Cabanon Mercury 2016 vraag

Gestart door Pjoitr80, juli 28, 2019, 08:53:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pjoitr80

Hallo,

Wij hebben een Cabanon Mercury VW 2016 gekocht, een prachtige wagen. De tent ziet er heel mooi uit, met donkere cabines, grote disselbak, zonder keuken.
Maar het lijkt dat deze niet helemaal origineel is. Zie de foto's hieronder.

Weet iemand of deze origineel is?
`

Dit is het typenummer

zo ziet de wagen er compleet uit.

Groet,
Pieter

CEO

Ik begrijp niet helemaal wat de vraag nu is.

Is deze kar origineel? (Ik denk van wel, wel bijzonder dat het een ongeremde wagen lijkt. Die zie je niet zo veel)
Is de disselbak origineel? (Ik denk van wel)
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Pjoitr80

Citaat van: CEO op juli 28, 2019, 10:28:50 PM
Ik begrijp niet helemaal wat de vraag nu is.

Is deze kar origineel? (Ik denk van wel, wel bijzonder dat het een ongeremde wagen lijkt. Die zie je niet zo veel)
Is de disselbak origineel? (Ik denk van wel)

Het is een ongeremde wagen. Maar ik dacht dat alle mercurys altijd geremd zijn. Dus daarom de vraag of er ongeremde mercury vouwwagens bestaan.

sammyvannorel

Disselbak lijkt origineel ( lijkt op mijn eigen)

Wellicht dat er zelf een ongeremde wagen van is gemaakt de overgang chassis naar koppeling lijkt niet helemaal mooi te passen. Dit lijkt mij niet wenselijk want zelf knutselen aan een chassis is niet gewenst (boren van extra gat om het neuswiel te verplaatsen was d w te s al huiverig voor en moest ik zelf maar doen als me dat beter leek) al zie ik de voordelen van ongeremd nog niet want de meeste auto's mogen geremd meer trekken dan ongeremd.

Wellicht dat onder de wagen nog wel remmen zitten dit kun je onder andere zien aan aanwezigheid van remkabels. Een handrem lijkt mij altijd gewenst, je wilt niet dat 750 kilo ongeremd een heuvel op de camping afjoekeld als je hem afkoppelt.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Pjoitr80

Citaat van: sammyvannorel op juli 28, 2019, 10:41:10 PM
Disselbak lijkt origineel ( lijkt op mijn eigen)

Wellicht dat er zelf een ongeremde wagen van is gemaakt de overgang chassis naar koppeling lijkt niet helemaal mooi te passen. Dit lijkt mij niet wenselijk want zelf knutselen aan een chassis is niet gewenst (boren van extra gat om het neuswiel te verplaatsen was d w te s al huiverig voor en moest ik zelf maar doen als me dat beter leek) al zie ik de voordelen van ongeremd nog niet want de meeste auto's mogen geremd meer trekken dan ongeremd.

Wellicht dat onder de wagen nog wel remmen zitten dit kun je onder andere zien aan aanwezigheid van remkabels. Een handrem lijkt mij altijd gewenst, je wilt niet dat 750 kilo ongeremd een heuvel op de camping afjoekeld als je hem afkoppelt.

Nu zie ik geen remkabel, maar wel het volgende. Heeft daar de remkabel gezeten?

Theu

De wagen heeft ook geen remtrommels. Dan lijkt het zo te horen denk ik. Is het gat wellicht een montagepunt voor schokbrekers?

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Pjoitr80

Citaat van: Theu op juli 29, 2019, 12:26:47 AM
De wagen heeft ook geen remtrommels. Dan lijkt het zo te horen denk ik. Is het gat wellicht een montagepunt voor schokbrekers?

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Oh, dat zijn waarschijnlijk voor de schokbrekers, bedankt!

Zou iemand kunnen bevestigen of dit origineel is. Ben een beetje bang dat er een ander frame onder is gezet. Omdat ik op de website van Cabanon alleen lees dat alle VW's met rem worden geleverd.

superkoe32

Wij hebben een nieuwe Mercury gekocht een jaar eerder en die werden toen al standaard met oolooprem verkocht werd ons toen verteld...

Pjoitr80

Citaat van: superkoe32 op juli 29, 2019, 06:59:28 AM
Wij hebben een nieuwe Mercury gekocht een jaar eerder en die werden toen al standaard met oolooprem verkocht werd ons toen verteld...

Hmm, daar word ik niet vrolijk van. Het bijzondere is dat het framenummer wel gewoon gegraveerd is rechtsvoor op de vouuwwagen.

Of alleen de voorkant is vervangen. Heeft er iemand een scherpe foto van de voorkant, zodat ik kan vergelijken?

Ber

Volgens mij worden ze ook ongeremd geleverd. Bel even naar de wit en je hebt antwoorden op al je vragen.

Geniet van je mooie Mercury....

Pjoitr80

Citaat van: Ber op juli 29, 2019, 08:00:39 AM
Volgens mij worden ze ook ongeremd geleverd. Bel even naar de wit en je hebt antwoorden op al je vragen.

Geniet van je mooie Mercury....

Goed idee! Ik ga straks bellen (als ze open zijn).

sammyvannorel

Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Pjoitr80

CEO

Waar heb je hem gekocht? Even navragen, soms zijn er nog aankoopfacturen oid
Bij een dealer kan je sowieso navragen hoe of wat.

Afhankelijk van waar je hem gekocht hebt, misschien in de advertentie kijken?
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Pjoitr80

Zojuist de Wit gebeld. Voor de Engelse markt worden ze verkocht zonder oplooprem. Bij de Wit hadden ze er ook ooit eentje gehad (2e hands). Maar nieuw verkopen zij alleen met oplooprem.

Gelukkig dus alles origineel.