Let op

Gestart door Jon, juni 28, 2024, 01:24:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jon

De volgende informatie is een waarschuwing voor iedereen die naar of door Frankrijk wil rijden en benzine wilt tanken.
Verwar de benzine die u gewend bent (Euro95 of E10) niet met de E85 benzine die eigenlijk geen benzine mag heten. Hier zit maar liefst 85% bio-ethanol in en dus maar weinig benzine waar uw auto wel tegen kan. Wanneer uw auto niet geschikt is voor E85 dan is dit desastreus voor de motor van uw auto. Het goedkope goedje is zeer agressief en tast zo'n beetje alles aan waar het doorheen stroomt.
E85 is bedoeld voor een schoner milieu maar bij verkeerd gebruik is het zeer vervuilend en vervelend.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Vouwwagen_ABC

Ik denk dat je dit voor meer  vakantielanden kunt zeggen. Overigens is e85 best wel op z'n retour.
Vooral in Zweden was e85 lang populair omdat Volvo en Saab hier specifiek motoren voor hebben ontwikkeld. Ook heeft Ford een tijdje flexifuel motoren gehad, die op e85 konden rijden.

Joergarms

Er gaat niks boven euro98.

Kuijfjes

Jawel hoor, Euro 100+ (te tanken bij TanQyou).

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

Joergarms

Citaat van: Kuijfjes op juni 29, 2024, 03:36:36 PM
Jawel hoor, Euro 100+ (te tanken bij TanQyou).

Haha, ja dat kan uiteraard ook nog.  Bij de Aral verkopen ze ook 102.
In Nederland is gewone 95 al niet meer te vinden volgens mij, alleen die e10 troep.

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk