handgrepen keuken

Gestart door Jeeveetje, augustus 22, 2018, 09:54:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeeveetje

Wij zijn deze zomer voor het eerst met onze nieuwe CC Flexi. Hier zijn we heel tevreden over.

Over 1 dingetje zijn we nog iets minder tevreden, dat is de handgrepen aan de keuken.

Afgelopen vakantie hebben we 2 campings bezocht, op de eerste hebben we de keuken eraf gehaald en op de tweede hebben wij de keuken eraan gelaten en als doorloopkeuken gebruikt.

Zelf ben ik klein en heb moeite met het optillen van de keuken met de kleine handgreep die in het midden zit van de zijkant van de keuken. Nu hebben we wel aan 1 kant wielen onder de poten, maar de keuken moet toch van de steunen getild worden voordat we de keuken kunnen rijden. De keuken kantelt erg makkelijk omdat er maar 1 handgreep aan elke kant zit die in het midden zit. Het had makkelijker en stabieler geweest de keuken te tillen met 2 handgrepen aan elke kant die iets verder uit elkaar zitten.

Zijn er mensen met een soortgelijk probleem (ook andere merken/type vouwwwagens) en hebben zij hier een oplossing/aanpassing voor gevonden?
Ik ben heel benieuwd of we dit kunnen oplossen.

Theu

Als je het neuswiel eerst maximaal laat zakken en daarna de poten van de keuken laat zakken kun je als je het neuswiel weer omhoog hebt gedraaid zo de vw onder de keuken vandaan rijden.
En wat betreft de handvatten die heb ik zelf gemaakt. En nu kan ik ermee rijden als een kruiwagen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

muis

Ik zet hem terug in techniek,  het gaat hier om een algemene vraag en niet Combi Camp specifiek. Sorry voor de verwarring

Jeeveetje

Theu, heb je ook een foto van die handvatten toevallig?

Theu

Citaat van: Jeeveetje op augustus 23, 2018, 05:15:52 PM
Theu, heb je ook een foto van die handvatten toevallig?
Heb ik niet. Als ik in de buurt van de vw ben zal ik er een paar maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Jeeveetje

Theu,

Zou je dit nog willen doen voor ons als je in de gelegenheid bent?

B.v.d.

Theu

Ja wil ik... Ik was het glad vergeten. Sorry!!
Weet alleen nog niet wanneer de vw uit de stalling komt. Ik verwacht eind deze/ begin volgende maand.

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Jeeveetje

Zou fijn zijn, onze CCF komt toch pas in mei uit de stalling...

Theu

Moet het goed komen.

Theu

Zoals beloofd foto's van een handgreep.
Ik heb een stuk U profiel van staal gebruikt en deze aan de bovenkant dicht gelast. Met bhv een mooie aluminium as en een bout + moer heb ik de grepen gemaakt. In de achterkant heb ik schroefdraad getapt om het geheel vanuit de binnenzijde te kunnen monteren.
Hopelijk kun je hier verder mee.
Zoals je kunt zien moet ik het nog verder afwerken.

Jeeveetje

Bedankt voor de foto's, we gaan bekijken wat we ermee kunnen. In elk geval hebben we nu een indruk. Mogelijk ook een idee voor anderen....

Theu

Graag gedaan.