Mestic MHC-40, handvatten verwijderen?

Gestart door Vouwwagen_ABC, juni 11, 2024, 08:16:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vouwwagen_ABC

Na lang twijfelen ineens een goede aanbieding (€204) voor bovenstaande koelbox. Echter één van de eisen was Max 54cm breed. Volgens de specs is deze 52cm, maar de ingebouwde handvatten maken het ding serieus breder, en daarmee past hij op de camping niet meer in de keuken.

Heeft iemand anders hier wellicht ook de handvatten verwijderd? En zo ja hoe?
Op plaatjes online (van voren en boven) hebben ze de handvatten er niet in zitten (?) zie https://www.mestic.nl/koelboxen/koelbox-hybride-mhc-40-acdc
Hier zit hij nu nog in plastic omdat hij anders gewoon terug gaat.

//edit plastic toch verwijderd. De handvatten steken beide zijn 1,5-2cm uit gok ik zo

winnieandbuzz

Die handvatten verwijderen moet geen probleem zijn. In het ergste geval er met een multizaag langs.

Vouwwagen_ABC

Citaat van: winnieandbuzz op juni 11, 2024, 08:39:41 PM
Die handvatten verwijderen moet geen probleem zijn. In het ergste geval er met een multizaag langs.
Ja op zich eens, en voor het geld is dit best een prima koop.
Ik snap alleen niet waarom de handvatten niet zijn inbegrepen in de breedte van het product.

boswachter

Ik heb er een, en ik weet niet of ik me er aan zou wagen, het blik van de buitenkant is erg dun (lees niet echt stevig) dus je hebt de handvatten nodig om hem goed te kunnen dragen.
Verder een top apparaat, op de boot met een 60watt zonnepaneel raakt de accu niet leeg.
De oude koelbox hebben we via marktplaats verkocht, dus als we nog eens weggaan met de vouwwagen hebben we deze mee (is wel kleiner als de oude koelbox dus ik wil vaker uit eten.... :# )

Emiel

Ik had hetzelfde probleem, met dezelfde koelkast en vouwwagen. Uitbouwen gaat eigenlijk niet, ze zitten in het schuim vastgespoten.

Dus plan B: de bovenfrees.

• Maak in een plank een gat waar het handvat door kan (een bovenfrees kan natuurlijk niet boven het vlak frezen).
  • Dan netjes affrezen tot de gewenste grootte.
  • Bovenin het handvat ontstaat dan wel een holte, dus...
  • De holte opvullen met zwarte kit (ik heb acrylaatkit gebruikt, dat verwerkt makkelijk).
  • Even de scherpe randjes van het frezen met een zakmes of een vijl wegwerken.
  • Klaar!
Bijkomend voordeel is dat de handvatten prima bruikbaar blijven, en met de kitafwerking zit het er (in ieder geval het eerste jaar, ik heb hem nog niet gezien dit jaar) prima uit.

Vouwwagen_ABC

Ik heb inmiddels de koelkast maar teruggestuurd en een tweedehands Mobicool aangeschaft.
Dit is toevallig een absorptie (A40E), maar mocht het qua koeling niet bevallen, dan komt er wel een compressor variant (MB40). Deze past tenminste.

En bedankt Emiel voor de oplossing. Voor anderen wellicht handig, of zelfs voor mezelf mocht ik toch de Mestic nog weer willen

//edit
Inmiddels weer een andere koelbox, Dometic coolfun ck40d hybride

Klapkrat038

Voor wie geen bovenfrees heeft: een good old ijzerzaagje werkt ook. Niet zo fraai, maar als hij in de keuken staat, zie je er toch niks van.