Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: nieuwe verlichtingskabel nodig  (gelezen 1260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luc89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Arizona 2001
nieuwe verlichtingskabel nodig
« Gepost op: juli 07, 2019, 12:04:19 pm »

Hallo,

Ik heb voor de jamet arizona waarschijnlijk een verlichtingskabel nodig die vanaf de aankoppeling van de auto doorgaat naar de keuken.
Het probleem is namelijk dat de verlichting van de vouwwagen alleen aan gaat als ik het ijzertje van de breekkabel tegen de kogel van de auto bevestig.
Heeft iemand enig idee waar ik die kan kopen en of het goed te doen is om deze te vervangen? (ik heb namelijk 2 linker handen ::))
Gelogd
Ik kan niet wachten om te gaan klappen!

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 872
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: nieuwe verlichtingskabel nodig
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2019, 01:09:47 pm »

Verlichtingskabel is bij iedere automaterialenzaak te koop, in 7 polig of 13 polig. Het aansluiten is ook niet zo'n probleem. Maar voordat je daar aan begint, het lijkt mij eerder een probleem van de massa. Dus controleer eerst eens in de stekker en in de stekkerdoos aan de auto of alle kabels wel (goed) zijn aangesloten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 90
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: nieuwe verlichtingskabel nodig
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2019, 10:33:52 am »

Het probleem is namelijk dat de verlichting van de vouwwagen alleen aan gaat als ik het ijzertje van de breekkabel tegen de kogel van de auto bevestig.

Als dit inderdaad zo is zou ik de hele kabel van de klapper eens goed nalopen op breuken en openliggende draden. Dit klinkt niet alleen als een massa probleem (zoals @Herman al zei), maar zou ook zomaar kunnen komen doordat ergens een kabel bloot ligt..

Vervangen van de kabel is niet moeilijk, het is vooral goed opletten dat de kabels op de juiste polen worden aangesloten.
P.S. een 13-polige kabel is te krijgen, maar vaak is het goedkoper om 2 7-polige kabels te kopen.
Gelogd

Luc89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Arizona 2001
Re: nieuwe verlichtingskabel nodig
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2019, 09:31:18 am »

Ik ga sowieso voor 7polig, dat heeft Mn auto ook. Momenteel heb ik er een verloopstuk op zitten omdat de kabel van de klapper nu 13polig is.
Het enige waar ik misschien moeite mee ga krijgen is het aansluiten op het stekdoosje van de keuken. Dat is een rechthoekig ding. Maarja, maar ff goed opletten hoe ik de oude kabel daar los krijg en ff snel fotootjes maken zodat ik de goede kleuren op de goede plaats heb.
Zou te doen moeten zijn lijkt me 8)
Gelogd
Ik kan niet wachten om te gaan klappen!

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk: kampeermiddel : CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: nieuwe verlichtingskabel nodig
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2019, 04:54:53 pm »

Wanneer alles wel werkt wanneer je de breek-kabel tegen de trekhaak aanhoudt, dan is er alleen een probleem met de aansluiting van de massa-kabel.

Ik zou geen hele nieuwe kabelboom monteren, maar alleen de stekker van de vouwwagen en de aansluiting op de auto controleren.
Misschien is het alleen een geoxideerde stekker-pin.

Misschien iemand in de buurt die wel twee rechter handen heeft ?
Ik woon in de Achterhoek ... stuur maar een PB wanneer ik je (een beetje in de buurt) kan helpen.
Gelogd

Luc89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Arizona 2001
Re: nieuwe verlichtingskabel nodig
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2019, 09:28:44 pm »

Tnx Arnoldus,

Ik woon in zuid limburg dus dat is een beetje ver uit de buurt.
Ik ga eens kijken of ik mijn 13 polige stekker vervangen krijg door een 7 polige stekker.

In ieder geval bedankt voor de tips allemaal. Hier kan ik denk ik wel mee vooruit, en anders blijf ik gewoon de breekkabel maar vasttapen aan de auto zodat ik wel verlichting heb ::)
Gelogd
Ik kan niet wachten om te gaan klappen!

Scs575

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Flyer
Re: nieuwe verlichtingskabel nodig
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2019, 08:24:55 am »

Ik heb eventueel nog een kabel liggen voor EEN Arizona, vanaf de 7 polige stekker tot aan de bermkeuken. Dus inclusief 7 polige stekker en de 3 en 7 polige rechthoekige stekkers voor de bermkeuken en de verlichting van de voorplaat.

Heb die overgehouden van een Arizona welke jaren terug gesneuveld is in een serieuze hagelbui.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal