Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Matras vervangen  (gelezen 1110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte XL (2018)
Matras vervangen
« Gepost op: juli 26, 2019, 02:00:31 pm »

Dit jaar voor de tweede keer op pad met onze Suncruiser (=Chamonix maar dan net anders). Het matras is voor mijn 2 meter en 112kg echter veel te slap. Ik slaap nu slecht omdat ik steeds met m’n heupen op de lattenbodem lig. Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het matras? Ik heb al contact opgenomen met de Matrasfactory, en zij raden een topper af omdat die bedoeld zijn om een te hard matras comfortabel te maken, dat is bij mij juist niet het geval. De Wit raad juist een topper aan van max 7cm die meegeklapt kan worden. Bij het vervangen van het matras geven ze een max dikte aan van 10cm omdat een topper mee veert en een matras niet/minder. Ik vind het wel vreemd dat het bestaande matras van 10cm plus een topper van 7cm moet kunnen, maar een ander matras van meer dan 10cm niet kan?

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het matras?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Matras vervangen
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2019, 10:32:05 pm »

Ligt daar tegenwoordig een 10 cm matras in, nou dan zijn ze er aal best op vooruit gegaan.  In mijn oude wagen was het een stuk schuimrubber van 5 cm ::) maar goed dat was je vraag niet.

Die 5 cm matras hebben we toen vervangen voor een 7cm matras van hardheid sg40. Dat was nodig omdat het zo dun was.

Als het matras en een topper beide zacht zijn drukken ze beide iets in maar 7 cm is wel veel, je zou eens kunnen vragen bij bv de ouwwagenzaak die verkoopt ook Cabanon en Europacamper en weet heel veel over vouwwagens

Je zou ook kunnen proberen met een inflatable onder je matras
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Matras vervangen
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2019, 07:17:09 am »

Hoi
Ik herken je probleem met de heupen en dan de bodem voelen. Ook verdween ik met de helft van mijn lichaam in de gleuf tussen het matras en de strook die op de kastjes ligt. Dat is bij een Mercury iig zo. Sinds kort gebruiken we een topper van Ikea en beide problemen zijn verholpen. Het ligt ook zachter. We leggen de topper bij het inklappen helemaal bovenop net voordat we het dekzeil erover heen trekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

PatrickJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Chamonix
Re: Matras vervangen
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2019, 04:33:10 pm »

Hier ook dezelfde problemen als hierboven beschreven. Ook opgelost met een Ikea topper ertussen. Tijdens het inklappen gaat hij ook bovenop de tent onder het afdekzeil. De topper is namelijk groter dan alleen het matras en komt dus ook over het losse stukje bank heen. Vandaar dat mee inklappen niet gaat lukken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal