Kogeldruk vouwwagen leeg al 75 kg?

Gestart door Edwin Roden, mei 05, 2024, 04:55:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Roden

Hallo, ik heb een Combi Camp Venezia uit 2002.
Dit jaar willen wij twee fietsen mee op vakantie. Heb via een adapter mijn Spinder fietsendrager gemonteerd.
Twee fietsen erop van 13 kg per stuk.
Daarna met een disselweger de kogeldruk gemeten. Die gaat nu over de 100kg.
Verder is de vouwwagen nog bijna leeg.
Toen een check gedaan om zonder fietsendrager te meten. Dan blijft de disselweger net onder de 75 kg staan.
Ik doe vast iets verkeerd.......maar wat?
Zie de foto verder op.
Groeten, Edwin

OhPeeCee

Geen foto. Wat heb je allemaal dicht bij de koppeling liggen in de bak? Je start is al 75 kg op de dissel weger.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Alex

Als de wagen verder leeg is kun je zware dingen achterin leggen.
Dan je voorop weer meer kwijt.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

Alles stokken en andere zware spullen in de bak achter de as leggen. Als er een keuken aan hangt ook die goed bepakken en een koelbox inzetten.

Edwin Roden

Bedankt voor je berichtje.
Ik heb geen disselbak. Wij hebben de spullen onder het bed en in de keuken aan de achterkant.
Krijg de foto niet opgeladen.

Alex

Citaat van: Edwin Roden op mei 05, 2024, 05:01:06 PM
Bedankt voor je berichtje.
Ik heb geen disselbak. Wij hebben de spullen onder het bed en in de keuken aan de achterkant.
Krijg de foto niet opgeladen.
Dan zijn je foto's te groot.
Je kunt hier maar bepaalde mb uploaden.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Edwin Roden

Nu met foto. Voortent en stokken liggen al in bak onder het bed.
Staat op de vouwwagen dat de kogeldruk 50kg mag zijn.
Dat lukt niet zo. En helemaal niet de de fietsen erop.
Of gebruik ik de disselweger op een verkeerde manier?

Alex

Dit is wel de juiste manier.
Al staan ze niet bekend om de meest accurate disselwegers maar ik gebruik deze ook.

Edwin Roden

Dank je. Dan zal ik dinsdagavond als alles is gepakt het nog eens proberen.

OhPeeCee

Zit er niks anders op dan alles wat gewicht geeft ( grondzeilen stokken en tentdoeken, kei de boule ballen, stortvloed aan haringen) dan maar achter de as te leggen. Lichtere spul dan voor de as.

Edwin Roden

sanderv

100kg is wel gortig. 75 kg mag wettelijk niet, maar is technisch geen issue en veel en veel veiliger dan kostte wat kost op 50kg te komen door al het gewicht achterin de vouwwagen te leggen. Dat is garantie voor een vouwwagen die kwispelend met de auto aan de haal gaat...

OhPeeCee

Beter is dan het allerzwaartse ( denk stokken en de grondzeilen) op de as leggen.

thijsk

Wij hebben vorig jaar ook een oude combi-camp venezia gekocht en met 2 fietsen erop kwamen we ook rond de 75 kilo. Onze auto mag officieel max een kogeldruk van 60 kilo hebben. Met wat puzzelen komen we nu uit op 62-64 kilo, dat vind ik voor nu goed genoeg.

Dingen die we gedaan hebben:
- De stokken kan je niet heel veel mee schuiven maar wel zo ver mogelijk naar achter in de bak onder het bed
- de jerrycan (zit bij ons in de keuken) helemaal vol doen
- alle electra-kabels lagen in de disselbak, die heb ik verplaatst naar de koelkast
- Onze gas BBQ zat ook in de disselbak, maar past niet meer in de keuken, die is verhuisd naar de auto

(eigenlijk zo veel mogelijk zware spullen uit de disselbak naar de keuken verplaatst. Dan gaat er aan de voorkant een kilo af, en aan de achterkant een kilo bij - omdat de as niet in het midden zit scheelt dat netto zo'n 1,5 kilo)
Onze disselbak bevat nu vooral veel lucht, zoals een voetbal, fietshelm, emmertje, schuursponsjes, wc-papier.

Succes met de puzzel!

Tago Herman

Je kunt best nog wel iets in de disselbak doen. Een kogeldruk van ca 70 kg kan best.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar