bevestiging disselbak

Gestart door herrwillem, maart 03, 2018, 12:27:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

herrwillem

ik ben op zoek naar de knapste bevestiging voor een disselbak, wie o wie heeft de oplossing voor mij...
Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

RenH


Je ziet vaak dat mensen met beugels aan de gang gaan omdat je eigenlijk niet in de dissel mag boren.
Ik heb per kant 2 keer een6mm gaatje in de dissel geboord, en met boutjes en moeren vastgezet. Beetje loctite eraan zodat het niet los kan rammelen.
De kist draagt op de dissel, dus het gaat puur on het op zijn plaats houden van de kist. En die 2 gaatjes kan de dissel wel hebben.

Theu

#2
8 lange (hoogte dissel + materiaal+ zelfborgende moer en ring)bouten M8 of (overkill) M10, 4 zware carrosserie ringen in de bak en 4x strip staal van minimaal 5 mm dik voor onder de dissel. Hiermee maak je zo 4 bevestigingspunten.
Moet je wel gaten boren in de bak. Meteen goede kit onder de carrosserie ringen leggen. En zo strak als mogelijk de bouten langs de dissel laten lopen.
Hoef je niet in de dissel te boren. Kan geen kwaad indien in het hart geboord en strakke passing van de bout. En je kan de bak evt. weer demonteren bij verkoop zonder dat er gaten achter blijven.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

ErikAcasol

Bij een Jamet zijn gewoon 4 gaten in in de dissel geboord en zit de disselbak met 4 M8 bouten vast aan de dissel. Wel zoals Theu ook schrijft met grote ringen en zelfborgende  moeren.

DrLivingstone

Die gaten die er mogelijk in de dissel zitten, zitten op een plek waar de disselbak vaak niet pas o.i.d. Het makkelijkst is om een stuk betonflex onder de disselbak te monteren en die via een u-profiel vast te schroeven op de dissel.
De disselbak schroef je dan vast op de betonplex plaat. Heb dit in het verleden ook zo gedaan. Zoek het forum en je vind het vast

Yella

Citaat van: Theu op maart 03, 2018, 02:27:52 PM
8 lange (hoogte dissel + materiaal+ zelfborgende moer en ring)bouten M8 of (overkill) M10, 4 zware carrosserie ringen in de bak en 4x strip staal van minimaal 5 mm dik voor onder de dissel. Hiermee maak je zo 4 bevestigingspunten.
Moet je wel gaten boren in de bak. Meteen goede kit onder de carrosserie ringen leggen. En zo strak als mogelijk de bouten langs de dissel laten lopen.
Hoef je niet in de dissel te boren. Kan geen kwaad indien in het hart geboord en strakke passing van de bout. En je kan de bak evt. weer demonteren bij verkoop zonder dat er gaten achter blijven.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T
Zo had ik het ook gemaakt op de Jametic en op de achterdrager van de Cocoon. Simpele oplossing en stevig. M6 is zat. Ik had overigens vleugelmoertjes gebruikt om snel met de hand los te kunnen maken. Rammelt echt niet los.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Theu

M6 is idd zat. Maar ik ben nogal van de lompe en op zeker gaan. M10 is een serieuze overkill.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

metalpe

Heb jii dat zo gedaan? Heb je er een foto van hoe het eruit ziet?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk


Theu

Ik heb het niet zo, want geen disselbak. Maar zou het wel zo doen.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

herrwillem

kogel is door de kerk, ik ga men bak lijmen op een stuk 12mm volkern.

dat ik eerst bevestigd heb met verzonken slotbouten en een RVS c profiel.
ga men projecten uitgebreid fotograferen... want er moet ook ergens nog een reserve wiel van de auto op de wagen gemonteerd worden

Voor alles is een oplossing...
Officiële sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Theu

Ben benieuwd naar het resultaat.


Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

rctoosten

 Vandaag de 345 liter disselbak van Cabonon op onze Trigano Odyssee gemaakt.
Bevestigd met 4 bouten met een plank mulitplex ertussen.
Dikke bak, kost een paar centen maar dan heb je wel wat  :H :H

metalpe

#12
Waarom heb je de multiplex ertussen gedaan? Ik heb m'n bak er gewoon met bouten opgezet, maar zonder multiplex. Wel een loper (mat) op de bodem gelegd tegen het trillen van de inhoud.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

rctoosten

de plaat multiplex 8 mm is voor extra stevigheid ::)

Frankie

Los van de stevigheid lijkt het me een slimme toevoeging omdat er bij een kunststof bak met alleen vier bouten en kleine ringetjes erg veel kracht op de gaten komt te staan. Met zo'n plaat hout ertussen verdeelt de kracht zich over een veel groter oppervlak, waardoor de kans op het scheuren van het kunststof vanuit de gaten aanmerkelijk kleiner wordt. De in deze draad eerder genoemde carosserieringen bieden die verdeling van de kracht overigens ook.