Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips voor het opzetten. Xl- bed Livingstone, kuipzeil aangerits, binnentent horen open of dicht.  (gelezen 2683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrozeel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Livingstone

Beste mensen,
Afgelopen weekend zijn wij voor het eerst met onze livingstone game drive weg geweest. Wat een prachtige wagen is dit!!!  De eerste keer moesten wij wel effe wennen met opzetten. Hier even de punten in de hoop dat jullie ons wat tip kunnen geven.
1. Het xl-bed klapt de hele tijd omhoog. Kennen jullie dit en wat voor tips hebben jullie hiervoor.
2. Hoe vouw je de wagen in met het kuipzeil? Ik heb er meerdere keren overgelezen maar kan nergens foto’s of filmpjes van zien of openen. Graag ontvang ik die. Graag pb.
3. Bij het inklappen van de wagen kregen wij de tip de binnen tent (horen) open te ritsen. Is dit nodig? Of hoe kan het anders?

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19317.0

Hier staat precies beschreven hoe je inklapt mrt kuipzeil
Gelogd

Harrozeel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Livingstone

Muis bedankt voor de tips voor het invouwen met kuipzeil. Iemand nog tips voor de andere vragen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast

Ik zal eens aan een lijntje trekken  :J :J
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive

Antwoord op vraag 3:

Wij ritsen de binnenrent wel altijd aan 3 zijden los. Lange zijde aan buitenkant wel vast laten om verbinding te houden met de bak. Door los te ritsen voorkom je spanning op de ritsen. Ik denk dat je als je met enig beleid inklapt je ze ook wel dicht kan laten maar het is een kleine moeite.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed

@1 In principe moet het bed natuurlijk sowieso naar beneden blijven als het uitgeklapt is. Zeker als er wat op ligt, zoals een of twee slaapzakken.
Als het XL bed ingeklapt is kan de gasveer wat sterk zijn of net niet door z'n dooie punt komen en kan het bed net op het randje van openklappen staan. Als het erg vervelend wordt zou ik aan de kant van de steunen links en rechts iets met een rubber elastiek proberen.

@2 De link naar de instructie is gegeven. Mochten daar vragen over zijn dan hoor ik dat graag. Dan kan ik wellicht wat details beschrijven.

@3 Wij ritsen uiteraard de voorkant helemaal los maar laten de 'deuren' dichtgeritst en ik rits de linker- en rechterwand hooguit een cm of 20 los. Niet meer. Let op. Het gebeurt helaas maar al te snel dat de rits klem komt te zitten tussen de scharnier van de bogen en de bogen zelf. De onderhoes van het voeteneinde rits ik niet los maar klap ik dubbel over het matras.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak

Antwoord op vraag 3:

Wij ritsen de binnenrent wel altijd aan 3 zijden los. Lange zijde aan buitenkant wel vast laten om verbinding te houden met de bak. Door los te ritsen voorkom je spanning op de ritsen. Ik denk dat je als je met enig beleid inklapt je ze ook wel dicht kan laten maar het is een kleine moeite.
Je MOET ze open ritsen. Zonder ze open te ritsen gaat er beslist e.e.a. kapot. Zijkanten tot de helft en voorkant helemaal los. Verticale rits van de deuren mag dicht zoals Frankie zegt.
Gelogd
Johan ZRL 2020

Harrozeel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Livingstone

Iedereen bedankt voor zijn reacties!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Harrozeel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Livingstone

Wat betreft de binnentent. Vandaag hebben wij die dicht geritst ingevouwen. Het ging volgens mij goed. Geen ritsen tussen de bogen en niks onder spanning. Nu ik de laatste berichten heb gelezen wordt ik natuurlijk iets ongeruster, hopelijk gaat het goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 182
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak

Wat betreft de binnentent. Vandaag hebben wij die dicht geritst ingevouwen. Het ging volgens mij goed. Geen ritsen tussen de bogen en niks onder spanning. Nu ik de laatste berichten heb gelezen wordt ik natuurlijk iets ongeruster, hopelijk gaat het goed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het kan zijn dat dat bij het xl-bed wel kan. Die ervaring heb ik niet.
Gelogd
Johan ZRL 2020

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 191
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone

Het kan zijn dat dat bij het xl-bed wel kan. Die ervaring heb ik niet.

Wij hebben het XL bed en doen de ritsen nooit open. Als het bed ingeklapt is zit de binnentent al behoorlijk los aan de voorkant. Dit vouw in een beetje naar binnen en dan klappen we de tent gewoon dicht. Al een keer of 15 gedaan, nog nooit een probleem mee gehad.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal