Grondzeil vraag

Gestart door Bartman, april 14, 2019, 11:17:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bartman

Dag mensen,

In de meivakantie gaan we onze eerste testweek doen met de eind vorig jaar aangeschafte trigano oceane.

Nu heeft deze geen inritsbaar kuipzeil zoals we in onze tent hadden.

Waar kan ik goed stevig plastic kopen? ( en betaalbaar ) waar we ons tenttapijt op kunnen leggen.
Die met opblaasbare rand zijn niet in onze maat dus ik wil gewoon dikker plastic aan de randen wat ophoog leggen.

Afmeting 4 x 5 meter.

Tot nu toe kan ik alleen pvc van 100 euro vinden.

Theu

Bouwzeil?

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

sannie75

muis

OhPeeCee

Worteldoek

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Klapzwaan

els

Gewoon bij de Action. Die heeft een dunne en een dikke. Wij gebruiken de dikke soort en na de tijd gooien we hem weg.

martijn82

Eco doek/ anti wortel doek. En dan die oprollen tegen de slik randen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Bartman

Citaat van: Klapzwaan op april 15, 2019, 01:08:53 AM
Zie andere topic

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18004.msg242497#msg242497

Daar had ik inderdaad al doorheen gelezen maar heeft iedereen het over een eco doek of over opblaas bare randen.
Eco doek is niet waterdicht.

Dus daarom zoek ik simpel sterk plastic / pvc wat niet makkelijk lek kan door stenen.

Bartman

Citaat van: OhPeeCee op april 15, 2019, 12:11:17 AM
Worteldoek

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Bedankt maar worteldoen is niet waterdicht.

martijn82

Citaat van: Bartman op april 15, 2019, 07:46:20 PM
Bedankt maar worteldoen is niet waterdicht.
Leg je als eerste neer en dan het zeil wat bij jullie vouwwagen hoort. Bij veel campings mag je niet dicht zeil neer leggen

Bartman

Citaat van: martijnmarleen op april 15, 2019, 07:48:13 PM
Leg je als eerste neer en dan het zeil wat bij jullie vouwwagen hoort. Bij veel campings mag je niet dicht zeil neer leggen

Dag martijn, bedankt voor je reactie maar onze oude vouwwagen heeft geen zeil. Dus we moeten zelf een soort waterdichte kuip maken in de voortent.

Vandaar mijn vraag bovenaan dit topic.

martijn82

Citaat van: Bartman op april 15, 2019, 07:59:46 PM
Dag martijn, bedankt voor je reactie maar onze oude vouwwagen heeft geen zeil. Dus we moeten zelf een soort waterdichte kuip maken in de voortent.

Vandaar mijn vraag bovenaan dit topic.
Wij hadden het zelfde probleem dus vandaar dat ik zeg worteldoek. Die uitlaten steken en die tegen het buiten doek aan rollen dan heb je een kuip. Dan leg je er universeel grondzeil boven op en je hebt een waterdichte vouwwagen

olaf

Citaat van: muis op april 14, 2019, 11:33:29 PM
Of landbouwplastic

Dat gebruiken wij ook.
Wij kopen dit bij de Welkoop in verschillende maten en diktes bij onze Welkoop verkopen ze dit vanaf de rol.

Ik denk dat de prijs bij jullie in de breedte zit. Het meeste gaat tot 3 meter en bij jullie is deze 4 meter.

https://www.obelink.nl/pvc-grondzeilen.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D9676

Is de 4 meter ook de werkelijke afmeting?

Je zou ook kunnen kijken naar een air barrier

https://www.obelink.nl/airbarrier-dry-camper.html?category_params=s_company%3D1%26category_id%3D9676

The need for the many outweigh the needs of the few

Bartman

Bedankt voor jullie reactie mensen.

We gaan voor een bouwzeil met daaronder wegwerpplastic om het waterdicht te maken.
Zo kunnen we toch een kuip creeeren.
Eerste test is in nederland over 1,5 week dus volgens de berichten genoeg regenweer om te testen.

Totale uitgaven nu bouwzeil van 4 x 6 meter en plastic is € 11,-