Cabanon Mercury vraag

Gestart door Pjoitr80, juni 13, 2019, 01:04:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pjoitr80

Hallo allen,

Ik heb een vraag over onze Cabanon Mercury, deze komt uit 2016.

De keuken zit met twee stalen balken vast aan de vouwwagen. Het is ook mogelijk om de keuken niet mee te nemen. Het zijn twee losse afdekzeilen.
Nu had ik naar de Wit gebeld en zij zeiden dat het niet mogelijk was om een Mercury basic te kopen (zonder keuken) en later een keuken eraan te plaatsen.

Nu vraag ik me af of dit een vouwwagen is met vaste keuken. Of dat de keuken er toch later bij is gekocht.

Hoe worden de keuken bij de luxe en deluxe versies gemonteerd?

Groet,
Pieter

Larss

Bij een wagen (althans, een Malawi) waar de keuken af fabriek aan zit zit de wielas verder naar achteren. Bij een versie zonder keuken zit deze in het midden.

Fam. Lucassen

Heeft idd met de wielbasis te maken. Gewichtsverdeling klopt dan niet meer.

We hadden een sunliner basic en wilde een keuken erbij maar helaas

Pjoitr80

Maar het bijzondere is dat bij deze vouwwagen wel een keuken op zit, met twee ijzeren staven. Deze kan er op geschoven zitten, soort rails.

Dus eigenlijk is dat niet goed, qua verdeling?

Henny304

Je keuken staat op de twee ijzeren stangen als hij aan de wagen zit. Anders zou hij alleen aan de haakjes moeten blijven hangen? .... en zonder keuken weggaan lijkt mij niet handig....want je nummerbord en verlichting zit toch ook op je keuken? ::) Of wil je dat dan overzetten ofzo?

Pjoitr80

Citaat van: Henny304 op juni 13, 2019, 02:49:56 PM
Je keuken staat op de twee ijzeren stangen als hij aan de wagen zit. Anders zou hij alleen aan de haakjes moeten blijven hangen? .... en zonder keuken weggaan lijkt mij niet handig....want je nummerbord en verlichting zit toch ook op je keuken? ::) Of wil je dat dan overzetten ofzo?

De vouwwagen welke ik gekocht heb (zaterdag ga ik hem ophalen / betalen), daar kun je een keuken aanhangen met de twee ijzeren stangen en haakjes. Maar je kunt ook de keuken eraf halen en dan alleen de nummerplaat met verlichting eraan hangen. Er zit dus zowel een keuken incl. nummerbord en verlichting bij, en ook een losse plaat met nummerbord en verlichting.

Nu vroeg ik me af of deze vouwwagen initieel zonder keuken was en later een losse keuken erbij is gekocht.
Ik had naar de Wit (Vouwwagen verkoper) gebeld en zij zeiden dat het niet kon / mocht om een losse keuken te hangen aan een vouwwagen waar deze initieel niet op zit. Dit had te maken met op welke plaats de as zit. Nu weet ik niet of dat echt slecht is, of dat het meer een aanraden is, iemand een idee?

Nu vroeg ik me af of ik dus een versie heb gekocht met een losse keuken of dat het toch een versie is met keuken. Hoe ik dat kan controleren.

Weet iemand of bij de vouwwagen zonder keuken, ook de ijzeren staven zitten om een keuken op te hangen ?

CEO

De keuken heeft een flink gewicht. Dat heeft invloed op je kogeldruk. Ik denk, maar niet onderbouwd, dat het erg ingewikkeld wordt om een wagen te ontwerpen die zowel met als zonder aangehanfen keuken goed te beladen is.

Maar, in dit geval zegt een fotomeer dan 1000 woorden:  heb je een foto?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Pjoitr80

Citaat van: CEO op juni 13, 2019, 03:11:18 PM
De keuken heeft een flink gewicht. Dat heeft invloed op je kogeldruk. Ik denk, maar niet onderbouwd, dat het erg ingewikkeld wordt om een wagen te ontwerpen die zowel met als zonder aangehanfen keuken goed te beladen is.

Maar, in dit geval zegt een fotomeer dan 1000 woorden:  heb je een foto?

Dat is waar. Nee, heb geen foto van de complete vouwwagen. Zaterdag ga ik hem ophalen.

Fam. Lucassen

Ik meen dat toen bij de sunliner ook de voorbereiding er zat voor keuken. Zegt niks over dat de keuken er wel of niet later bij gekocht zou zijn.
Losse keuken weet ik eigenlijk niet eens of dat wel te bestellen is.

Als de mensen hem bij de wit gekocht hebben zou je bij de wit kunnen vragen? Ze kunnen de bestelbonnen zo opzoeken op naam.

Urgje

Die stangen horen, maar het is apart dat je zowel met als zonder kunt rijden.
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ze zelf iets geknutseld hebben om de plank met verlichting achter de wagen te hangen en een extra zeil hebben besteld. Kun je de verkoper niet gewoon mailen met de vraag hoe het zit?

superkoe32

Geen idee, maar zonder keuken de weg op zou ik niet eens durven, de keuken heeft nogal wat tegen gewicht... destijds bij de aanschaf van onze vouwwagen nieuw, werd ons wel verteld dat je later alsnog de keuken los kon kopen.. dus tja..

Ik zou de verkoper ook even mailen als jouw was.

MrBasta

Ik neem aan dat het deze advertentie is? https://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m1419174993-prachtige-cabanon-mercury-2016.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Op foto 21 zie ik de uitschuifsteunen (die zwarte) die ik ook van onze Chamonix (met luxe bermkeuken) ken. Dat lijkt dus geen hobbywerk te zijn. De keuken hoort daar twee U profielen (onder aan de keuken) op te hangen. Echter, als je zonder keuken reist, dan is de achterkant van je wagen open (en hoe zit het dan met de verlichting, die aan de keuken gemonteerd zit)?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

Henny304

Op foto 21 zie ik de uitschuifsteunen (die zwarte) die ik ook van onze Chamonix (met luxe bermkeuken) ken. Dat lijkt dus geen hobbywerk te zijn. De keuken hoort daar twee U profielen (onder aan de keuken) op te hangen. Echter, als je zonder keuken reist, dan is de achterkant van je wagen open (en hoe zit het dan met de verlichting, die aan de keuken gemonteerd zit)?
[/quote]

Op foto 18 zie je de plank liggen, met achterverlichting. Die wordt denk ik vast geklikt op de houdertjes naast de steunen. Want die zitten er van origine niet.

Pjoitr80

Citaat van: Henny304 op juni 13, 2019, 05:14:37 PM

Op foto 18 zie je de plank liggen, met achterverlichting. Die wordt denk ik vast geklikt op de houdertjes naast de steunen. Want die zitten er van origine niet.

Klopt dat is hem. Ja, ik heb de verkoper gevraagd en van origine is het zonder keuken. Deze is er later bij gekocht. Zij dachten dat het geen kwaad kon. De wit zegt dat cabanon zelf afraad. Nu heb ik zelf geen idee of het kwaad kan. Heeft iemand daar kennis van? Of dit kwaad kan voor de as of kogeldruk?

CEO

Tja, of het kwaad kan... het blijft een Frans product. Die hebben soms eigenaardigheden (voor mij een deel van de lol, ik rijd Citroën).  Logisch zou ik het vinden als ze 1 type as gebruiken. Maar ik zou dat zeker even checken.

In dat geval verwacht je half en half dat je de wielen kunt verplaatsen. Heb je al gemeten (in een showroom oid) hoe de wielen onder een wagen met en onder een wagen zonder keuken staan? Het kan natuurlijk ook de de wagen zonder keuken gewoon een flink hogere kogeldruk heeft.

Ik zou me niet direct zorgen maken. Ik zou het ook aan de verkoper even navragen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!