Cabaonon mercury (2016 model) Wielklem

Gestart door Fam Knijff, januari 19, 2019, 10:17:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Fam Knijff

In de zoektocht naar een wielklem voor onze mercury 2016 weet ik eigenlijk niet of er überhaupt een wielklem op de onze past. Las elders dat er geen wielklem op de mercury kon. Klopt dat.

Zo ja welke  ?? en welke wordt mijn dan aangeraden. Het is voornamelijk voor de dag dat deze voor het huis staat, en voor de overnachting. (slaapt lekkerder ).

Tevens zit er ook een disselslot op, maar een wielklem geeft toch nog iets meer voldoening. Maar welke, en welke is goed ?? Ik hoor het graag van jullie

KampeerFan

Klapmoose

Voor onze Malawi ben ik vanwege precies dezelfde reden ook op zoek. Het lijkt me dat er wel een wielklem gemonteerd kan worden op de klapkarren van Cabanon. Ik kwam deze klem tegen en lijkt me makkelijk te monteren. Het gaat mij om het 'afschrikeffect' icm een goed disselslot.

metalpe

Die van in de link (klapmoose) heb ik. Paste op m'n mercury en nu ook op de Odyssee.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

KampeerFan

De proplus is schijnveiligheid.. is niet SCM gekeurd voor de verzekering en is vrij makkelijk los te slopen..

Als je een goeie wielklem wilt hebben zul je er echt wat meer aan moeten uitgeven..

Fam Knijff

zou deze van De wit https://www.dewitschijndel.nl/milenco-compact-c-wielklem/ op de mercury kunnen??. Zijn er mensen die deze klem gebruiken ??

KampeerFan

Dat lijkt er inderdaad meer op  :J

De double lock is ook een goed slot.

Stiebe

Citaat van: Klapmoose op januari 19, 2019, 11:16:03 AM
Voor onze Malawi ben ik vanwege precies dezelfde reden ook op zoek. Het lijkt me dat er wel een wielklem gemonteerd kan worden op de klapkarren van Cabanon. Ik kwam deze klem tegen en lijkt me makkelijk te monteren. Het gaat mij om het 'afschrikeffect' icm een goed disselslot.

Deze gebruik ik ook op onze Malawi 2.0. Is universeel (verstelbaar) en ook te gebruiken op een aanhanger oid. Hij heeft geen SCM keurmerk, maar ik gebruik ook nog een Double lock disselslot (met SCM keurmerk).
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

Serina

Citaat van: Klapmoose op januari 19, 2019, 11:16:03 AM
Die ga ik ook voor mn malawi kopen.
Disselslot is gekeurd. Wielklem gaat mij alleen om t snelle jatten idd voor de deur dag voor vertrek.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

superkoe32

Fam Knijff

Citaat van: Serina op januari 19, 2019, 08:56:11 PM
Die ga ik ook voor mn malawi kopen.
Disselslot is gekeurd. Wielklem gaat mij alleen om t snelle jatten idd voor de deur dag voor vertrek.

Achteraf gezien is dat eigenlijk ook de bedoeling voor ons. Disselsot is gekeurd, en het gaat om toch iets meer moeite er voor doen. Maar past deze ook op de Mercury ??

Serina

Citaat van: Fam Knijff op januari 22, 2019, 07:05:23 AM
Achteraf gezien is dat eigenlijk ook de bedoeling voor ons. Disselsot is gekeurd, en het gaat om toch iets meer moeite er voor doen. Maar past deze ook op de Mercury ??
Even de winkel bellen dan weet je t zeker.
Het is een universele en dan zou ik
denken van wel

superkoe32

Waarom zo'n "dure" als een gewone die dezelfde functie heeft? :)

RDDR

Of andersom: waarom zou ik een goedkope nemen als ik voor een paar tientjes meer een goede kan hebben?  Hoewel ik nog nooit een wielklem heb gekocht kan ik je vertellen dat bij veel andere zaken, ik vaak spijt heb gehad van slechte kwaliteit kopen en zelden spijt heb gehad dat ik wat meer heb uitgegeven. Typisch gezien win je: gebruiksgemak, levensduur van het product en werking, dus in dit geval hoeveel tijd iemand nodig heeft om hem te verwijderen bij een diefstal.

KampeerFan

Een goedkope heeft niet dezelfde functie.. dat is meer afschrik effect/schijnveiligheid. Maar zal door een doorgewinterde dief redelijk makkelijk te verwijderen zijn.

Waarom besparen op een paar tientjes terwijl je trotse bezit van soms duizenden euro's op het spel staat.