XL Slaapzak

Gestart door Arent, juni 20, 2024, 06:19:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arent

Al een tijdje ben ik op zoek naar een andere slaapzak. Die ik nu heb is verder goed maar is met zijn 90x220 sommige nachten net te kort voor mij. Zelf ben ik 2m en wil hem wel graag over mijn schouders hebben. De extra 20 cm verlies ik blijkbaar ergens in de hoogte. Mijn zoektocht levert echter dan alleen van die mummie slaapzakken op. Of die waar maar aan een kant stof zit voor als kussen te gebruiken.

Hoe doen jullie dit?

OhPeeCee

Citaat van: Arent op juni 20, 2024, 06:19:12 PM
Al een tijdje ben ik op zoek naar een andere slaapzak. Die ik nu heb is verder goed maar is met zijn 90x220 sommige nachten net te kort voor mij. Zelf ben ik 2m en wil hem wel graag over mijn schouders hebben. De extra 20 cm verlies ik blijkbaar ergens in de hoogte. Mijn zoektocht levert echter dan alleen van die mummie slaapzakken op. Of die waar maar aan een kant stof zit voor als kussen te gebruiken.

Hoe doen jullie dit?
Outdoor XL in Barendrecht al geprobeerd?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

FriedelP

Is het niet eenvoudiger om gewoon een dekbedovertrek te gebruiken van dezelfde grote als thuis? Vroeger gebruikte we ook slaapzakken, maar de laatste jaren eerder die dekbedovertrekken. Slaapt in een vouwwagen toch iets aangenamer.

Arent

Citaat van: OhPeeCee op juni 20, 2024, 06:25:46 PM
Outdoor XL in Barendrecht al geprobeerd?

Ja, die heeft het ook niet.

Steijlen

Mijn man is 190 (oké dus iets kleiner dan 2m haha) en wij hebben een sea to summit tanami donsdeken, die tot 10 graden kan. Helemaal top, lekker licht en warm.

Korstend

Ik ben erg te spreken over de Nomad Triple S Premium slaapzak. Deze heeft een warme en een koudere kant en je kan hem helemaal open ritsen en gebruiken als 'dekbed deken'.

Ze geven aan dat voor "ultiem comfort" de max lichaamslengte 1.90 is echter kan je aan het voeteneind de slaapzak open ritsen.

Arent

Ja, die heb ik ook graag warm  :O

Jon

Spacsport Nijmegen al geprobeerd?
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Yella

Citaat van: Arent op juni 20, 2024, 06:19:12 PM

Hoe doen jullie dit?
Mijn slaapzak is al 45 jaar oud. Destijds bij Hema gekocht. Zit ook met een vergelijkbaar probleem. Ben er zuinig op. Maar voor nu zou ik niet weten waar zoiets te vinden. Altijd lastig als je net buiten Standaard valt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Arent

CEO

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

Bij Cumulus maken ze slaapzakken op maat.  Als het er niet standaard bij staat is via mail na te vragen voor verdere aanpassingen.

Arent

Als we niet naar de prijzen kijken een goede oplossing. Echter niet op maat voor de deken variant.

Deze maakt ze wel op maat maar wederom met een prijskaartje.
Tatteljee Amsterdam

Drikusniet

Tja, prijs had je er niet bij staan :-).
Wellicht is dan een mogelijkheid om aan de bovenkant een verlengstuk aan te brengen/ naaien. Dan is het niet dichtgeritst, maar ik heb zelf eigenlijk altijd het bovenste stukje los. Wil je dit wel dan zou je klittenband of drukknoppen kunnen aanbrengen. 

thijsk

een tweepersoons deken kopen van 2m40 en er een rits aannaaien, zodat die dicht kan?