Mooi veel reacties, waarvoor dank! Hierbij weer een update.
Vandaag weer even langs geweest met de achtertent (met het gaatje), die is inmiddels netjes vervangen. Veel betere ervaring vandaag ook weer, werd veel netter geholpen.
Gisteravond ook nog even de afvoer gecheckt. Nadat duidelijk is geworden dat de afvoer niet op de slangklem lekt, maar ergens langs de afvoer zelf, dit vandaag weer even voorgelegd en nogmaals foto van de lade met waterschade laten zien. Daarop werd gereageerd dat ik gewoon een werkplekafspraak moest maken om dat te laten fixen, verkoper vond het zo ook niet netjes afgeleverd. Kunnen ze meteen even die gaspitten nakijken. Vanavond mail gestuurd naar klantenservice met het verhaal, wat foto's en het verzoek om te herstellen. Hopelijk lukt dat nog voor de zomervakantie.
Kortom, er lijkt dus vooral een verschil te zitten tussen de verkopers. Het zijn net mensen
Maakt de keuken geen onderdeel van de vouwwagen?
Jazeker. Wij hebben gekozen voor de Malawi 2.0 Deluxe, dat is met de keuken die aan de kont vastzit.
Dit valt toch wel onder spijkers op laag water enzo . . . . Ik zou hier als ik de wit was ook wat stug van worden.
Dit is geen gebrek. Je kan ze ook niet in gebreke stellen. Op basis waarvan?
Het "in gebreke stellen" zou ik alleen doen als je helemaal niet tot een oplossing zou komen. Dat het geen gebrek is en/of je niet in gebreke zou kunnen stellen, ben ik niet met je eens. Plat gezegd schiet de leverancier hier tekort, als consument mag je wat mij betreft van een nieuw product verwachten dat het gewoon allemaal netjes werkt zoals je dat verwacht. Als ze voor de koop hadden verteld over de gele vlammen, roetaanslag en lekkende afvoer als normaliteit, dan was het anders geweest. Maar dat is dus niet gebeurt (en het lijkt me ook duidelijk waarom: dit hoort gewoon niet). Maar met alle respect: persoonlijk vind ik dit ook geen "spijkers op laag water zoeken". Het is geen klapkar van 500 euro, ik leg bijna 14k neer voor een nieuwe vouwwagen (inclusief de keuken) en dan verwacht ik een goed werkend product.
Dus niet dat als ik mijn eerste pan met piepers afgiet, me eerst moet verbazen over de dikke roetlaag die ik dan te zien krijg en vervolgens het kookwater in de la loopt, in plaats van het emmertje wat eronder staat. Als trotse bezitter van mijn nieuwe aanwinst stond ik wel even (zachtjes) te vloeken om heel eerlijk te zijn
Als dit na 5 jaar zou gebeuren, ja dan zou ik het geen afleverpunt meer vinden en overwegen zelf te repareren of te laten repareren. Maar splinternieuw vind ik dit eerlijk gezegd wel een gebrek.
Maar de vraag is natuurlijk of dat door de VW veroorzaakt wordt . . . .
De keuken hoort bij de vw, is van cabanon, hoort in 1 stuk bij de koop. De Wit levert af met een Campingaz drukregelaar, dus ik heb er braaf een 907 aan gekoppeld. Dan is mijn verwachting eerlijk gezegd dat het gewoon netjes moet branden? Zonder roet en zonder risico van koolmonoxide?
De plaat met met het bandje is voor een gasfles. Tenminste, dat was toen zo..
Dat dacht ik eerst ook, maar dit plaatje zit bij ons rechtsonder, terwijl de gaspitten links zitten en de gasslang er in de linker bovenhoek uitkomt. Die slang is ook niet lang genoeg om uberhaupt die andere hoek te halen? Beetje apart dus, maar dat vind ik nog wel uit denk ik. Ik had het vermoeden dat het voor een jerrycan o.i.d. zou zijn, omdat kennelijk veel mensen ook een kraantje in laten bouwen (hebben wij niet gedaan) en daarvoor zit je in die hoek wel weer op de goede plek.
Die gele vlam herken ik. Vooral op de laagste stand icm Campingaz. Als ik de gaspit wat hoger zet is het probleem opgelost. Voor mij is het acceptabel.
Bij ons helaas ook op hogere standen. Heb je toevallig al weleens op propaan gekookt? Of alleen campingaz?
Wat staat er op het typeplaatje van de gaspit? Is dat alleen 29 mbar of mag deze ook op 50 mbar? Ik heb onze Camplet ooit omgezet van 28 mbar Campingaz naar 50 mbar propaan met dubbel-membraam regelaar. Die pitten branden niet alleen veel mooier, maar het vermogen van de pitten is ook flink toegenomen. Sindsdien kunnen ze redelijk concurreren met de benzinebranders (wat best lekker is met een groot gezin )
Ga ik even nakijken, maar ik dacht ergens in een technisch document gezien te hebben (online) dat het 30mbar was. Dan schijnt 50mbar niet echt verstandig te zijn i.v.m. meer gas - meer warmte - smelt/brandgevaar. Toch ga ik even op het toestel zelf kijken, dank voor de tip.