E-mountainbike mee met de Malawi 2.0

Gestart door Robvandenbraak8, november 09, 2020, 04:20:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robvandenbraak8

Beste Lezers,

Sinds een jaar ben ik de trotse bezitter van een Malawi 2.0 met een disselbak. Nu heb ik sinds 2 weken een mooie elektrische mountainbike aangeschaft van 24 kilo.

Het probleem is als volgt, hij mag niet op het dak vanwege het gewicht, de trekhaak is bezet door de vouwwagen en het speciale Imperial wat je voor de vouwwagen kunt aanschaffen gaat waarschijnlijk ook niet de oplossing zijn vanwege het gewicht.

Zelf zat ik te denken aan de ruimte tussen de disselbak en de auto om daar iets te (laten) maken. Ik weet alleen niet of de draai cirkel van de auto dan te klein wordt.

Zouden jullie eens met me mee willen denken of misschien zijn er wel mensen die eenzelfde ervaring hebben met bijvoorbeeld elektrische fietsen want dat is eigenlijk qua gewicht hetzelfde . Ik ben voor werk minimaal 6 maanden per jaar in Italië te vinden en zou de mountainbike graag meenemen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Rob

martijn82

Citaat van: Robvandenbraak8 op november 09, 2020, 04:20:50 PM
Beste Lezers,

Sinds een jaar ben ik de trotse bezitter van een Malawi 2.0 met een disselbak. Nu heb ik sinds 2 weken een mooie elektrische mountainbike aangeschaft van 24 kilo.

Het probleem is als volgt, hij mag niet op het dak vanwege het gewicht, de trekhaak is bezet door de vouwwagen en het speciale Imperial wat je voor de vouwwagen kunt aanschaffen gaat waarschijnlijk ook niet de oplossing zijn vanwege het gewicht.

Zelf zat ik te denken aan de ruimte tussen de disselbak en de auto om daar iets te (laten) maken. Ik weet alleen niet of de draai cirkel van de auto dan te klein wordt.

Zouden jullie eens met me mee willen denken of misschien zijn er wel mensen die eenzelfde ervaring hebben met bijvoorbeeld elektrische fietsen want dat is eigenlijk qua gewicht hetzelfde . Ik ben voor werk minimaal 6 maanden per jaar in Italië te vinden en zou de mountainbike graag meenemen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Rob
Waarom niet op de vouwwagen vervoeren? De fiets zo licht mogelijk maken. Accu eraf etc?
Is dat misschien een oplossing ?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk


btje1977

Moet kunnen. Ik heb er twee staan. Frame gemaakt van profielen en dan kun je er een standaard thule dakdrager op zetten.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk


Theu

Citaat van: btje1977 op november 09, 2020, 05:45:56 PM
Moet kunnen. Ik heb er twee staan. Frame gemaakt van profielen en dan kun je er een standaard thule dakdrager op zetten.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk
Robvandebraak heeft een disselbak op de dissel staan. Dus dat is iets anders als bij jou.
Er is hier iemand geweest die ooit een steun had tussen de wagenbak en de disselbak zodat zijn fiets boven de bak hing.


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....

btje1977

Ik had ook een disselbak geruild voor die fietsen :-) of er nog een fiets voor de bak kan is een lastige. Als je de trappers er af draait wellicht net.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk


FriedelP

En zeker met een e-versie denk ik ook dat het risico op veel te hoge kogeldruk redelijk groot wordt?

Trissje

Wij hebben ook een Malawi 2.0 en twee e-bikes. Wij zijn van plan om een imperiaal te kopen voor de Malawi en de fietsen daarop te zetten. Waarom is dat geen optie?

PenH

Disselbak eraf, ebike erop!

Er zijn ook speciale dakdragers waarbij je niet hoeft te tillen, daar zou je ook naar kunnen kijken.
Deze bijvoorbeeld: http://dijkmanautomaterialen.nl/webshop/index.php?route=product/product&filter_tag=&sort=p.model&order=ASC&page=15&product_id=259

Robvandenbraak8

Citaat van: Trissje op november 09, 2020, 07:15:02 PM
Wij hebben ook een Malawi 2.0 en twee e-bikes. Wij zijn van plan om een imperiaal te kopen voor de Malawi en de fietsen daarop te zetten. Waarom is dat geen optie?

Het maximale gewicht van het imperiaal is 50 kilo en wat ik ervan heb begrepen wordt het niet geadviseerd om hier e-bikes op te zetten. Hier doe ik momenteel nog research na.

Robvandenbraak8

Citaat van: PenH op november 09, 2020, 08:29:21 PM
Disselbak eraf, ebike erop!

Er zijn ook speciale dakdragers waarbij je niet hoeft te tillen, daar zou je ook naar kunnen kijken.
Deze bijvoorbeeld: http://dijkmanautomaterialen.nl/webshop/index.php?route=product/product&filter_tag=&sort=p.model&order=ASC&page=15&product_id=259

Ziet er goed uit, zou zeker een optie kunnen zijn.

Robvandenbraak8

Citaat van: btje1977 op november 09, 2020, 06:52:29 PM
Ik had ook een disselbak geruild voor die fietsen :-) of er nog een fiets voor de bak kan is een lastige. Als je de trappers er af draait wellicht net.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Deze optie wil ik zeker gaan onderzoeken, zou wel de meest makkelijke zijn als het allemaal past.

btje1977

Makkelijk testen. Hang hem achter je auto, bochtje achteruit en kijk hoeveel ruimte je over hebt als hij goed dwars staat. Volgens mij heb je meer ruimte als je denkt. Ik kon met die 2 fietsen ook nog gewoon de klep open, had ik ook niet gedacht.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk


btje1977

#12
Of als je toch een disselbak wil een andere kopen of maken die wat smaller maar hoger is. Met die profielen die ik gebruikt heb maak je eenvoudig een bak.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Robvandenbraak8

 :**
Citaat van: btje1977 op november 10, 2020, 06:16:58 PM
Of als je toch een disselbak wil een andere kopen of maken die wat smaller maar hoger is. Met die profielen die ik gebruikt heb maak je eenvoudig een bak.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Thanks voor je Tips, heb ik zeker iets aan!

sammyvannorel

Citaat van: Robvandenbraak8 op november 09, 2020, 04:20:50 PM
.....
Het probleem is als volgt, hij mag niet op het dak vanwege het gewicht,

....

waarom zou het niet op het dak van de auto kunnen? de meeste auto's mogen beladen worden met 75 kilo gewicht: voordat je daar aan zit ben je wel even verder. En daarbij, ik zeg niet dat je het moet doen, maar kijk voor de grap eens wat een auto in een profwielerkoers op het dak heeft staan (10 fietsen (ja ja veel lichter dan 25 kilo, maar 7 kilo wegen ze wel) + 20 losse wielen ofzo, plus nog een heel framewerk waar alles in hangt) en dat gaat ook gewoon goed.

Ik zou dus niet zien waarom je het niet op het dak van je auto kan, los van dat je die 25 kilo erop moet zien te jetsen.

voordeel is dat je de rest van het jaar ook nog dakdragers hebt, voor bijvoorbeeld een wintersport, of gewoon een keer de fietsen meenemen naar Drenthe als je daar een huisje huurt.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven