Wie weet waar deze clips voor zijn (Combi camp)?

Gestart door Ceel, juli 19, 2018, 12:15:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ceel

Zit hier in Frankrijk in onze vouwwagen (vorig najaar aangeschaft, combi camp 2009), en zit mij steeds af te vragen waar deze zwarte clips voor dienen. Heeft iemand een idee? Ben benieuwd!! I:

CEO

Links en rechts is toch om in je eentje de zijwanden in te ritsen? Aan wagenzijde en voorzijde vastklikken en dan heb je twee handen vrij voor de rits.
Die middelste herken ik niet.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

RenH

Volgens mij om de luifel dubbel te doen, zodat je hem als keukenluifel kunt gebruiken. Pin me er niet op vast...

Carani

Inderdaad, dan kun je het 'halve luifeltje' opzetten. De luifel vouw je eerst naar binnen toe dubbel, de hoeken die normaliter de buitenhoeken zijn komen dan aan de binnenkant, met de clips op de foto zet je ze vast. De uitschuifstokken steek je dan in de hoesjes die halverwege buiten op de luifel zitten en die door het dubbelvouwen aan de binnenkant zijn gekomen. Dan krijg je de opstelling zoals in bijgevoegde foto: toch een luifeltje maar je stokken kunnen in de stokkentas onder het bed blijven. Handig als je ergens maar één nachtje staat, want het is met name sneller opgeruimd de volgende ochtend.

Mirri74

Ceel

Dacht al dat we een handige vouwwagen hadden gekocht, maar dit is geniaal   I: Heel erg bedankt; als we weer vertrekken ga ik het gelijk uitproberen! Thanks!!

Carani

In dat geval, tipje: dubbelvouwen en vastklikken terwijl de luifel nog over het dak van de basistent ligt is het handigste. Daarna pas het (dubbelgevouwen) doek naar voren halen en de stokken insteken. En eerst de middenstok insteken, daarna de twee buitenste.

Ceel

Dank je Carani, ga ik zo doen. Echt leuk dat je via dit forum van die goeie oplossingen en tips krijgt. Dank allemaal! WW WW