Topper +/- 5 cm - te dik?

Gestart door rudolf, augustus 20, 2018, 03:02:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

rudolf

Omdat wij erg slecht slapen op het schuimmatrasje van Roadmaster, hebben we na 2 jaar tobben met een luchtbed, dit jaar een toppertje gekocht. Na wat googlen en hier rondneuzen had ik het idee dat een topper van 5 a 6 cm wel in de roadmaster family S past. En het is zeer krap aan. Het probleem bij ons is, dat als we de bak dichtklappen, de wagentent op de houten plank valt en niet netjes meer ligt, echter kun je dan niet de tent dan niet meer goedleggen. Hoe doen jullie dit? Klappen wij verkeerd? Nu moet er een van ons met het volle gewicht aan de bak gaan hangen en dan kunnen we de bak met veel moeite dicht krijgen. We zouden natuurlijk de tent helemaal los kunnen maken en netjes op de houten plank op kunnen vouwen. Gaat toch ook weer extra tijd in zitten, en we zijn al zo lang bezig met het inklappen.

Overigens hebben we met het toppertje nog steeds niet heel goed geslapen, maar wel al iets beter. Veel last van de onderrug. Wij zijn eigenlijk helemaal geen moeilijke slapers, maar in de Roadmaster vinden we het na 3 jaar nog steeds niet erg prettig slapen. Hierom (en een aantal kleine ergernissen) overwegen we zelfs de RM te verkopen.

AnnekeCornee

Laat je de topper op het bed liggen dan? In de Alpenkreuzer Parade (ook harde deksel) legden we de topper op het bovenste ingeklapte bed, op de bankkussentjes.

martijn82

Wij hebben geen topper maar luchtbedden en slapen heerlijk. En het dichtklappen van een Roadmaster is heel makkelijk . Nooit geen probleem gehad zo lang je het doet hoe Ad van roadmaster het voorschrijft

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

peter123456

Citaat van: martijnmarleen op augustus 20, 2018, 05:17:19 PM
Wij hebben geen topper maar luchtbedden en slapen heerlijk. En het dichtklappen van een Roadmaster is heel makkelijk . Nooit geen probleem gehad zo lang je het doet hoe Ad van roadmaster het voorschrijft

op deze manier lijkt het wel een geheim wapen te zijn...... :?
beschrijf het gewoon even hoe goed dicht te klappen.. WW WW
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

olaf

Citaat van: martijnmarleen op augustus 20, 2018, 05:17:19 PM
Nooit geen probleem gehad zo lang je het doet hoe Ad van roadmaster het voorschrijft
+1

Ad heeft ons dikkere (6 cm per matras i.v.p. 5) matrassen in de vouwwagen gedrukt.
De deksel staat iets open als we deze dicht doen.

Vouwen we het doen netjes op (zoals ad voorschrijft) het kost het ons geen moeite om de deksel te sluiten.
The need for the many outweigh the needs of the few

martijn82

Citaat van: peter123456 op augustus 20, 2018, 05:44:33 PM
op deze manier lijkt het wel een geheim wapen te zijn...... :?
beschrijf het gewoon even hoe goed dicht te klappen.. WW WW
Is het niet maar omdat uit te leggen zonder te zien is moeilijk

Willem75

Citaat van: martijnmarleen op augustus 20, 2018, 09:18:55 PM
Is het niet maar omdat uit te leggen zonder te zien is moeilijk

Er staan 3 filmpjes op YouTube... deze is van het afbreken.

https://youtu.be/PzGJmjAxgLY

Verder is mijn vrouw rugpatiënt en wil goed liggen en makkelijk uitstappen.
Daarom leggen wij eerst een 2 pers luchtbed in de bak en daarop in de slaaptent een matras van een slaapbank van Ikea. Die komt dus boven de bak uit waardoor je makkelijk uitstapt.
Bij het afbreken gaat die matras in het deksel van de wagen. (Wordt hij wel NOG zwaarder van) Maar als je de tent goed opvouwt past dit zonder dat je op het deksel moet gaan hangen dicht.

rudolf

Citaat van: Willem75 op augustus 20, 2018, 10:47:02 PM

Er staan 3 filmpjes op YouTube... deze is van het afbreken.

https://youtu.be/PzGJmjAxgLY

Verder is mijn vrouw rugpatiënt en wil goed liggen en makkelijk uitstappen.
Daarom leggen wij eerst een 2 pers luchtbed in de bak en daarop in de slaaptent een matras van een slaapbank van Ikea. Die komt dus boven de bak uit waardoor je makkelijk uitstapt.
Bij het afbreken gaat die matras in het deksel van de wagen. (Wordt hij wel NOG zwaarder van) Maar als je de tent goed opvouwt past dit zonder dat je op het deksel moet gaan hangen dicht.

Zo doen we het ook. Volgens mij is dit ook de enige manier. Evt zou je de volgorde van de flappen anders kunnen doen. Een toppertje + 2 schuimmatrasjes is gewoon te dik dus. Al gaat de bak wel dicht met veel moeite. Voor volgend jaar maar weer wat anders verzinnen.

elianmars

Wij hebben self inflatable matrassen in plaats van de standaard matrassen. Onze kinderen op 7 cm, wij op 12 cm (Outwell Dreamboat double 12.0). Slaapt perfect en zijn onopgeblazen lekker dun, dus geen probleem met inklappen.

Bovendien hebben wij een Runner, met afdekzeil. We kunnen dus hoger laden dan de Family  :)

Willem76

Dag Rudolf,

We zijn zeer blij met de roadmaster, maar het bed lijkt echt nergens op.

We hebben het opgelost als volgt:

De originele matrassen hebben we weggegooid.

Koop twee lengsels rechthoekige stalen koker van 60x 20 x 2 mm.

Rij naar de wagenbouwer om de hoek en laat dmv een hulpkader het deksel 6 cm verhogen.

Koop dan een froli bedsysteem (die plastieken schelpen laat je door je kinderen monteren als je opbouwt).

Dan een koudschuim matras van 12 cm.

Dan nog een topper in traagschuim van 4cm....IKEA.

12 +4=16 cm-4 -4 = 8 cm extra.

Maar met de hulpkader van 6 cm sluit het toch....het is een RMFS uit 1998, dus nog met een laag deksel.

Rugklachten moeten normaal over zijn, tenzij van het openklappen van dit hotelbed-deksel.

Laat daarom best meteen ook torsieveren plaatsen, je kan die kopen bij Ad.

Mvg,

Willem