Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?  (gelezen 1145 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel1980

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana
Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Gepost op: juli 05, 2018, 10:22:33 pm »

Beste lezers,

Wij hebben een Louisiana van 2012 overgenomen, alles prima, alleen hebben we een vervelend ding, namelijk: de ene kant van de wagentent is lager dan de andere kant. Zie de foto's in de bijlage, de laatste foto is van rechterkant die wél goed is. Gevolg is dat de wagen tent aan de linkerkant, maar daarna ook voortent en luifel niet goed af te spannen zijn, kom te dicht op de grond uit. Geprobeerd om de afstand te meten vanaf de grond tot de hoek van het frame: dit lijkt ongeveer 8-10 cm te schelen tussen de linker en rechterkant.

De klikkers van het wagen frame staan hetzelfde. Namelijk op de eerste/kortste stand. Het frame aan de linker (lage) kant verhogen door de stokken middels de klikkers te verlengen? Vreemd is wel dat dit aan de ene kant dan blijkbaar nodig is en aan de andere kant niet.

Het geheel is dan niet 'symmetrisch' blijkbaar? (Ondergrond was steeds vlak als we dit zagen en wagen stond de waterpas)

Iemand ervaringen of tips? Zeer welkom!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2018, 10:44:56 pm »

Wij konden bij de 2006 versie de wagenbak binnen verstellen dmv spanbandjes. Zeker weten of de lattenbodems echt waterpas staan?
Gelogd

marcel1980

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2018, 11:03:15 pm »

De lattenbodems stonden waterpas.

Zitten wel van die witte banden over het frame heen (dus tussen de buizen en het doek), ook zijn de verticale buizen die op de buitenhoeken zitten middels van die klikkers nog wat verder uit te schuiven, maar of dat de oplossing is?
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country bj 2008
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2018, 07:14:14 am »

Kijk of de banden vanaf de lattenbodem of allebei aan de buitenkant omhoog lopen of aan de zijkant.(meen me te herinnereren dat dat per type/bouwjaar wel eens kon verschillen)
Bij onze Arizona deden we dat eerst verkeerd (moeten beide gelijk zijn) waardoor er hoogteverschil ontstond
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2018, 09:31:27 am »

Juist met die banden kun je het 1 en ander bijstellen. Kijk ook of ze overal vrij lopen.. hoe heb je de wagenbak waterpas gezet als ik vragen mag?

Je kan de tent en luifelstokken toch nog een stukje omhoog zetten zodat je naar de voorkant beter kan afspannen? Of het doek een beetje naar buiten trekken?
Gelogd

marcel1980

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Louisiana
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2018, 10:20:11 am »

Waterpas gemeten door een waterpas in de lengte en breedte richting op de vouwwagen opbouw te zetten. Waterpas gezet door neuswiel op te draaien voor de lengte richting, in de breedte door de uitdraaipoten net iets (minder) ver uit te draaien dan aan de andere kant. In alle gevallen waar ik tot nu toe heb gestaan, was het al redelijk waterpas, om grotere verschillen te overbruggen zal ik een wig of oprijblok gebruiken. Dat was tot nu dus niet nodig.

Tent en luifelstokken wat omhoog zetten kan wel, maar dan loopt de daklijn vanaf de wagentent naar de luifel niet meer in een rechte lijn.

Blijft in ieder geval een feit dat als ik de hoogte van de wagentent links meet dat deze ongeveer 8-10 cm lager lijkt te zijn als aan de rechterkant. Dat is ook precies wat ik aan de onderkant te laag uitkom.
Doek naar buiten trekken kan ook wel, maar wordt wel behoorlijk schuin om dit verschil op te kunnen vangen en de rubbers strak te kunnen trekken.

Wat bedoel je precies met "of de banden overal vrij lopen"? Moeten ze over het frame heen liggen of juist niet?

Bedankt weer!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2018, 02:28:19 pm »

Je hebt zo te horen inderdaad alles netjes volgens het boekje gedaan. Hmm.. ik weet zo uit mijn hoofd niet meer hoe de spanbanden van de slaapcabine moeten lopen..

Met onze Louisiana hebben we overigens ook nooit een horizontale daklijn gehad. Sterker nog als je de luifel hoger zet loopt het water van het dak terug waardoor je minder snel waterzakken krijgt.

Wat ik nog bedacht... als je de wagen inklapt heb je een hoog scharnier en een laag scharnier. De ene kant hoort immers over de andere heen te vallen. Zit het hoogte verschil niet gewoon daarin en heeft het verder niks met tentdoek te maken?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2018, 07:24:13 pm »

Is het nog gelukt Marcel?
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Jamet Louisiana één kant is lager dan de andere kant?
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2018, 06:58:53 pm »

Vreemd dit. Zet hem eens neer op een vlakke ondergrond en vouw het doek niet over de buizen. Dus enkel open klappen en dan kijken en meten of de hoogte gelijk is.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal