Afdekzeil Livingstone verhoogd

Gestart door tomzwanenburg, september 19, 2019, 10:31:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

tomzwanenburg

Geïnspireerd door anderen hier op het forum heb ik ook mijn afdekzeil laten aanpassen zodat het pakken wat minder precies moet. Wij kunnen nu ook de matras van het xl bed onder het zeil kwijt zodat we weer wat ruimte winnen in de wagenbak.

De zeilmaker heeft het originele zeil doorgeknipt en er een strook bisonyl van 20cm hoogte tussen genaaid. Dit heeft als voordeel dat de ritsen waterdicht blijven omdat de overlap op zelfde plek is blijven zitten.
Verder zijn er wat ogen aangenaaid met extra elastiek erdoor zodat het zeil mooi aangespannen blijft.

Urgje

Dat ziet er goed uit zeg! Mooi gedaan met die extra ogen, kun je hem goed strak trekken als hij wat minder vol zit!

DrLivingstone

Wij hebben daarvoor de Expandable gekocht bij AK. Dan heb je dezelfde kleur etc.  Handig is het zeker!
https://webshop.aartkok.nl/nl/expandable-livingstone/

sannie75

Bij ons zat de expandable erbij toen we de wagen kochten, echt super! Slimme oplossing zo!

Alex

Dit is ook een mooie oplossing voor mijn cocoon.
Maar eens een zeilmaker zoeken om te vragen wat zoiets kost.

Verstuurd vanaf mijn GS185 met Tapatalk

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sevenup

Is dit veel goedkoper dan de orginele expanable?
De orginele kost bij Aart Kok 145 euro.

tomzwanenburg

Voor dit model zeil is er geen expander leverbaar, dan moest ik compleet nieuw zeil erbij kopen. Bovendien was deze oplossing goedkoper dan de expander bij Aart. Maar nogmaals, moest zelf wat bedenken.

sevenup

Citaat van: tomzwanenburg op september 23, 2019, 10:05:53 AM
Voor dit model zeil is er geen expander leverbaar, dan moest ik compleet nieuw zeil erbij kopen. Bovendien was deze oplossing goedkoper dan de expander bij Aart. Maar nogmaals, moest zelf wat bedenken.

Ik zie nu inderdaad dat het zeil anders is als bij mij. Goede oplossing zo  :>

tomzwanenburg

Citaat van: sannie75 op september 20, 2019, 10:00:41 AM
Bij ons zat de expandable erbij toen we de wagen kochten, echt super! Slimme oplossing zo!

Die past niet op dit afdekzeil