Pompje keuken in camplet

Gestart door Juttertje, mei 31, 2020, 07:37:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Juttertje

Ha, een paar daagjes weer heerlijk in onze camplet. Project zou worden de waterpomp weer werkend te krijgen. Nu zijn we geen klussers... Dus op onze manier. Nieuwe pomp, nieuwe slang, nieuwe batterijen... Geen breuk in bedrading... Maar helaas, pompje doet het niet.
Bij kampeerwinkel geweest. Daar hebben ze pompje getest: die doet het, weer nieuwe batterijen...
Vol goede moed: maar helaas het pompje doet het niet.
Wie kan me verder helpen? :)28]

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Tago Herman

Aansluiting van het pompje ?

In de bijlage zie je hoe het pompje moet worden aangesloten. In plaats van de getekende accu kan het uiteraard ook op stroom, in dat geval veranderd de accu in een trafo ( omvormer).
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

RobB

Controleer even of de contactpuntjes in de batterijbak niet verroest zijn. Even heel licht opschuren (schuursponsje is al voldoende) en dan nog eens proberen.
Zeker als de batterijen er al een tijdje in zitten kan er een wit laagje op zitten.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

Johan

Even testen of het pompje werkt zonder tussenkomst van de kraan. Dus met 2 draden rechtstreeks op de batterij. Als hij het dan wel doet, dan ligt het aan de kraan. Als hij het doet, niet te lang zonder water laten draaien, anders kan je daar ook een nieuwe voor kopen.
Johan ZRL 2020

henkt

Lucht in de aanzuig route kan ook een oorzaak zijn. Een beetje aan de aanzuigslang schudden en draaien wil dan wel eens helpen.

Juttertje

Ha, dank voor de reacties. We kunnen de fout niet vinden. Pompje is getest, die doet het. Geschud aan pompje en bedrading, helaas. Contactpuntjes met schuursponsje bewerkt... pffff .. afijn we denken er over om het maar te laten herstellen. Zo benieuwd waar de fout zit. Lijkt toch een simpel systeem...

henkt

Nog eentje dan: plus en min omdraaien.

Theu

Werkt de kraan/schakelaar goed?
Evt testen met een autolampje ipv het pompje.

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

RobB

Hoor je het pompje brommen wanneer hij aan zou moeten zijn?
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

Juttertje

Ja, kraantje vermoed ik dan ook waar het probleem zit... Dat kan bijna niet anders.

We horen pompje niet brommen...

Theu

Vermoed ik ook , vandaar mijn opmerking.
Je kunt ook even de kraan overslaan en er direct stroom opzetten.

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Juttertje

Pffff, waren het toch de batterijen. Hadden ze nieuw gekocht, vorige ook al... Dus oppassen als je batterijen koopt. Pauw vertelde dat er veel ondeugdelijke batterijen afgelopen jaar zijn geweest.

Jer81

Citaat van: Juttertje op juni 09, 2020, 05:24:04 PM
Pffff, waren het toch de batterijen. Hadden ze nieuw gekocht, vorige ook al... Dus oppassen als je batterijen koopt. Pauw vertelde dat er veel ondeugdelijke batterijen afgelopen jaar zijn geweest.

Fijn dat het mysterie is opgelost.

olaf

Citaat van: Juttertje op juni 09, 2020, 05:24:04 PM

Welk merk batterijen?

The need for the many outweigh the needs of the few

Juttertje

Citaat van: olaf op juni 09, 2020, 07:15:53 PM

Ever ready, rode blokbatterijen.