Cabanon Mercury vraag

Gestart door Pjoitr80, juni 13, 2019, 01:04:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjoitr80

Citaat van: CEO op juni 13, 2019, 07:04:33 PM
Tja, of het kwaad kan... het blijft een Frans product. Die hebben soms eigenaardigheden (voor mij een deel van de lol, ik rijd Citroën).  Logisch zou ik het vinden als ze 1 type as gebruiken. Maar ik zou dat zeker even checken.

In dat geval verwacht je half en half dat je de wielen kunt verplaatsen. Heb je al gemeten (in een showroom oid) hoe de wielen onder een wagen met en onder een wagen zonder keuken staan? Het kan natuurlijk ook de de wagen zonder keuken gewoon een flink hogere kogeldruk heeft.

Ik zou me niet direct zorgen maken. Ik zou het ook aan de verkoper even navragen.

Bedankt voor je antwoordt. De verkoper (ouders) reden er altijd mee en hadden er geen last van. Ik ga anders Cabanon even een mailtje sturen.
Als iemand anders nog kennis ervan heeft, hoor ik dat graag.

sammyvannorel

Ik weet niet of je een disselbak hebt, maar wellicht is het zelfs gunstig voor je kogeldruk, ik merk dat ik met keuken toch vrijsnel aan de kogeldruk zit. As technisch ga ik er vanuit dat ze allemaal hetzelfde zijn: je kunt ze immers allemaal tot max 750 kilo beladen.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Pjoitr80

Citaat van: sammyvannorel op juni 13, 2019, 08:00:11 PM
Ik weet niet of je een disselbak hebt, maar wellicht is het zelfs gunstig voor je kogeldruk, ik merk dat ik met keuken toch vrijsnel aan de kogeldruk zit. As technisch ga ik er vanuit dat ze allemaal hetzelfde zijn: je kunt ze immers allemaal tot max 750 kilo beladen.

Ja er zit een heel grote disselbak op.

Dit zijn de foto's.






Pjoitr80

Citaat van: sammyvannorel op juni 13, 2019, 08:00:11 PM
Ik weet niet of je een disselbak hebt, maar wellicht is het zelfs gunstig voor je kogeldruk, ik merk dat ik met keuken toch vrijsnel aan de kogeldruk zit. As technisch ga ik er vanuit dat ze allemaal hetzelfde zijn: je kunt ze immers allemaal tot max 750 kilo beladen.

Maar het verontrust me een beetje dat ze bij de Wit zeiden dat sterk werd afgeraden. Waarom zouden ze dat dan doen?

sammyvannorel

Mijn ingeving daarbij is: als de Wit zegt dat het prima is terwijl ze niet gedekt zijn door Cabanon en er gebeurd wat, dan klop je bij hen aan. Wellicht komen ze dan in de aansprakelijkheids sfeer. Cabanon heeft geen belang bij het afgeven van een 'goedkeuring' en wil dat wellicht niet, omdat het dan een veel gebruikte praktijk gaat worden

Wel kan de vw wat meer uitzwenken aan de achterkant.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Pjoitr80

Citaat van: sammyvannorel op juni 13, 2019, 08:27:47 PM
Mijn ingeving daarbij is: als de Wit zegt dat het prima is terwijl ze niet gedekt zijn door Cabanon en er gebeurd wat, dan klop je bij hen aan. Wellicht komen ze dan in de aansprakelijkheids sfeer. Cabanon heeft geen belang bij het afgeven van een 'goedkeuring' en wil dat wellicht niet, omdat het dan een veel gebruikte praktijk gaat worden

Wel kan de vw wat meer uitzwenken aan de achterkant.

Ja, dat klinkt logisch.
Zou het ook nog nadelige gevolgen kunnen hebben voor de as, dat deze sneller slijt?

CEO

Wat ik eerder schreef: check even wat de as mag hebben.

Een collega en haar buren hebben beiden een Cabanon, een met en een zonder keuken. Volgens de collega was er wel verschil in de plek van het wiel onder de kar.

Gewoon aanhangen en kogeldruk meten.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Theu

Kan het zijn dat de as een halve slag gedraaid word?
Dus trekkend eronder met keuken en duwend eronder zonder keuken.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Pjoitr80

Citaat van: CEO op juni 14, 2019, 05:13:12 PM
Wat ik eerder schreef: check even wat de as mag hebben.

Een collega en haar buren hebben beiden een Cabanon, een met en een zonder keuken. Volgens de collega was er wel verschil in de plek van het wiel onder de kar.

Gewoon aanhangen en kogeldruk meten.

Ik heb het nagevraagd en de as zit ongeveer 20 cm verder. Bij de Wit zeiden ze dat je absoluut niet ermee mag rijden. En de vouwwagen specialist uit Boxtel vertelde hetzelfde. Je kunt zelf problemen krijgen met de verzekering. Dus ik heb de vouwwagen zonder keuken gekocht.

Advies is dus om er achteraf geen keuken aan te hangen.

sammyvannorel

Ben ik toch eigenlijk wel benieuwd waarom je er 'absoluut' niet mee mag rijden. Anders dan dat je 'wip-wap' wat anders beladen moet worden (omdat de arm aan de achterkant langer is) en je wat meer uitzwenkt kan ik zelf nog niet komen (als je je gewoon netjes aan de max belading van de as houd). Of zouden ze toch liever een nieuwe wagen verko...... Nee nu denk ik te slecht.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

xray

Kan me voorstellen dat dat is om de 'wip-wap' te voorkomen. Maar heb hier en op Facebook genoeg voorbeelden van mensen voorbij zien komen die achteraf achter de wagen een trekhaak maken om een fietsendrager te monteren. Dat zou dan ook problemen met de verzekering kunnen opleveren? Mits de belading goed is zal de politie er geen verbaal van maken en weet de verzekering er niks van toch?

CEO

Citaat van: Pjoitr80 op juni 25, 2019, 01:27:46 PM
Ik heb het nagevraagd en de as zit ongeveer 20 cm verder. Bij de Wit zeiden ze dat je absoluut niet ermee mag rijden. En de vouwwagen specialist uit Boxtel vertelde hetzelfde. Je kunt zelf problemen krijgen met de verzekering. Dus ik heb de vouwwagen zonder keuken gekocht.

Advies is dus om er achteraf geen keuken aan te hangen.

Waarom zou je verzekeringsproblemen kunnen krijgen? Ik denk dat iedereen het eens is, dat wel of geen keuken een groot verschil maakt. Is de wagen origineel met keuken, of juist zonder...

Hoe dan ook, met (en ook zonder :J) aanhamger in het verkeer moet je altijd voorzichtig zijn.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klappen maar!

#27
Wellicht kun je voor EUR 50 alle vragen beantwoorden en rij je met een keuken naar huis  :)

De oude Conway is volgens mij dezelfde bak als je Cabanon Mercury.
Er staat nu een keuken met verlichting balk op marktplaats.  (Dit is overgens niet mijn advertentie)
Snel een ritje Haarlem inplannen zou ik zeggen.

vouwwagen keuken conway
http://link.marktplaats.nl/m1403334986?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

muis

Klopt, het is exact dezelfde wagenbak :J

Koenta_kinte

Wat is het nou?

* oorspronkelijk met keuken en zelf geknutseld om er zonder mee te rijden?
* oorspronkelijk zonder keuken en zelf geknutseld om er eentje aan te hangen?

Uit het verhaal lijkt me optie 1. Die wagen is pas 2 jaar oud, kennelijk voldeed hij niet aan de verwachtingen bij de verkoper en die doet hem daarom al snel weg. Ik zou er nooit meer gaan rijden zonder keuken. Niet eens om de gewichtsverdeling maar wel om die achterkant. Want die zegt mij dat die er netjes op blijft zitten als je een keer een noodstop moet maken?

En als het toch optie 2 is dan kocht ik hem niet zonder dat ik bij de Wit de bevestiging kreeg dat de bevestiging goed is. HEt laatste wat je wil is je keuken onderweg verliezen.