Topper kwesties.

Gestart door Schuinmarcheerder, april 01, 2024, 11:02:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

PenH

Helemaal top(per)!

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Annemarie

Citaat van: Schuinmarcheerder op april 06, 2024, 08:58:15 PM
Zo, de topper is in huis en ligt inmiddels ingeklapt en wel in de vouwwagen 😊.  Het is de traagschuim topper van de Jysk geworden; GOLD T30 wit WELLPUR. Dikte 4,5 cm en deukt mooi mee in. Ligt comfortabel, dus ik denk dat we heerlijk gaan slapen in de klapper!

Dank jullie allen voor het reageren op mijn vraag!
Fijn! Ja, lekker slapen is wel belangrijk.  :)
Wij kregen vorige maand een opzetinstructie in Roden, voor onze nieuwe Kariba. Daar werd ook gezegd dat je de boel best wel even kan aanduwen. Hadden wij tot nu toe ook niet aangedurfd, maar het mag blijkbaar wel.

elskevandermolen

Citaat van: Schuinmarcheerder op april 06, 2024, 08:58:15 PM
Zo, de topper is in huis en ligt inmiddels ingeklapt en wel in de vouwwagen 😊.  Het is de traagschuim topper van de Jysk geworden; GOLD T30 wit WELLPUR. Dikte 4,5 cm en deukt mooi mee in. Ligt comfortabel, dus ik denk dat we heerlijk gaan slapen in de klapper!

Dank jullie allen voor het reageren op mijn vraag!

Hebben jullie het inmiddels al uitgeprobeerd? Ben heel benieuwd, wij zoeken ook nog een geschikte topper!

MrAcid

Wij hebben bij IKEA twee toppers gekocht voor op beide bedden, zijn voor de dunste gegaan ivm laten liggen met inklappen (dat gaat prima): https://www.ikea.com/nl/nl/p/talgje-topmatras-wit-80298233/

Schuinmarcheerder

Citaat van: elskevandermolen op mei 04, 2024, 06:28:39 PM
Hebben jullie het inmiddels al uitgeprobeerd? Ben heel benieuwd, wij zoeken ook nog een geschikte topper!

Wij gaan dit met Pinksteren proberen! Hopen dat we de voorwanden nog mee kunnen klappen. We willen zo min mogelijk handelingen (met zoveel mogelijk comfort 😉) omdat we voornemens zijn te gaan trekken door Noorwegen deze zomer.

Runningr

Wij hebben 2 weken geleden bij Jysk een topper gekocht, omdat we het standaard Aart Kok matras qua comfort vergelijkbaar vonden met een spijkerbed... Jysk had allerlei acties omdat ze x-jaar bestaan, en zo hebben we de topper (7,5cm traagschuim) met 50% korting kunnen kopen. Scheelt nog al (financieel en qua nachtrust 😀)

Schuinmarcheerder

Citaat van: MrAcid op mei 07, 2024, 11:06:24 AM
Wij hebben bij IKEA twee toppers gekocht voor op beide bedden, zijn voor de dunste gegaan ivm laten liggen met inklappen (dat gaat prima): https://www.ikea.com/nl/nl/p/talgje-topmatras-wit-80298233/
En, bevalt het? Jullie kunnen klappen met beide toppers er op? Wij klappen met voorwand dus ik vind het nog spannend of dit gaat lukken. Kinderen slapen zonder topper (barbaarse ouders...) want die slapen overal.

Schuinmarcheerder

Citaat van: Runningr op mei 11, 2024, 07:28:51 PM
Wij hebben 2 weken geleden bij Jysk een topper gekocht, omdat we het standaard Aart Kok matras qua comfort vergelijkbaar vonden met een spijkerbed... Jysk had allerlei acties omdat ze x-jaar bestaan, en zo hebben we de topper (7,5cm traagschuim) met 50% korting kunnen kopen. Scheelt nog al (financieel en qua nachtrust 😀)

Wij hebben de Gold T30 van Jysk, 4,5 cm dik traagschuim. Uiteraard met korting, maar dat heeft Jysk altijd 😁

elskevandermolen

Ben erg benieuwd naar alle ervaringen! Hoe dikker de topper hoe beter! 😌 En uiteraard hoe makkelijker ook hoe beter! 😌😌😌

MrAcid

Citaat van: Schuinmarcheerder op mei 12, 2024, 10:40:17 PM
En, bevalt het? Jullie kunnen klappen met beide toppers er op? Wij klappen met voorwand dus ik vind het nog spannend of dit gaat lukken. Kinderen slapen zonder topper (barbaarse ouders...) want die slapen overal.
Net 5 nachten op gelegen en het slaapt prima! We hebben vanmorgen weer ingeklapt met beide toppers erop én de voorwand erin: dat past. Ook het loungebed blijft bruikbaar (kan met een te dikke topper denk ik lastiger gaan ivm stugger).

Wij zijn tevreden!

Schuinmarcheerder

En... tromgeroffel  :> de topper slaapt heerlijk! Dikke aanrader

Probin

Na 4 jaar gebruik van een topper toch overgestapt op twee zelfopblazende matrasjes van de Decathlon (Ultim Comfort). Liggen nog een stuk comfortabeler en minder dik met inpakken. Ze passen precies in onze Kavango. Geen rugklachten meer in de ochtend.

Ritebejo

Citaat van: Probin op augustus 04, 2024, 11:07:37 AM
Na 4 jaar gebruik van een topper toch overgestapt op twee zelfopblazende matrasjes van de Decathlon (Ultim Comfort). Liggen nog een stuk comfortabeler en minder dik met inpakken. Ze passen precies in onze Kavango. Geen rugklachten meer in de ochtend.

Ben wel benieuwd hoe dit bevalt. Vond 160 wel wat prijzig voor een dubbel matje.

Matje leeg klapt goed mee?

Schuinmarcheerder

Citaat van: Ritebejo op augustus 26, 2024, 01:16:47 PM
Ben wel benieuwd hoe dit bevalt. Vond 160 wel wat prijzig voor een dubbel matje.

Matje leeg klapt goed mee?

Wij hebben deze inflatables (nog een erfenisje van de tent) juist vervangen door een vaste topper. Het is toch weer een extra handeling elke keer, die je bij een topper niet hebt. Bovendien vind ik de topper comfortabeler!