Kapstok aan verandastang

Gestart door IngevB, juni 25, 2024, 03:31:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

IngevB

Hoi,

Ik heb oudere berichten gelezen over kapstokjes voor aan de verandastang, maar kan helaas niets vinden waar ik enthousiast van wordt. Daarom de vraag: wie heeft er een kapstok in gebruik waar die echt blij mee is? En waar is die te koop?

Nadelen die ik vaak las: hangt door met warm weer... Dat lijkt me echt niet ideaal. Maar volledig aluminium oid kan ik niet (meer) vinden. Wie heeft de gouden tip?

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

poldertoerist

Zelf maken is super eenvoudig.

Neem een buisje (oude tentstok?) of een roede, vervolgens naar gelang de lengte en wat je er op kwijt wil (maak het niet te gek) haal je een stel S haken. en neem er 2 extra. zorg voor een stop op de uiteinde (dopje er op of gaatjes boren en de 2 extra S haken erdoor) knijp de S-Haken een beetje dichter aan de kant van het buisje dan vallen ze er niet van af..   en klaar!

Adventure Awaits

6ink

Wij hebben de universele tentkapstok van Obelink (https://www.obelink.nl/obelink-universele-tentkapstok.html). Werkt prima. Wij wilden eerst losse haken aan de stangen hangen, echter begreep ik dat hier schade op het tentdoek van komt. Met name bij harde wind schuurt het tentdoek over de metalen haken.

IngevB

Citaat van: 6ink op juni 25, 2024, 04:58:42 PM
Wij hebben de universele tentkapstok van Obelink (https://www.obelink.nl/obelink-universele-tentkapstok.html). Werkt prima. Wij wilden eerst losse haken aan de stangen hangen, echter begreep ik dat hier schade op het tentdoek van komt. Met name bij harde wind schuurt het tentdoek over de metalen haken.
Daar hebben wij geen last van, aangezien de verandastang niet tegen het tentdoek aan zit. Misschien zijn s-haken inderdaad wel voldoende

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

CEO

Ik ben erg blij met onze kapstok. Dit principe hadden we ook in de Odyssée en nu dus in de CCC.

(Ik heb een topic met alle aanpassingen, Nooit helemaal klaar heet het, daar staat een beschrijving van de kapstok)

Waarom de kapstok bevalt? 1 keer er ingehangen, nooit meer iets aan gedaan.

Gewoon de standaard, met klitteband of pees vastte zetten kapstok. Klapt mee in, klapt mee uit. Doordat de haken van plastic zijn, beschadigd het tentdoek niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Annemarie

Citaat van: 6ink op juni 25, 2024, 04:58:42 PM
Die hebben wij ook, kunnen in de Kariba heel makkelijk op de schuine stokken in de voortent. En losse haken, die hangen wel zo om de stok dat het scherpe gedeelte naar binnen zit en niet naar buiten. Voor je gevoel dus achterstevoren, met de ronding naar de buitenkant. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.  :)

CEO

Gebruik een stukje touw of iets dergelijks om je kapstok op de juiste afstand vast te zetten. Meestal zit er in een hoe wel een oog of 'iets' waaraan je een stukje touw kan vastmaken. Dan kan een kapstok ook prima aan een schuine stang.
If you choose not to decide, you still have made a choice!