Poten bermkeuken en stok

Gestart door Roelm, juni 23, 2024, 05:53:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roelm

De schroeven van de poten van de bermkeuken van onze Odyssee 2018 hebben de langste tijd gehad. De zwarte kunststof draaidoppen breken gewoon af.
Het is lastig nu goed vast te schroeven.
Waar zou ik 4 vervangende poten kunnen krijgen ?

Ook hebben we 1 tentstok niet goed opgeborgen denk ik. Combinatie van water en misschien spul van impregneren er op gekomen ? Die zou ik ook willen vervangen

Iemand tips waar te koop ? Of iemand die losse onderdelen heeft ?
Zie foto's

Drikusniet

Die knoppen kun je bij Hornbach vinden. Buis zou ik kijken bij de dealer.

Roelm

Hornbach ? Goede tip ! Is in de buurt.

bernie

Hornbach was ook mijn eerste ingeving. Groot assortiment en niet duur. Omdat de Hornbach voor mij een dik half uur rijden is, maak ik altijd een lijstje op mn telefoon. Kom ik er in de buurt dan werk ik mijn lijstje ff af :>

xray

Die buis is denk ik witte roest. Kan weinig kwaad dacht ik. Met fijn schuurpapier krijg je het meeste wel weg.

astridG

Die buis is idd een soort aanslag door vochtig opbergen. Wij halen het weg met een schuursponsje (want we zijn altijd op vakantie als we het zien en hebben dan geen schuurpapier bij de hand). Daarna héél, héél lichtjes invetten met een keukenpapiertje met wat WD40 erop. Echt heel voorzichtig, je wil geen vetvlekken in je doek.
Buizen niet ingeschoven opbergen maar uit elkaar, dat scheelt een hoop.

Jon

WD40 zou ik niet doen, doekje met siliconenspray wel.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

poldertoerist

Adventure Awaits

Roelm

Drikusniet

Overigens voor de poten, dit is standaard vierkante buis, van ik meende 20x20. Dit en voeten/doppen die daar in passen zijn vaak bij elke bouwmarkt wel te vinden.

Laura1982

Ha Roel en Drikusniet, ik zoek al een tijdje naar de binnenmaat van de vierkante keukenpoten. Tot nu toe niet kunnen vinden, wel jouw reactie Drikusniet dat ze mogelijk 20*20 mm zijn. Jammer genoeg kan ik niet zomaar bij mijn vouwwagen (alleen straks bij vertrek) en ben bezig met kant en klare wieltjes waarvoor ik de binnenmaat nodig heb. Dan kan ik ze bij vertrek meteen meenemen. Kan een van jullie de binnenmaat van de keukenpootjes bevestigen of nameten?

Drikusniet

Sorry, ik heb de Odyssee al jaren geleden verkocht, dus kan het niet meer nameten.