Veranderingen aan de Trigano Oceane

Gestart door screech, maart 16, 2009, 08:46:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

screech

Hoi,

ff een vraagje. Van het weekend hebbenw e een vouwwagen gekocht, en met het aankoppelen blijkt dat het mistlicht continu blijft branden.
Ik heb meteen even op internet gekeken. Het lijkt erop dat het mistlicht (correct) is aangesloten op pool 54G, alleen dat er vanuit de auto continu stroom op pool 54G staat (ivm aansluiten caravan). Zie ook de link: http://www.coppensrekreatie.nl/images/documenten/Caravan%20Auto%20aansluitingen.pdf

Heeft iemand hier een oplossing voor? Volgens mij kan ik namelijk en paar dingen doen:
1) het lampje uit de lichtunit halen,  ::)
2) in de verdeelunit (op de vouwwagen) het stekkertje voor het mistlicht eruit halen,  >:(
3) overgaan op een 13 polige stekker (?),  :o
4) de garage dit uit laten zoeken (prijzig ?),  :(
5) of kan ik zelf iets aan de stekker op de auto ombouwen zodat het mistlicht alleen werkt als ik deze aanzet?   I:

Volgens mij zijn er best een hoop oudere vouwwagens waar later een mistlicht op is gemonteerd, en hebben deze een wat nieuwere trekauto. Mijn inziens hebben jullie allemaal hetzelfde probleem gehad? Of vergis ik me weer eens  :#

Hopelijk kunnen jullie me helpen aan info hoe ik dit het beste kan aanpakken.

fish

Dat heb ik dus ook gehad. .de garage die de stekkers had gemonteerd zei dood leuk, haal dat lampje er dan maar uit. Dat hebben we ook ??n vakantie gedaan. Een jaar later gingen we weer naar onze eigen garage, en die zei dat je daar een bekeuring voor kon krijgen. Hij heeft hem weer op de juiste mannier aangesloten. Was wel 50 euro maar een bekeuring is hoger.

screech

Citaat van: nel op maart 16, 2009, 09:45:37 AM
Dat heb ik dus ook gehad. .de garage die de stekkers had gemonteerd zei dood leuk, haal dat lampje er dan maar uit. Dat hebben we ook ??n vakantie gedaan. Een jaar later gingen we weer naar onze eigen garage, en die zei dat je daar een bekeuring voor kon krijgen. Hij heeft hem weer op de juiste mannier aangesloten. Was wel 50 euro maar een bekeuring is hoger.

en dat is gewoon de autogarage? of juist eentje voor caravans en vouwwagens?

fish

Citaat van: screech op maart 16, 2009, 08:46:16 AM

2) in de verdeelunit (op de vouwwagen) het stekkertje voor het mistlicht eruit halen,  >:(
3) overgaan op een 13 polige stekker (?),  :o
4) de garage dit uit laten zoeken (prijzig ?),  :(

Punt 1 is verboden. is verplicht kan gecontroleerd worden. :N
Punt 2 het meest voordehand. :O
punt 3 doen. De prijs valt mee :J

screech

oke, kan ik dan aannemen dat jij nu dus een 13 polige stekker erop hebt zitten? Dat is ca. ?50,- om te laten doen? Dan ga ik zelf denk ik ook niet lopen klooien.

Zal wel ff navragen bij de politie (een vriend van me is agent) wat strafbaar is.

fish

Bij mij was dat Idd 50 euro. En je bent legaal bezig. Ik zei tegen die kerel als het dus mistig is moet ik dat lampje er weer in doen en daarna er weer uit :? Ja zo werkt het wel zei die  ::)  Daar ga ik dus nooit meer heen. Ik had geen tijd meer om naar een andere garage te gaan, anders was ik er niet mee weg gegaan voordat het goed zat.

fish

Krijg net een telefoontje van de garage. Hij moest voor de apk en heb gelijk gevraagd of ze naar de stekkerdoos wilde kijken voor de aanhanger. Die is dus overleden :( :( :( :( :( Als ik de stekker erin stop, druk ik het binnenwerk naar achteren waardoor het contact los raakt. Dat was dus ook gebeurd vorig jaar in frankrijk. Daar sta je dan zonder een woord frans te spreken en die fransen geen woord engels :( Vandaar ik zekerheid wilde voor dit jaar.  Kosten nieuwe stekkerdoos incl nieuwe bedrading 50, A 75 euro. Verser kan je het niet hebben Ivo :W

screech

Citaat van: nel op maart 16, 2009, 11:36:17 AM
Krijg net een telefoontje van de garage. Hij moest voor de apk en heb gelijk gevraagd of ze naar de stekkerdoos wilde kijken voor de aanhanger. Die is dus overleden :( :( :( :( :( Als ik de stekker erin stop, druk ik het binnenwerk naar achteren waardoor het contact los raakt. Dat was dus ook gebeurd vorig jaar in frankrijk. Daar sta je dan zonder een woord frans te spreken en die fransen geen woord engels :( Vandaar ik zekerheid wilde voor dit jaar.  Kosten nieuwe stekkerdoos incl nieuwe bedrading 50, A 75 euro. Verser kan je het niet hebben Ivo :W

Mijn Frans is ook heel slecht, maar daar ken ik nog wel een goed woord voor:

MERDE![move]

screech

Citaat van: nel op maart 16, 2009, 11:36:17 AM

Dank voor de laatste hete nieuwsupdate.

fish

Citaat van: screech op maart 16, 2009, 11:56:14 AM
Mijn Frans is ook heel slecht, maar daar ken ik nog wel een goed woord voor:

MERDE![move]

Wat die stekkerdoos of die fransen :P :P :#

screech

die Fransen natuurlijk, die stekkerdoos is gewoon balen.  :O  :#  :P  ;)  :H

fish

Citaat van: screech op maart 16, 2009, 12:38:59 PM
die Fransen natuurlijk, die stekkerdoos is gewoon balen.  :O  :#  :P  ;)  :H

Dacht ik al

fish

La France est seulement bon pour les vacances d'été et de pain français. 

screech

Nou.... de fransen hebben nog wel meer nuttige zaken:
- portemonnee,
- troilet,
- trottoir,
- paraplu (vooral handig in NL) ,
- croissant,
.... en nog een aantal van die nuttige zaken.

:# :# :# :# :# :#  :H :H :H