Tentstokken verbogen

Gestart door Longdude, april 08, 2018, 03:59:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Longdude

Afgelopen zomer een flinke storm gehad, aantal stokken van de voortent en luifel zijn nu verbogen van onze Chatilly GL uit 2003. Verzekering vergoed helaas niets, en om nu een compleet nieuw voortent frame te kopen van 565,- en en luifel frame van 225,- gaat ons wat ver.
De luifel hebben we vorig jaar vervangen voor een Italiaanse partytent en dat bevalt eigenlijk harstikke goed! Voor de voortent zoek ik nog een bedrijf die stokken kan leveren, iemand nog tips?
In Volendam zit ook een bedrijf volgens mij.
Alle tips welkom, het gaat om de gemarkeerde stokken

Ing

Laatst wat gezien, in kleinere kampeer zaak. Van het merk Campking, stokken allerlei maten. En zo'n soortgelijke afbeelding aan de verpakking, die aangaf voor welke plek de stok bedoeld is. Misscchien zijn dit toevsllig de juiste maten voor jullie voortent.

eriktiel

bij Vervat op de site staan ze en volgens mij heb ik bij de Wit in Schijndel ook gezien dat ze diverse tentstokken hebben in bakken.  Alle maten en soorten.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

sanderv

Zijn de originele stokken niet te richten of (als ze geknikt zijn) te splitsen en opnieuw te lassen met een stukje pijp erin of erover?

sanderv

Camplets hebben een specifiek stuk in het frame dat nogal eens wil verbuigen. Daar bestaat zelfs af fabriek zo'n reparatiepijpje voor. Kromme stuk eruit zagen, reparatiepijpje met spalkpijpje in afgezaagde gat schuiven, eventueel nog van opzij inboren en een popnagel erin. Werkt prima.

https://www.vouwwagensonline.nl/product/hulpstuk-kromme-stang-camp-let/

Longdude

Allen bedankt voor de reacties!!

Zo'n reparatie deel heb ik ook over gedacht, ik heb nu een bedrijf in Waddinxveen gemaild met de vraag of ze deze buizen ook in verschillende maten hebben, op de website wordt alleen gesproken over 21,3 mm buizen.

Zodra ik wat meer weet post ik het hier  :J

sanderv

Ben benieuwd. Volgens mij is dit nog wel te fixen.

rire

Diverse kampeerwinkels hebben tussen de tentstokken een bak staan met losse tentstokken in verschillende maten

Longdude

Uiteindelijk bij ESVO in Volendam prima geholpen, de stok met de haak afgezaagd en dat deel kromme deel vervangen. De andere 1 op 1 vervangen, ik moest er alleen een gaatje in boren voor de borgklem. Die korte was achteraf niet heel erg krom dus leer ik maar mee leven.

Voor:

Na:

Totaal Eur 8,10...

Longdude

Allen bedankt voor het meedenken!

sanderv

Citaat van: Longdude op mei 02, 2018, 10:31:08 PM
Uiteindelijk bij ESVO in Volendam prima geholpen, de stok met de haak afgezaagd en dat deel vervangen. De andere 1 op 1 vervangen, ik moest er alleen een gaatje in boren voor de borgklem. Die korte was achteraf niet heel erg krom dus leer ik maar mee leven.

Voor:

Na:

Totaal Eur 8,10...

Dat zijn andere prijzen inderdaad  :J

Longdude

foto hersteld.

@SanderV, inderdaad  :)