Heater onder de luifel?

Gestart door Flapper, augustus 08, 2021, 08:41:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Flapper

Op vakantie zagen wij mensen met een heater onder de luifel vd VW.  Best comfi denk ik, maar ik houd toch meer van laagjes en dekentjes. Zijn er hier nog andere ludieke verwarmingswijzen? Want als we 'binnen' zitten dan helpt dit  :P

OhPeeCee

Energieverspilling. Inderdaad gewoon meer kleding aantrekken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Jon

To camp or not to camp, that's the question....
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

muis

Ik moet er niet aan denken hoe warm dat wordt ::) ik zit nog onder de luifel

mpostma

Omgekeerde stenen bloempot op gaspitje wordt ook heel warm.

ArnoldusWH

Een schapenvacht in je stoel doet het ook erg goed !

GertjanA

Tago Herman

Ik zie de laatste jaren steeds meer "luxe" zaken op de camping, zowel in de caravan als in de vouwwagen.
Luxe koffiezetapparaten, ovens, magnetrons, kachels, heaters, noem maar op.

Moet iedereen voor zich weten natuurlijk, maar ik heb hier niets mee.

Ik vind dat kamperen k(r)amperen moet blijven, de enige luxe die ik heb is een koelkast, want mijn  bier [size=78%] moet wel koud blijven ![/size]
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

FriedelP

iedereen is daarin uiteraard anders, maar bij mij is het ook een beetje zoals bij Tago. Wij nemen zelf meestal geen elektriciteit dus ook geen gekoelde koelbox in gebruik.

Hoog in de bergen heb je dat ook wel minder nodig dan op plaatsen waar anderen hier gaan. Daar is het makkelijker op andere manieren de dingen cool te houden.

Het hele jaar is altijd al een hele rush. De eenvoud van het kamperen en het gebrek aan comfort, zorgt voor een deel ook om tot rust te komen en meer samen te werken waardoor je terug wat dichter bij elkaar komt dan dat iedereen in het gezin verschillende hobby's, jobs en school hebben te doen en daardoor in de loop van het jaar te vaak elkaar voorbij loopt.

Dat is één van de redenen waarom ik van kamperen hou. En tegen de kou kan je u kleden.

Nogmaals, zo kamperen wij het liefst en ik kan me voorstellen dat anderen daar zeker anders over denken.

ArnoldusWH

martijn82

Citaat van: FriedelP op december 18, 2021, 10:53:03 PM
iedereen is daarin uiteraard anders, maar bij mij is het ook een beetje zoals bij Tago. Wij nemen zelf meestal geen elektriciteit dus ook geen gekoelde koelbox in gebruik.

Hoog in de bergen heb je dat ook wel minder nodig dan op plaatsen waar anderen hier gaan. Daar is het makkelijker op andere manieren de dingen cool te houden.

Het hele jaar is altijd al een hele rush. De eenvoud van het kamperen en het gebrek aan comfort, zorgt voor een deel ook om tot rust te komen en meer samen te werken waardoor je terug wat dichter bij elkaar komt dan dat iedereen in het gezin verschillende hobby's, jobs en school hebben te doen en daardoor in de loop van het jaar te vaak elkaar voorbij loopt.

Dat is één van de redenen waarom ik van kamperen hou. En tegen de kou kan je u kleden.

Nogmaals, zo kamperen wij het liefst en ik kan me voorstellen dat anderen daar zeker anders over denken.
Helemaal mee eens. Wij hebben wel stroom voor een kacheltje. Maar dat is meer omdat Marleen fibromyalgie heeft en dus snel koud heeft. En natuurlijk om onze koelbox te koelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Yella

voor mij is het ook een vorm van energie verspilling. We moeten duurzaam, maar toch gebruiken we nog steeds enorm veel energie ondanks dat het meeste energie vriendelijker wordt.
dat terzijde.
In de schaftkeet gebruikten we in de winter een dikke tegel op het gaspitje. Die blijft lang warm. Houdt de koffie warm.  :# Want de keten van dat bedrijf waren helaas niet uitgerust met verwarming.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

Mja, wij doen het enigszins anders. Voor het vroege voorjaar met tegen het vriespunt in de avonden, gebruiken we onze Foetsie kachel, ooit overgekocht van een medeformummer. Maar in de grote vakantie kunnen de avonden in de bergen of het noorden van Europa ook wel eens fris zijn. Dan zetten we 's avonds soms iets van een stoofpot op het vuur voor de volgende dag. In principe koken we buiten op benzine, maar als het koud is gebruiken we de 2,5 kg fles binnen. Binnen koken verwarmt de voortent voldoende om het er tot een graadje of 7, 8 buiten goed uit te kunnen houden. Het voordeel van koken voor de volgende dag is meteen dat als we terugkomen van het lopen of fietsen, het eten in korte tijd klaar staat...

muis

Grappig, dit topic werd gestart in de zomer, nu wel een andere temperatuur.   :J

poldertoerist

Prima weer om lekker onder je luifel te zitten met een warmtelamp :-)

Wij hebben trouwens zo'n ding. Us eigenlijk de kachel voor in de voortent. En aangezien we ook al eens een weekje met dagtemperatuur van  3 graden en regen hebben gekampeerd... echt een aanrader.

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Adventure Awaits