Odyssée gekocht; rara wat zijn dit voor onderdelen?

Gestart door Jolien, maart 27, 2021, 06:56:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jolien

Een maand geleden onze Vendôme de deur uitgedaan en afgelopen week een Odyssée uit 2007 opgehaald. We zijn helemaal blij, maar er zitten wat onderdelen bij waarvan wij niet weten waarvoor deze dienen. Het bedrijf waar we de Odyssée gekocht hebben weet het ook niet. Misschien hoort het wel helemaal niet bij de vouwwagen.  :# Het gaat om onderstaande onderdelen.

Het eerste lijkt op fire sticks, maar dat zijn het niet. :P Wij denken dat het een soort plankendragers zijn, maar als dat klopt, waarvoor dan precies? Ergens bij het bed misschien? Of hoort het niet bij de vouwwagen?

Het andere lijkt op de helft van iets dat je aan twee tentstokken vastmaakt. De enige tentstokken die ongeveer zo dicht bij elkaar zitten zijn de tentstokken in het midden, die van de twee bedden. Wij denken dus eigenlijk dat de helft ontbreekt en dat het niet eens bij de vouwwagen hoort. :#

cahummel

Die puntige dingen zijn volgens mij gewoon reserve delen voor de dopjes met punt erin die je bovenaan een luifel stok hebt.

Dat andere zegt me niet zo veel maar lijkt een klemdingie om een buis kruislings op twee andere buizen vast te maken.

muis

Citaat van: cahummel op maart 27, 2021, 08:08:38 PM
Die puntige dingen zijn volgens mij gewoon reserve delen voor de dopjes met punt erin die je bovenaan een luifel stok hebt.
Dat denk ik ook.

Dat andere zegt mij ook niks

PenH

Op de onderste twee foto's staat een onderdeel van een Thule (dak)fietsdrager.

Jolien

Citaat van: cahummel op maart 27, 2021, 08:08:38 PM

De rechtopstaande pennetjes van de petluifelstokjes zitten vast gelast en dan zouden het er maar drie zijn en die zwarte dingen zouden er dan ook niet opzitten, dus dat is het helaas niet, maar dankjewel voor het meedenken.

Het zwarte plastic is bij eentje net iets anders zag ik zelf nog, dat is de onderste op de eerste foto.

Citaat van: PenH op maart 27, 2021, 09:15:08 PM
Op de onderste twee foto's staat een onderdeel van een Thule (dak)fietsdrager.

Top, dankjewel! Dat kan dan de kliko in, want wij hebben geen fietsendrager.

Hemertje

Beter even tot na het vakantieseizoen bewaren
Wanneer niet nodig gehad kan je nog altijd iemand anders er blij mee maken

muis

Waarschijnlijk zijn die pennetjes voor universele luifelstokken of van bv een oude tent oid.

Drikusniet

Jolien

Chrisje

Die pennen horen in de 3 stokjes die het petluifeltje van de voortent strak zetten.

Jolien

Citaat van: Chrisje op april 10, 2021, 01:00:10 PM
Die pennen horen in de 3 stokjes die het petluifeltje van de voortent strak zetten.
Aan elk petluifelstokje zit al een pennetje...?

Jolien

Citaat van: muis op april 10, 2021, 01:29:10 PM
Het zijn reserve pinnetjes,  kijk maar eens naar de pinnetjes in de link
https://www.obelink.nl/campking-boven-en-onderdoppen.html?gclid=EAIaIQobChMI5qWyisnz7wIV2trVCh28bwcPEAQYAyABEgKWk_D_BwE#2812=19198
Dankjewel. Ik heb de omschrijving gelezen en deze dopjes horen dan dus niet bij de Odyssée, maar zijn bedoeld voor andere tentstokken. We houden ze nog even en na de eerste keer kamperen met de Odyssée kunnen ze dan de schuur in of zoiets. ;)