Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Grote van de kampeer plek.  (gelezen 1046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Grote van de kampeer plek.
« Gepost op: mei 25, 2024, 04:45:22 pm »

Hallo, wij zijn aan het zoeken naar een leuke camping voor de zomervakantie.
Met het zoeken zie je vaak plekken van 85 vierkante meter. Maar krijg ik daar mijn Aart Kok Zambezi River Lodge wel op met auto en bijzettent?
Wij hebben daar geen idee van.

Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Gelogd

Campwerk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #1 Gepost op: mei 25, 2024, 05:12:01 pm »

Op deze camping hadden we een plek van bijna 200m2
Leuke camping met aardige eigenaren.
Heel eenvoudig sanitair, maar wel schoon.
https://campinglachampagne.eu/
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.591
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #2 Gepost op: mei 25, 2024, 07:03:12 pm »

Wij kampeerden altijd op natuurcampings waar de plekken niet strak afgebakend waren en je vrij kon kiezen, veelal grootte tussen 125-200m2. Dat waren dan wel doorgaans kleine campings zonder vertier, hooguit een kinderspeeltuintje en een poedelbad.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 367
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #3 Gepost op: mei 25, 2024, 07:21:58 pm »

Leuk ik kan ook wel een verhaal vertellen over een grote plek…

Met auto krap, maar ligt nogal aan wat je allemaal neer zet. In Italië is 85m2 groot op bepaalde plekken. Het lukt wel maar zou kijken of je de auto ergens anders kan parkeren. Wij hebben weleens op een kleiner plekje gestaan, maar alleen luifel of hele voortent, slaaptent aan de achterkant etc scheelt ook meters.

Wij steken meestal wel tijd in het vinden van campings met ruimte, maar vouwwagens nemen veel ruimte in…..
Gelogd

Anneloes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2024, 09:24:04 pm »

85 m2 is krap, zeker als er ook nog een auto en een extra tent bij moet. Wij staan altijd op campings met ruime plekken, liefst iets van een veld of zo, en graag autovrij. Veel campingplaatsen zijn berekend op caravans, dus breed en niet zo diep. Voor onze Kavango hebben we juist een diepe plek nodig. We staan dus nogal eens schuin op een plek.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2024, 10:19:29 pm »

Riant zal het inderdaad niet zijn. Tip (ooit hier gelezen op het forum): maak met de volgende opzet een stuk touw en leg daar knopen in: Lengte zonder voortent/luifel, lengte met etc. Doe dat ook voor de breedte.

Wij hebben weleens kleiner gestaan met 2 bijzettentjes met onze CCC. Maar met wat passen en meten paste alles precies.

Ook zou je de footprint van de wagen inclusief luifel etc. en de bijzettenjes en de auto op schaal moeten tekenen. En dan maar puzzelen.

Je kunt ruimte winnen door scheerlijnen slim te zetten. Creatief denken kan helpen.

Maar: ook onze voorkeur gaat uit naar flink ruimere plekken!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 367
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2024, 10:51:04 pm »

Maar even serieus, ik heb het liefst ook dus die grote plek, maar waar in Italië vind je die? (naast de Marken bv..) in Toscane heb ik ooit een camping gehad met amper plekken heel veel ruimte, behalve t plekje waar de vouwwagen op moest haha....

In Nederland lukt het prima, buiten het seizoen in veel landen ook, maar hoogseizoen? Verhaal over de diepe vs brede plekken komt bekend voor. die vierkante meters zeggen dus ook niet alles, maar 85 m2 kom je echt wel een eind mee. Alleen zit je waarschijnlijk of tegen de achterkant van een camper/caravan aan te kijken of tegen je eigen auto die recht voor je luifel moet staan....
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 436
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Monaco
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2024, 11:36:56 pm »

Maar even serieus, ik heb het liefst ook dus die grote plek, maar waar in Italië vind je die? (naast de Marken bv..) in Toscane heb ik ooit een camping gehad met amper plekken heel veel ruimte, behalve t plekje waar de vouwwagen op moest haha....

In Nederland lukt het prima, buiten het seizoen in veel landen ook, maar hoogseizoen? Verhaal over de diepe vs brede plekken komt bekend voor. die vierkante meters zeggen dus ook niet alles, maar 85 m2 kom je echt wel een eind mee. Alleen zit je waarschijnlijk of tegen de achterkant van een camper/caravan aan te kijken of tegen je eigen auto die recht voor je luifel moet staan....

Mijn oplossing: auto op een centrale parkeerplaats neerzetten: probeer ik altijd te doen en werkt perfect ook tegen kinderen die per ongeluk een kras op je auto maken
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Ellen1979

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 91
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2024, 08:11:03 am »

Maar als je nu nog moet boeken ben ik heel benieuwd waar je een plekje gaat vinden... Ik ben al 2 weken bezig maar alles is vol. Ik zie nog wel plekjes van 50m2, maar dat gaat voor ons niet passen.
Ik ben benieuwd wat je gaat vinden, succes!
Gelogd

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2024, 08:40:34 am »

Maar als je nu nog moet boeken ben ik heel benieuwd waar je een plekje gaat vinden... Ik ben al 2 weken bezig maar alles is vol. Ik zie nog wel plekjes van 50m2, maar dat gaat voor ons niet passen.
Ik ben benieuwd wat je gaat vinden, succes!
Hier het het zelfde probleem, we hebben er al 1, maar we willen meerdre campings aandoen deze keer. Normaal boeken we veeeeel eerder, aangezien we niet meer met de roadmaster op vakantie wilden, en een andere nog niet zeker was. Hadden we nog niets geboekt.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Gelogd

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk: kampeermiddel : Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2024, 10:10:50 am »

natuurlijk willen we allemaal een grote plek - maar dat was niet de vraag.

Even een snelle rekensom ("meten = weten"):
- Aart Kok Zambezi River Lodge incl. alle opties: 620 x 608 cm = 37,7 m2;
- auto ("educated guess"): 4,70 x 1,90 - 9 m2
- bijzettent (Decathlon Seconds XL) 2,30 x 2,85 = 6,4 m2

Samen: 53 m2.

In theorie zou het moeten passen, met ruimte over.
Dat hangt natuurlijk wel af van de indeling van de plek - als er rare hoekjes inzitten, lukt het minder goed.

V.w.b. boeken: dat doen wij zelden of nooit en op die manier zijn we op de leukste plekken terecht gekomen, vaak ook nog voor een leuk prijsje.
Wij reizen met 7 man en een Pennine Pullman met bijzettent - bepaald een heel kamp als alles staat.

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.405
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2024, 11:16:08 am »

85m² zou wel genoeg moeten zijn.  zeker wat zuidelijker zijn dat "normale" afmetingen.
maar zoals hierboven ook aangegeven de vorm van de plek maakt ook nogal uit.

85m² met een boompje in het midden van de plek is natuurlijk kansloos.

pak gewoon de plattegrond van je vouwwagen en kijk dan naar de plek.  wij nemen vooral de lengte van de wagen als uitgangspunt want de breedte heeft t. n. t nooit een probleem opgeleverd.  wel hebben we in Oostenrijk eens op een plek gestaan die in de praktijk net groot genoeg was.  daar stonden we echt tussen twee heggen in klem.. maar plek te over voor een bijzettent als we die gehad hadden...



Gelogd
Adventure Awaits

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk: kampeermiddel : Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2024, 03:15:33 pm »

natuurlijk willen we allemaal een grote plek - maar dat was niet de vraag.

Even een snelle rekensom ("meten = weten"):
- Aart Kok Zambezi River Lodge incl. alle opties: 620 x 608 cm = 37,7 m2;
- auto ("educated guess"): 4,70 x 1,90 - 9 m2
- bijzettent (Decathlon Seconds XL) 2,30 x 2,85 = 6,4 m2

Samen: 53 m2.

In theorie zou het moeten passen, met ruimte over.
Dat hangt natuurlijk wel af van de indeling van de plek - als er rare hoekjes inzitten, lukt het minder goed.

V.w.b. boeken: dat doen wij zelden of nooit en op die manier zijn we op de leukste plekken terecht gekomen, vaak ook nog voor een leuk prijsje.
Wij reizen met 7 man en een Pennine Pullman met bijzettent - bepaald een heel kamp als alles staat.
Dank je wel voor dit antwoord. Dit maakt het  duidelijk voor me, en wellicht ook voor anderen. Tnx

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 827
Re: Grote van de kampeer plek.
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2024, 08:48:11 pm »

Met onze Cabanon Mercury en onze Trigano odyssée namen we nooit plekken kleiner dan 100m2.
Onder andere op die reden zijn we overgestapt op een ccc. Vorig jaar hadden we enkele campings ertussen van 80m2. Daar paste de ccc met bijzettentje en auto toch elke keer op.
Kleiner zou ik niet gaan, zeker niet als de auto er ook bij moet.
Dit omdat een plek niet altijd mooi rechthoekig is. Soms is de vorm grillig of het terrein niet vlak, staat er een boom op of...

Mijn advies dus: basis + luifel + auto + eventueel tentje, zeker 80m2

Basis + Voortent + luifel + auto + tentje: zeker 100m2 nemen.

Gebaseerd op ervaring en gevoel, niet op wiskundige berekeningen, dus 't is geen evangelie, maar zo doen wij het.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal