Cabanon Malawi voortent tijdens afbreken

Gestart door From my point of view, april 20, 2022, 05:46:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

From my point of view

Hoi,

Wij zijn biiiiiijjjjjna de trotse eigenaars van een Malawi 2.0 deluxe  :> Na jaren gedacht te hebben niet meer te kunnen gaan kamperen vanwege mijn vele aandoeningen, hebben we de knop omgedraaid en gaan we ervoor. (fingers crossed)

Ondertussen al heel wat filmpjes bekeken en her, der en ook hier) wat gelezen.  Wat voorbarig misschien voor sommigenmaar omdat ik met mijn recalcitrante gestel niet meer erg hard kan helpen en misschien later helemaal niet meer , hopen we dat we met dit systeem op te lossen. 

Nou denk ik, ergens op mijn vele internet speurtochten gelezen of gezien te hebben dat men de voortent aan de slaapcabine vastgeritst kon laten bij het inpakken (natuurlijk wel zonder haringen en stokken-  het is dan wel lang geleden maar zelfs deze herintreder snapte dat deel   :J Alleen nou kan ik dat helemaal nergens meer terugvinden vraag ik me af of het wishful thinking was of dat dat toch echt mogelijk is.  :I Iemand enig idee?

bernie

Bij deze weet ik het niet, maar bij de Raclet Livorno schijnt dat inderdaad te kunnen. Maar of het al dan niet kan, dat hoor (lees) je hier vast wel

Drikusniet

Bij de 1.0 kon dit inderdaad. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het bij de 2.0 ook kan.

paulalatifa

Wij hebben een Malawi 2.0 (gehad, hij staat te koop) en volgens mij kan dat niet inderdaad. Wij hebben dat in ieder geval nooit gedaan...

Onze nieuwe wagen is een combi-camp flexi met t 123 systeem. Bij dat soort wagens kan het wel. Daar zijn er meer van hoor. Ook Trigano Odyssee of de camplet wagens kunnen dat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

Teamwork makes the dream work

martijn82

Mijn vrouw heeft fybromilagie dus vorig jaar opzoek gegaan naar een andere vouwwagen. Wij kwamen van een Roadmaster af maar daar kon de voortent er niet aanblijven. Mijn werd vertelt dat het bij een Cabanon niet te doen is ivm opvouwen van de wagen tent. Plus de vrij hoge instap viel die af. Uiteindelijk uitgekomen bij een Camp-Let laag geen opstapje nodig tent en bak in een. Dus minder haringen en als klapt ineen keer mee uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

FriedelP

Meestal kan het als de voortent niet langer is dan het achterste geheel. Dan laat je het aangerits liggen op het dak van het achtereste deel en klap je dat voor de rest gewoon mee in. Als de voortent veel groter is, gaat dit niet goed. Tenzij dat de vormen drastisch anders zijn tussen voortent en achtertent, moet dus bij ongeveer zelfde grote dat in 9/10 gevallen lukken. Het klappen zelf wordt dan uiteraard wel wat zwaarder omdat de extra tent er aangerits nu eenmaal meer weegt.

From my point of view

Dank jullie wel allemaal!  Ik vermoed dat ik dan ergens een filmpje heb gezien van het vorige type.  🤔 Maar: we kunnen het natuurlijk proberen en dan laat ik hier wel weten hoe het ging. Er is inderdaad niet zo'n verschil in grootte of vorm. De zwaarte is inderdaad iets wat uitgetest moet worden.

Voor de duidelijkheid: wij hebben hem al gekocht, moeten eigenlijk nog wachten tot ze tijd hebben voor de demonstratie maar gezien het feit dat je tegenwoordig zelfs zeer gedetailleerde filmpjes kunt kijken tijdens het opzetten /afbreken en ik me van een demonstratie jaren geleden kan herinneren dat we er later niets meer van wisten, lijkt het me niet zo heel veel meerwaarde te hebben. Gaan we liever een paar dagen langer "oefenen" 😁

Ik moet nog een beetje uitzoeken hoe het hier werkt en op mijn telefoon is dat niet erg handig maar als reactie op Martijn: voor mij was juist de hoge instap een must,  liever op een treetje (ik ben lang en heb er aan een genoeg) dan niet meer omhoog komen 😁. Ook heb ik heel wat attributen nodig om mezelf bij elkaar te houden ( verre van spannende dingen hoor☺️) dus vandaar de deluxe waardoor ik én genoeg ruimte heb voor al mijn kussens maar ook Manlief nog zijn ruimte te gunnen  én op mijn zij uit bed kan komen. Die eisen in combi met het opzet"gemak",  liet ons bij deze uitkomen.  Ik begin er maar niet aan om mijn lijst van aandoeningen te noemen, daar hebben we geen tijd voor want we moeten tenslotte klappen 😁