Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?  (gelezen 3866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon of CCC ?
Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Gepost op: juli 22, 2018, 08:12:48 pm »

We waren er helemaal uit, het wordt een Cabanon Chamonix.. waarom , hij is mooi (smaak), modern en redelijk makkelijk op te zetten. We gaan vervolgens lezen, leren, lezen, en toen kwamen de twijfels. Kan er wel voldoende mee, want er zit immers geen bak onder, alleen een looppad. Is een eenklapper niet handiger, en zijn er ook sneller systemen. De eerste jaren verwachten we steady 3 weken in Frankrijk te gaan Campersen, maar daarna is rond reizen en trekken ook een optie..

Afijn, we liepen tegen de CCC aan, en vinden deze functioneel diverser voor ons 2+1 gezinnetje. Iets minder mooi (smaak), maar wel allround. Toch nog een paar twijfels. Wellicht kunnen jullie er bij helpen. Het imperiaal lijkt onhandig .. we nemen geen fietsen mee, alleen twee stoelen en een flinke tafel. Die kan makkelijk onder een zeil, maar hoewel het imperiaal groot is, zit er een onhandige middenbalk in. Hoe vervoeren jullie de stoelen en tafel?

Tweede twijfel, als we alles kiezen wat we zouden willen, word het onbetaalbaar, wat zijn jullie ervaringen met het aankopen in fase ( achtertent en boogluifel later?)

Wat zijn jullie inschattingen met betrekking tot restwaarde? Mijn gevoel zegt dat een CCC een beter restwaarde heeft na ongeveer 5 jaar?

Met name gebruik imperiaal voor anders dan fietsen zie ik graag een foto als inspiratie. Als je er een hebt graag :-)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #1 Gepost op: juli 22, 2018, 09:10:28 pm »

Hier onze overwegingen.

Wij zijn een gezin van 5 personen. Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte over de jaren wijzigt. Wel lijkt het me ingrijpender met een groter dan met een kleiner gezin. We hadden hiervoor een Trigano Odyssee, een redelijk snelle opzetter. Wij in het bed boven de wagenbak, de twee jongens in het klapbed en dochterlief in het ondertentje.


Maar dan komt de dag dat de twee oudsten (jongen en een meid) een eigen tentje willen... Dat hebben we een poosje aangekeken en zijn toen overgestapt naar een CCC. We willen meer kunnen rondtrekken. De oudste twee hebben een pop-up tent, de jongste slaapt in een Derry-an-achtige tent van muggengaas op de klep. Deze wagen hebben we (zie het betreffende onderwerp in Projecten) stap voor stap meer en meer naar ons zin gemaakt (hoewel dat denk ik nooit stopt... :H).We hebben alleen de standaardwagen aangeschaft, we hebben (heel bewust) geen grondzeil erin aangeschaft. Ook hebben we geen luifel, maar een tarp gekocht, lekker flexibel. Is vorig jaar goed bevallen.

Je vraag over de bagage: ALLES zit in de wagen, behalve kleding en een kratje met eten. Dus: de tent van de oudste twee, 5 stoelen (2 standenstoelen, 3 eenvoudige klapstoelen), tafel, gekoeld eten voor onderweg, Porta Potti, tarp, dekbed (zomer en winterdeel), electrische deken.

Voor ons op dit moment, en hopelijk ook in de toekomst, de ideale klapper. Geen extra accesoires aangeschaft, behalve een disselslot en we hebben ook niet het idee dat we die nodig hebben.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Valley
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2018, 09:38:39 pm »

Wij hebben, net als CEO, ook alles in de wagen zitten. In de auto gaan nog de barbecue, kleding en schoenen, kistje met eten voor de eerste dag of twee, kistje speelgoed voor onze zoon en een vouwstepje.

Wij hebben, heel bewust, gekozen voor een Valley en dan specifiek de zgn 'dwarsslaper'. Deze heeft het bed gedraaid zitten, het voeteneinde klap je dan uit en rust op het deksel. Het voordeel hiervan is dat er naast ons een kinderbedje is voor onze zoon. Daarbij vinden wij het heel fijn dat je van het voeteneinde ook een bankje kunt maken, dat gebruiken we regelmatig tijdens het trekken.

Met zijn petluifeltje vind ik het een kekke wagen, maar met de boogluifel eraan ben ik er helemaal verliefd op. Bij onze vorige wagen (een CC Venezia) gebruikten we ook vaak een tarp, maar de boogluifel staat minstens net zo snel voor mijn gevoel. Wij hebben de wagen afgelopen najaar tweedehands gekocht en er een nieuwe boogluifel bij gekocht.

Wat voor mij persoonlijk de doorslag heeft gegeven voor de Combi Camp is de keuken: zonder sjouwen, fatsoenlijke werkhoogte en met voldoende ruimte. Bergruimte die alleen te bereiken is door het fornuis op te tillen, zoals bij veel Holtkampers, zou voor mij echt niet werken. Ik ben niet zo georganiseerd dat ik eraan denk om van te voren alles eruit te halen...

Het belangrijkste advies dat ik je mee zou willen geven is: verdiep je eerst redelijk goed, maar luister daarna ook naar je gevoel. Niet ieder besluit is te beredeneren, je onderbewuste is vaak heel goed in het maken van een goede afweging. Veel succes gewenst en ook alvast heel veel plezier, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.590
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2018, 01:38:15 am »

Wij nemen een enkele keer fietsen mee op de dissel, meestal voor een weekeinde in eigen land. Voor de rest, alles in de bak. Mooi vind ik ( mijn lief denkt daar anders over) de CCC niet, ook niet in opgezette staat, de Smitveld Ruebist vind ik persoonlijk de meest aantrekkelijke klapper. Echter, het gemak van de Combi Camp, de ruime bak, de vaste keuken en de opzetsnelheid heeft ons(mij) over de streep getrokken. We kamperen er nu drie jaar mee en geen moment spijt, maar zoals gezegd, ieder zijn of haar voorkeur.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

bagagedrager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 29
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Alpha mk2 2013, eerder: Jamet Louisiana 2000
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #4 Gepost op: juli 23, 2018, 09:04:29 am »

Wij hebben de stoelen in een stoelentas, deze met sjorbanden vastgezet aan de vaste imperial van onze Trigano Alpha. Deze heeft ook zo'n buis in het midden, dus het ligt helaas niet mooi recht. Goed vastsjorren en onderweg nog eens extra aantrekken dus.
Qua bagage is het sowieso altijd goed afwegen. Onze Alpha heeft echt weinig bagageruimte, dus we hebben goed af moeten wegen (en 'tetrissen'). Op zich wel een handige stok achter de deur, want als je een berg zooi meeneemt gebruik je de helft toch niet.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 118
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp venezia
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #5 Gepost op: juli 23, 2018, 10:17:38 am »

Ik heb bij mijn cc (venezia) stoelen etc gewoon op bed liggen. Past prima.
Waar ik vooral blij mee ben is dat ik hem op kan zetten met mijn slecht lichaam :) ik heb alleen hulp nodig als de klep open moet en de wagen op de plek.  En in noodgeval lukt me dat zelf ook (kost me alleen rust om bij te komen dan).
De ruimte is prima, de keuken is handig... Het enige wat ik in de auto heb, is een doos met spullen die ik niet standaard in de vouwwagen heb, de kleren, de step van mijn dochter :).

Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2018, 07:13:46 pm »

We ruim 10 jaar een cc venezia gehad. Toen we nog met zijn 5-en gingen hadden we de tafel en stoelen op de imperial liggen. Kinderen sliepen in bijzettingen. Later zijn we met zijn tweeen gaan trekken, waarbij we alles op het bed en in de bak kwijt kunnen (nieuwe ccc heeft meer ruimte in de bak)
Geweldige vouwwagen welke zich zeer snel opzet en weer af laat breken.
Goede ruime slaapcabine met een prima bed (hadden er wel een topper op liggen)
Zoals zo vaak is schoonheid niet hetzelfde als gebruiksgemak. We zijn dit jaar voor het eerst met de Kyte op vakantie geweest. We hebben geen spijt dat we de ccv ingeruild hebben, echter er zijn tijdens het opzetten momenten geweest dat we dachten “wat was die ccv eenvoudig”
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #7 Gepost op: juli 31, 2018, 10:50:18 pm »

Het blijft altijd een kwestie van smaak. Wij hebben uiteindelijk voor een ccc gekozen omdat hij zo flexibel is met wat je wel/niet opzet, snel opzetbaar en de vaste keuken. We hebben nu een het model 2017, en hebben nu niks meer op de wagen/imperial. Hiervoor hadden we een ccc , het model voor 2016 ;-) . Daar hadden we  op de deksel; 2 klapstoelen (crespo), 2 opvouwbare stoelen, grote tafel, 2 SI matjes en nog wat “troep”, dat lag onder het zeil/afdekhoes. (Helaas geen foto van, wij schoven de tafel en de klapstoelen dwars ertussen dus onder de middenbalk door). Advies over wat voor extras je erbij koopt, ook dat is persoonlijk. Wij hebben toen meteen een gastencabine erbij gekocht voor onze 2 kinderen die het nog steeds (nu pubers) gezelliger vinden om in de gastencabine te slapen ipv eigen tent. Wij hebben later een boogluifel erbij gekocht (is gewoon mooi, maar duur). Volgens mij hebben wij voor de rest niks extra’s erbij gekocht. Succes met jullie keuze.
Gelogd

hdevries31

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2018, 04:33:08 pm »

Wij hebben nu al 8 jaar een Combi Camp Country. De eerste hebben we in 2011 nieuw gekocht en dit jaar hebben we het nieuwe model gekocht.
Wij hebben alle kampeerspullen onder in de bak zitten, waaronder  4 Crespo stoelen, tafel, tarp, skottelbraai, bijzettentje voor de kinderen een krat met diverse spulletjes, een electrische kachel 2 luchtbedden en 2 slaapzakken, speelgoed.
Daarnaast kan je in de disselbak van de nieuwe CombiCamp country ook nog veel spullen kwijt.
Voordat we weggaan maken we het bed alvast op. In de auto hebben we alleen wat kleding en andere losse spullen.
We hebben geen extra items gekocht. De wagen is erg compleet, en wij hebben met z'n vieren genoeg ruimte. Bij mooi weer zetten we alleen de luifel op, zonder de zij-en voorwanden. Daariom hebben we ook geen kuipgrondzeil gekocht.
Een tweedehands combi camp is gewild, daarom hebben ze ook een redelijke goede restwaarde.
Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 411
  • Merk: kampeermiddel : Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2018, 08:20:57 pm »


Wij hebben, heel bewust, gekozen voor een Valley en dan specifiek de zgn 'dwarsslaper'. Deze heeft het bed gedraaid zitten, het voeteneinde klap je dan uit en rust op het deksel.

...Wij hebben de wagen afgelopen najaar tweedehands gekocht en er een nieuwe boogluifel bij gekocht.

...Wat voor mij persoonlijk de doorslag heeft gegeven voor de Combi Camp is de keuken: zonder sjouwen, fatsoenlijke werkhoogte en met voldoende ruimte.

...Het belangrijkste advies dat ik je mee zou willen geven is: verdiep je eerst redelijk goed, maar luister daarna ook naar je gevoel.


Deze wagen kwam vanmorgen toevallig aan me voorbij in een (UK) uitvouw filmpje in mijn zoektocht naar algemene informatie rondom uitklappen van "makkelijke" wagens.
Eerlijk gezegd, ik was er meteen erg gecharmeerd van, zéker ook omdat het bed dus anders ligt dan vaak de standaard is waar je over elkaar heen moet klauteren.

Ook wij zetten onze vraagtekens bij de keuken van die leuke Camp-let modellen, handig dat hij vast zit en je er niet mee hoeft te sjouwen maar hij zit wel erg laag 
Afgelopen weekend bij Obelink een vrij nieuw model bekeken en we schrokken van het gewicht van de bermkeuken... ik betwijfel of ik (met schouderproblemen) zou kunnen helpen die eraf te tillen  :?

We gaan eerst onze (tigste-hands) Jametic uittesten qua vlotheid van opzetten en gebruikmaking van het simpele losse keukentje maar wie weet vinden wij ooit ook een CCV die in ons budget past...


Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


gijs.verheijden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country (2018)
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2018, 09:08:56 pm »

Inmiddels 4 jaar ervaring met de Combi Camp Country en afgelopen najaar het nieuwe model (2018) aangeschaft.

Wij (gezin met 2 kinderen) trekken er vanaf het voorjaar (Pasen) tot het najaar (Herfstvakanties) erop uit. Voordeel van de wagen is, dat werkelijk alle kampeerbenodigdheden erin kunnen en we enkel tassen met kleding en beddengoed in de auto hoeven in te laden en de keuken te vullen met wat nodig/lekker is.

Voordeel van de Country is dat het een supersnelle klapper is, in de basis staat de boel in 15 minuten en dan slapen de kinderen op een luchtbed op het deksel. Modulair opzetten van de voortent is ook ideaal. Het weer bepaalt of we het bij de luifel laten of één of meerdere zijden erin ritsen (dit kan de dag voor vertrek ook alvast worden afgebroken, dan ben je ook weer sneller vertrokken). Als we ergens wat langer staan, dan zetten we de gastencabine eraan.

Kijk dus vooral wat je ermee wil doen. Ga je er regelmatig een weekendje erop uit en wil je verschillende plekken aandoen in de vakanties, dan is dit in onze ogen de meest ideale vouwwagen. 

Hou er wel rekening mee dat je voor de bagage onder het bed de wagen moet openklappen, maar als dit beperkt blijft tot zaken die je enkel gebruikt bij het kamperen dan is dat vrijwel nooit thuis nodig.

Succes met de keuze.
Gelogd
Mag je vaker op vakantie als je collega's ook toe zijn aan jouw vakantie? :p

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk: kampeermiddel : nog zoekende
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2018, 10:25:11 pm »


Wij hebben sinds dit jaar een valley, en dat bevalt op zich goed. Zoals je op de foto ziet vervoeren we ook wat spullen(stoelen en mijn scootmobieltje) bovenop. Ik doe er een aanhangernetje overheen.
De overige stoelen en tafel zitten binnenin. Tevens laten we de luifel en zijtent aangerits, en klappen die mee in.
Hij bevalt ons op zich prima, en bij een tussenstop is hij zo uitgeklapt. Helemaal opgezet met voortent en luifel haalt hij het qua snelheid niet bij onze vorige klapper(tago settler). Door mijn aandoening moet ik echter vanaf de zijkant in bed kunnen stappen, en niet aan het voeteneind zoals bij de settler.
Al met al toch zeer tevreden mee.
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2018, 09:14:38 pm »

Ik heb die Cabanon Chamonix even op Youtube opgezocht, maar dat is wat ik noem een 'bouwwagen'. Tegen de tijd dat je ook maar de basis hebt staan, zit je met je CCC/CCV al lang en breed aan de koffie.  KK
Die twee geoefende gasten in deze youtube video https://www.youtube.com/watch?v=B97U5QJUtEY doen er op een drafje al een half uur over. Het doorsnee gezin is hier zeker 2 uur mee bezig. Als budget een issue is, ga dan voor een mooie trigano odysee, die biedt je ook een zee van ruimte. Of anders een CCC van een paar jaar oud.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2008
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2018, 09:05:03 pm »

Tja, ruimte is vaak omgekeerd evenredig met snelheid. Een dubbelklapper is altijd langzamer dan 1 bed direct op de bak. En uitklappen is pas de 1e stap. Daarna volgt het inrichten. Hier ben je ook al gauw 30 min tot 1,5 uur mee bezig. Als het klapprincipe en de flexibiliteit van de combi camp je bevalt, kijk dan ook eens naar de Raclet Panama Up. GL uitvoering heeft ook een vaste keuken aan de achterkant (komt in de voortent / onder de luifel). En heeft een los afdekzeil waar behoorlijk wat onder kan, ipv een harde deksel met vast imperiaal. 
Gelogd

Richard

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon of CCC ?
Re: Toch maar een CCC? Wie helpt ons met de laatste twijfels?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2018, 09:15:31 pm »

Dank voor alle tips!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal