Loper rits vervangen?

Gestart door sanderv, mei 01, 2018, 05:25:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

sanderv

Deze week met de camplet weg. Van beide loopdeuren valt op dat de lopers de ritsen niet meer goed dicht krijgen. De tanden van de ritsen zijn onbeschadigd, beide ritsen hebben meerdere lopers om de deuren er helemaal uit te kunnen halen en die andere lopers krijgen de ritsen keurig open en dicht. Alleen zitten die aan de verkeerde kanten van de deuren in ze als loopopening te kunnen gebruiken. De ritsen lijken dus ok, de lopers lijken te haperen. Ik kan wel iets van reparatie lopers vinden, maar is het mogelijk de originele lopers te vervangen door identieke, nieuwe lopers? Ervaringen, adressen?

JeroenGouda

Ik heb bij de vrijbuiter toen nieuwe lopers gehaald, de rits onderin kapot gemaakt, oude eraf, nieuwe erop en de rits weer aan elkaar geplakt. Werkte prima voor die paar euro.
alpenkreuzer parade royal met panoramatent 1996

sanderv

Dank voor de reactie. Ik begrijp dat dat een niet deelbare rits betrof? Camplet heeft aan beide kanten een deelbare rits, met op een van beide tandbaantjes een eindstop. Zou er een tooltje bestaan om daar een loper overheen te krijgen?  Zelf vervangen zou veel gedoe schelen om met de wagen ergens naartoe te moeten. De ritsen vervangen staat bijna gelijk aan total loss. Ruim 8 meter rits a 35 euro per meter

sanderv

:> opgelost. Bij uitneembare panelen kun je de lopers er zo af laten lopen. Dan hoeft er dus helemaal niets gesloopt te worden. Alleen maar nieuwe runners bestellen voor optilon ritsen. https://www.isabellashop.nl/product/isabella-runner-voor-rits/ ben er inmiddels wel achter dat er voor vele soorten ritsen allerhande reparatiekitjes te krijgen zijn, zowel runners als eindstopjes. Zelfs de aanzetlippen zijn te vervangen.

Beukertje

Het was even knutselen maar we kunnen de rits van de hoofdingang weer dichtritsen. De oude loper eraf geknipt en de zlideon bevestigd. Op de 3e foto zie je een maat staan (bij ons 8c) en die besteld. Binnen een paar dagen in huis voor € 14,50 en hij loopt weer als een zonnetje:)3508]

https://zlideon.com/

Verstuurd vanaf mijn 23090RA98G met Tapatalk

GJT

Pracht oplossing! Had het nog niet eerder gezien maar dit is een mooie oplossing t.o.v. het vervangen van de hele rits.

Alex

Wauw geen hele tent eraf halen.
Dit is een mooie oplossing.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden