Aankoop tips trigano odessy (safari)

Gestart door Chieltjuh, februari 01, 2020, 08:04:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chieltjuh

Beste forum leden.

Het plan is om dit voorjaar een vouwwagen aan te schaffen,
De keuze is gevallen op een trigano odessy. (bouwjaar rond 2005.
Uiteraard al wat onderzoek gedaan en wezen kijken bij de specialist in Boxtel.
Hebben jullie nog tips mbt het aankopen?

Zelf had ik de volgende punten:
Staat van het doek. (geen schimmel, beschadigde hoeken of scheuren)
Ritsen, matrassen en bak.
Staat van onderstel, banden.
Evt controle assesiores.

Schokdempers?! Heeft dit veel effect? Zijn deze later ook te monteren?

Ik ben zelf vrij handig maar heb weinig ervaring als het gaat om vouwwagens, dus als er nog tips zijn graag!



Theu

Schokdempers kan makkelijk achteraf.
Die "moet" je alleen hebben als je een tempo 100 keuring wilt. Over de meerwaarde zijn de meningen verdeeld. Zelf vind ik het wel goed merkbaar.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

muis

In het volgende topic staat een lijst met punten 'waar op te letten bij aanschaf van een tweede hands vouwwagen'. Natuurlijk vinden ee het ook leuk om te horen of het gelukt is :J
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19661.0

Nicky75

Op deze FB-pagina zitten alleen maar Trigano-eigenaren, zij kunnen je zeker meer vertellen over de de Odyssee.
https://www.facebook.com/groups/276329342964936/

Chieltjuh

Bedankt voor alle reacties,  ik heb geen fb meer, maar het genoemde  topic zal ik zeker even doorspitten.
Ik zal zeker proberen om mijn nieuwe aanwinst hier te posten. (dat is wel zo leuk op een forum)
De tempo keuring is niet mijn eerste gedachte, maar mocht ik ooit nog dempers willen is het goed om te weten dat dit mogelijk is.
(momenteel is het aanbod nog niet heel veel, maar ik denk dat daar in het voorjaar wel verandering in komt.
Groeten Chiel

Chieltjuh

Vandaag wezen kijken bij een safari, helaas wat weer aan de minnenkant van het plafond, dus dat werd hem niet.
Op maar de volgende odessy/Jametic

Lars

Zie het positief, je bent nu nog langer bezig met je vakantie  :# heerlijk WW

Chieltjuh

Ja zo kan je het ook zien ::)
Maar die tijd steek ik dan liever in wat upgrades aan m'n eigen klapper.
Het aanschaffen is dan nog het minst leuke, een beetje oefenen met kamperen en klappen is vast wel voorpret!

weep

De odyssee heeft niet zoveel typische zwakke plekken. Waar je nog even naar kan kijken is of de telescsoopstangen van de voortent niet krom zijn. Het wil nog wel eens gebeuren dat bij het opzetten de wind onder de voortent slaat en als je dan niets vastgezet hebt slaat de de hele voortent terug, met kromme stangen als gevolg. Verder kunnen bij de oudere types de plastic ramen wel eens scheuren naast de rits, vooral die aan de zijkant.

Chieltjuh

Bedankt voor je reactie, je bedoeld de diagonale stokken van de voortent toch?

Zijn er naast de  trigano ook nog andere vergelijkbare 123 systemen binnen het budget van ongeveer 3000 euro?
(jamet Jametic is denk ik de enige vergelijkbare klapper)

Lars

Camp-let en de Settler van Gerjak-Tago, Teun TTT4 wellicht ook!

Jer81

#11
Citaat van: Chieltjuh op februari 09, 2020, 08:02:42 PM
Bedankt voor je reactie, je bedoeld de diagonale stokken van de voortent toch?

Zijn er naast de  trigano ook nog andere vergelijkbare 123 systemen binnen het budget van ongeveer 3000 euro?
(jamet Jametic is denk ik de enige vergelijkbare klapper)
Het origineel is de Camp-let. Die worden al heel lang gebouwd dus meer dan genoeg keuze tweedehands voor dat bedrag.
Vorig jaar een gekocht voor 2000 uit 2006 in zeer goede staat en bij een dealer. Grote dissel erop laten zetten, lattenbodem en topper. Toen was het 2700 geloof ik. Omdat het al zo lang gebouwd wordt zijn er altijd reserve onderdelen of kan je nog gewoon nieuwe dingen bestellen. Ze zorgen redelijk goed voor compatibiliteit.

Het model heeft voor en nadelen.
Nadeel is dat je moet nadenken over inpakken. Wij hebben hem nu zo ingepakt dat wij hem voor vertrek niet open hoeven te klappen. De rest ligt in de dissel, in de keuken of in de auto. En veel erbovenop. De onze heeft een bagagerek waarop oa tafel en stoelen liggen.

Voordeel is er ook. Een compacte gestroomlijnde wagen die max 500 kilo weegt. Dichte bak, geen last van muizen in de winterstalling. Keuken hoef je niet te tillen, die klapt gewoon uit. En kwalitatief prima Isabella doek.

Chieltjuh

Top, ik zal eens kijken  naar die andere modellen.
(het is zonde om je op een model blind te staren)

Chieltjuh

Inmiddels wel wat verder gespeurd, nog niks gevonden wat naar mijn zin was.

Voor de kenners, is er naast  het aankoopbewijs nog een andere manier om het bouwjaar te controleren van de vouwwagen?

Bucharestblues

Citaat van: Chieltjuh op maart 05, 2020, 06:54:11 PM
Inmiddels wel wat verder gespeurd, nog niks gevonden wat naar mijn zin was.

Voor de kenners, is er naast  het aankoopbewijs nog een andere manier om het bouwjaar te controleren van de vouwwagen?

Volgens mij zit het jaartal ergens in het chassisnummer verwerkt. Dan heb je een goede indicatie. In elk geval voor het chassis/onderstel. Tent/bak kan dan best een jaartje later zijn.