Plank tweede bed onstevig?

Gestart door WouterR, april 18, 2018, 11:08:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

WouterR

Hallo allemaal,

Allereerst een kleine introductie. Mijn naam is Wouter en samen met mijn vriendin en onze 1-jarige dochter hebben we recent een Roadmaster Family S aangeschaft. Er was wat werk aan het keukentje (roest), maar dit heb ik inmiddels wat opgelapt. Daarnaast nog wat kleine dingetjes gerepareerd, maar over het algemeen nog een prima karretje met ik denk een goede tent.

Vorige week hebben we de kar eens helemaal opgezet. Hierbij viel mij op dat de plank voor het tweede bed toch wel wat dunnetjes is en als ik erop duw buigt het wat door. Eigenlijk durf ik er helemaal niet op te gaan liggen. Voor onze 1-jarige met der campingbedje voldoet het wel, maar kunnen hier twee volwassenen op liggen? Of is mijn plank gewoon op?

Vanmiddag gaan we trouwens van het mooie weer genieten en een eerste nachtje op de camping de kar uitproberen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

martijn82

Wij hebben ook een Roadmaster family s en onze plank buigt niet niet door. Heb je hem wel goed op gezegd? Hoek poten gebruikt? En de poten van de plank er stevig in en op de juiste lengte? Een plank kan bijna niet op raken over moet vocht in hebben gezeten. Anders neem je contact op met ad van roadmaster in Goirle

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

elianmars

Bij ons zakt de plank ook iets door, maar dat kan ook bijna niet anders. Het is maar dun.
Toch heb ik er met een gerust hart op gelegen. Gebeurt echt niks mee.

WouterR

Ja de kar is wel goed op gezet met de poten eronder. Buigt ook in het midden door, niet aan de hoeken waar de poten en scharnieren zitten.
Het is inderdaad maar een dun plankje. Campingbedje ging vannacht prima in ieder geval prima afgelopen nacht. De kar is ingewijd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

martijn82

Citaat van: WouterR op april 19, 2018, 01:03:02 PM
Ja de kar is wel goed op gezet met de poten eronder. Buigt ook in het midden door, niet aan de hoeken waar de poten en scharnieren zitten.
Het is inderdaad maar een dun plankje. Campingbedje ging vannacht prima in ieder geval prima afgelopen nacht. De kar is ingewijd.

Bedoel je de hoek poten of de poten onder de vouwwagen die je met de slinger uit draait

Tom

Volgens mij kan de plank 230kg hebben.

WouterR

Citaat van: martijnmarleen op april 19, 2018, 01:22:17 PM
Bedoel je de hoek poten of de poten onder de vouwwagen die je met de slinger uit draait

De poten onder de plank.

WouterR

Citaat van: Tom op april 19, 2018, 02:19:21 PM
Volgens mij kan de plank 230kg hebben.
Dat zou ruim voldoende moeten zijn ja.

martijn82

Citaat van: WouterR op april 19, 2018, 08:35:01 PM
De poten onder de plank.
Ik bedoel van de bakwagen zelf. Je hebt de hoek poten en draai poten op de bak. Als je de laatste gebruikt kan het allemaal beetje instabiel worden

WouterR

Citaat van: martijnmarleen op april 19, 2018, 09:29:06 PM
Ik bedoel van de bakwagen zelf. Je hebt de hoek poten en draai poten op de bak. Als je de laatste gebruikt kan het allemaal beetje instabiel worden

OW zo, nee we hebben de hoekpoten gebruikt hoor. Het geheel staat ook als een huis moet ik zeggen. Maar de houten plank buigt wat door als ik erop leun. Zal er wel bij horen dan?

martijn82

Citaat van: WouterR op april 19, 2018, 09:30:55 PM
OW zo, nee we hebben de hoekpoten gebruikt hoor. Het geheel staat ook als een huis moet ik zeggen. Maar de houten plank buigt wat door als ik erop leun. Zal er wel bij horen dan?

Kan of de grond is niet gelijk. Even waterpas erbij en met plankjes er onder bij ons buigt hij niet door

olaf

Bij ons buigt de plank ook iets door. Er kan idd zo'n 230 Kg op.

Ik slaap er prima op hoor. Zelfs soms met 1 van de kids er bij.
The need for the many outweigh the needs of the few

WouterR

Citaat van: olaf73 op april 28, 2018, 08:56:48 PM
Bij ons buigt de plank ook iets door. Er kan idd zo'n 230 Kg op.

Ik slaap er prima op hoor. Zelfs soms met 1 van de kids er bij.
Zal er eens op gaan liggen. Slechtste geval moet ik een nieuwe zagen :-).

olaf

Citaat van: WouterR op april 28, 2018, 09:02:25 PM
Succes we horen graag hoe het bevallen is.

The need for the many outweigh the needs of the few

WouterR

Citaat van: WouterR op april 28, 2018, 09:02:25 PM

Dank je. Zal nog even duren. Eerste nachtje vorige week beleefd. Maar voorlopig weer even druk met werk dus de klapper is weer in de stalling.