Gelijksluitende hangslotjes met rubber bescherming

Gestart door sorrento, maart 26, 2018, 10:29:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

sorrento

Ik heb het hier een keer voorbij zien komen, maar kan het niet terug vinden. Wat ik zoek zijn gelijksluitende hangslotjes (laag) met een beugeldikte van 6mm en daarbij een rubberbeschermhoesje over het huis zelf. Iemand een idee waar ik deze zou kunnen krijgen?

OhPeeCee

Elke goede ijzerhandel

Mobiele reactie via Tapatalk

Theu

Of slotenmaker.

Proud owner of a Combi Camp Flexi T&T

Yella

Ik heb 4 jaar geleden 4 dezelfde slotjes gekocht bij de Fixet. Zonder rubber. Zat een ringetje bij, maar was hard plastic. Ik heb dat vervangen door een stukje fiets binnenband.  Dubbel er om heen. Werkt prima en niet duur. Gewoon oude band gehaald bij de fietsenboer. Dit zat overigens om het slot zelf en niet om de beugel. Ik wilde zo voorkomen dat het slot bij het rijden de keuken beschadigde van de Jametic.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stiebe

Ik gebruik 3 cijfersloten met 4 nummertjes. Code is zelf te bepalen en altijd aan te passen. Ooit eens via internet besteld.
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

poldertoerist

ik heb gewoon bij de Formido hangslotjes gehaald met dezelfde sleutel. van een oude fietsband heb ik 3 ringen geknipt en die over de slotjes geschoven. simpel en netjes! ik heb daar volgens mij wel eens een foto van gepost maar die kan ik niet meer terugvinden.

edit: Yella had zelfde oplossing zie ik. Alleen was het bij mij niet nodig de band dubbel te doen.

Adventure Awaits

john1311

poldertoerist

Adventure Awaits

sorrento

Citaat van: poldertoerist op maart 27, 2018, 04:53:19 PM
maar wel met kunsstof..

https://www.hangslotje.nl/stahlex-hangslot-30mm-gekleurd-budget-gelijksluite.html

voor de prijs hoef je niet te tobben..

Bedankt allemaal. Ik heb vanmiddag idd bovenstaande slotjes besteld, is 5mm ipv 6mm maar zijn mooi compact.

SaabLiefhebber

Citaat van: Yella op maart 27, 2018, 03:08:00 PM
Ik heb 4 jaar geleden 4 dezelfde slotjes gekocht bij de Fixet. Zonder rubber. Zat een ringetje bij, maar was hard plastic. Ik heb dat vervangen door een stukje fiets binnenband.  Dubbel er om heen. Werkt prima en niet duur. Gewoon oude band gehaald bij de fietsenboer. Dit zat overigens om het slot zelf en niet om de beugel. Ik wilde zo voorkomen dat het slot bij het rijden de keuken beschadigde van de Jametic.
En dat werkt! 2mm hoger geknipt dan de hoogte van het slot en dan zit het precies pas.

Tip voor de afmeting.
Mijn slotjes zijn 30mm breed en de zijkant 5mm breed. Totaal 35mm. Hoogte is 26mm.
28" binnenband gehaald ETRTO 32-622 en strookjes geknipt. Het zit er strak omheen.
Met een dunne schroevendraaier is het er redelijk makkelijk omheen te friemelen.

Yella

Citaat van: SaabLiefhebber op april 09, 2022, 04:30:25 PM
En dat werkt! 2mm hoger geknipt dan de hoogte van het slot en dan zit het precies pas.

Tip voor de afmeting.
Mijn slotjes zijn 30mm breed en de zijkant 5mm breed. Totaal 35mm. Hoogte is 26mm.
28" binnenband gehaald ETRTO 32-622 en strookjes geknipt. Het zit er strak omheen.
Met een dunne schroevendraaier is het er redelijk makkelijk omheen te friemelen.
Zo simpel is het.  :#
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

ArnoldusWH

Citaat van: SaabLiefhebber op april 09, 2022, 04:30:25 PM

Tip voor de afmeting.

Letterlijk en figuurlijk strak werk !