Holtkamper de luifel gewoon opgerold

Gestart door Marco73, augustus 21, 2019, 02:07:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marco73

Beste

Sinds vorige week hebben we een Holtkamper Cocoon uit 2009 gekocht.
Nu vroeg ik me af of je bij het inklappen de luifel gewoon opgerold kan laten of moet deze juist los gemaakt worden.

gr
marco

Alex

Heb er even een aparte topic van gemaakt.

Je mag zelf kiezen.
Er zijn leden die hem oprollen en dan de wagen inklappen.
Ik gooi hem over de tent heen en ga dan inklappen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

h2o

Ik heb het geprobeerd met de opgerolde luifel maar vond het niet prettig, kreeg rare verdikkingen waardoor m'n stoelen niet fatsoenlijk meer onder het zeil passen. Mijn voorkeur is dus om hem op het dak te gooien en dan in te klappen.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Alex

Heb zelf het oprollen niet geprobeerd maar denk ook dat over de tent minder ruimte inneemt.
En omdat ik een zipedition heb zonder extender is telt elke cm. :P
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Spiegelbeeld

Opgerold kan prima. Wel handig om deze zo strak mogelijk op te rollen en je eventuele spullen onder de hoes te verdelen.
Wij doen het regelmatig zo.

Swede

Beide gedaan. Het oprollen kost ons echter meer werk dan de luifel over het dak gooien. Het scheelt wel 3 stokken en 7 haringen..
live life outdoors

Alex

Citaat van: Swede op augustus 21, 2019, 09:04:30 PM
Beide gedaan. Het oprollen kost ons echter meer werk dan de luifel over het dak gooien. Het scheelt wel 3 stokken en 7 haringen..
Daarom blijft bij een overnachting de luifel er vaak overheen liggen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

edwin_t

Citaat van: Alex op augustus 21, 2019, 09:52:06 PM
Daarom blijft bij een overnachting de luifel er vaak overheen liggen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Wij doen het meestal ook zo. Alleen als er wind staat wil ie wel eens van het dak afwaaien.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

herowebe

Citaat van: edwin_t op augustus 22, 2019, 09:12:43 AM
Wij doen het meestal ook zo. Alleen als er wind staat wil ie wel eens van het dak afwaaien.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wij moesten dit jaar op onze overnachtingscamping in Zwitserland door ruimtegebrek de luifel ook op het dak laten liggen. We hebben hem met scheerlijnen aan de achterkant vastgezet, zodat hij er niet af kon waaien. Dit werkte perfect!

Marco73