Varioluifel kavango

Gestart door sorrento, mei 17, 2018, 08:41:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

sorrento

Ik heb zojuist de varioluifel voor onze kavango even uitgerold en vraag me af waar het aluminium haakje naast de ritsen voor is. Het lijkt me een afspanpunt aangezien deze aan de onderzijde ook is versterkt, zit er aan de voortent aan beide zijden een elastiek die hier om heen valt? Op die manier staat er natuurlijk minder spanning op de rits.

Jerome

Vaak is het zo dat je een dergelijk haakje in een oogje kan haken om de rits te ontlasten als je ze in elkaar ritst.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Klapband

Aan de voortent zit op beide bovenhoeken een oogje waar je dit haakje aan vast kunt haken. Op die manier worden inderdaad de ritsen ontlast.
Wat is jouw klapband?

sorrento

Top, bedankt voor jullie reactie!

Paddy83

Citaat van: sorrento op mei 17, 2018, 10:11:40 PM
Top, bedankt voor jullie reactie!
Ook handig voor opvouwen van de luifel.
Als je de luifel hebt opgezet met de haakjes in de oogjes zoals eerder beschreven en alle luifel ritsen losmaakt kan je de luifel makkelijker opvouwen (met 2 pers ) zonder dat de luifel de grond raakt

sorrento

Citaat van: Paddy83 op mei 19, 2018, 10:05:15 PM
Ook handig voor opvouwen van de luifel.
Als je de luifel hebt opgezet met de haakjes in de oogjes zoals eerder beschreven en alle luifel ritsen losmaakt kan je de luifel makkelijker opvouwen (met 2 pers ) zonder dat de luifel de grond raakt

Bedankt voor de tip, dat gaan we morgen zeker proberen met afbreken.

RENVE

Dit is inderdaad een handige tip, ook voor de Combi Camp Flexi.
In één klap schatrijk!