Odysee 2.0 vs 2.1

Gestart door RR, juni 30, 2021, 09:56:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

RR

Afgelopen week wezen kijken in Boxtel.
Daar stond de Odysee 2.1 en die heeft een betere kleurstelling dan de 2.0 maar dat is persoonlijk.
Nu ben ik benieuwd of dat het enige verschil is (en helaas een hogere prijs voor de 2.1 uiteraard).

Wat mij ook wel opviel is dat de 2.0 die ik eerder in Echt gezien had niet "strak" stond....ook niet van online foto's van een 2.0 die ik eens gezien heb....daardoor was de Odysee als optie eigenlijk al soort van afgevallen.
De 2.1 in Boxtel stond wel mooi strak en met betere kleurstelling is deze toch wel weer een kanshebber geworden.

broodink

De Odyssee 2.0 is in de oorspronkelijke kleurstelling nooit geweest. Alleen in Frankrijk.

In Nederland alleen de hudige kleurstelling, wellicht wat donkerder blauw/grijs.

Bijgaand een foto van onze Odyssee 2.0 2021, de eerste keer opgezet.

VW: Odyssee GL 2.0 2021

RR

ziet er cool en strak uit, top
er is een showroommodel in deze kleurstelling te koop met grondzeil en luifel e.d.
dat zou op zich een mooie deal zijn dan.....nog meer twijfels hahaha

xray

Ik heb op de facebook pagina van Trigano problemen gehoord over het afspannen van de tent en een disselbak. Weet niet of dat is opgelost met het 2.1 model?

RR

dat zou wellicht verklaren waarom de voorbeelden van de Odysee die ik live en op internet gezien heb, een niet zo strakke afspanning hadden...en zelfs zo erg dat het bij een regenbui dan wel uitdagingen zou geven

A l e x

onze Odyssee in een 2.0 en hebben we vorig jaar nieuw gekocht. De keren dat wij hem hebben opgezet had ik geen moeite om hem strak op te zetten. Wij hebben geen disselbak, wel een fietsendrager op de dissel. 

rotzen

Wij hebben voor de 2.1 gekozen. Enerzijds de kleurstelling aan de buitenkant die we mooier vonden, maar ook met de donkere slaaptenten hopen we wat langer te kunnen blijven liggen zonder direct wakker te worden van het eerste licht. Verder heeft de 2.1 nog een 'keldertje' in de wagenbak. Uit mijn hoofd een extra 60L bagageruimte voor het reservewiel. Nog geen idee wat we daar in gaan doen want is moeilijk bereikbaar :-P

A l e x

Gefeliciteerd en veel plezier ermee! Die verduisterende cabines lijken mij ook wel fijn.

broodink

Citaat van: rotzen op juli 20, 2021, 12:19:38 PM
Wij hebben voor de 2.1 gekozen. Enerzijds de kleurstelling aan de buitenkant die we mooier vonden, maar ook met de donkere slaaptenten hopen we wat langer te kunnen blijven liggen zonder direct wakker te worden van het eerste licht. Verder heeft de 2.1 nog een 'keldertje' in de wagenbak. Uit mijn hoofd een extra 60L bagageruimte voor het reservewiel. Nog geen idee wat we daar in gaan doen want is moeilijk bereikbaar :-P
Gefeliciteerd, een goede keuze. Wij hebben in de extra bagageruimte kinderspeelgoed en de verlichting liggen. Vooral klein compact spul wat niet veel weegt. Bovenop die deksel hebben wij de tafel en stoelen liggen in de bak welke we bij aankomst eerst eruithalen. Dan halen we ook die extra ruimte leeg en daarna klappen we hem uit.

Die donkere slaapcabines werken uitmuntend!

VW: Odyssee GL 2.0 2021

martijn82

Gefeliciteerd

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

rotzen

Oh trouwens nog een verschil, bij de 2.1 kan de boogluifel aan beide zijdes omhoog weggerold worden. Begreep dat bij de 2.0 dat maar aan 1 zijde kon (en dan uiteraard standaard aan de kant waar je het niet wilt  :+ )

janine81

Ook wel benieuwd naar de verschillen, aangezien wij meer vallen voor de 2.0... Hahaha zo heeft ieder zijn persoonlijke voorkeur. Wat is er met de disselbak en het strakzetten dan?
Klapwiekend door het leven!

Longdude

Even stof afblazen van dit draadje

Wij gaan komende vakantie ook voor het eerst weg met onze nieuwe 2e hands Odyssee 2.0. Al aardig wat gelezen over keukens in de regen, garderobestangen etc, fijn dat mensen dat hier posten!

Onze 2.0 heeft een extra bagageruimte en donkere slaapcabines, terwijl ik zeker weet (vanwege de kleurstelling aan de buitenkant) dat het een 2.0 is en geen 2.1. Hebben wij een overgangsmodel dan of zo?
Dat van de boogluifel weet ik niet zeker, die kan volgens mij bij ons maar aan 1 kant omhoog

Santje

Mag ik vragen wat jullie hebben betaald voor de 2e hands odyssee 2.0, want wij zijn hiernaar op zoek maar vragen ons af wat een redelijke prijs is.

KK
Citaat van: Longdude op juli 16, 2023, 11:12:54 AM
Even stof afblazen van dit draadje

Wij gaan komende vakantie ook voor het eerst weg met onze nieuwe 2e hands Odyssee 2.0. Al aardig wat gelezen over keukens in de regen, garderobestangen etc, fijn dat mensen dat hier posten!

Onze 2.0 heeft een extra bagageruimte en donkere slaapcabines, terwijl ik zeker weet (vanwege de kleurstelling aan de buitenkant) dat het een 2.0 is en geen 2.1. Hebben wij een overgangsmodel dan of zo?
Dat van de boogluifel weet ik niet zeker, die kan volgens mij bij ons maar aan 1 kant omhoog

Longdude

Voor een 2e hands 2.0 uit 2021 moet je denken tussen 9 en 10k, beetje afhankelijk hoe goed je bent in onderhandelen ;-)