Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trein Barcelona  (gelezen 1824 keer)

eriktiel

• Klap nerd
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Trein Barcelona
« Gepost op: juli 09, 2024, 06:57:14 pm »

Ik las dat je voor Barcelona tegenwoordig een vignet/ontheffing moet hebben voor de auto om door Barcelona te rijden. Heeft er iemand tips mbt parkeren en de trein te nemen, bv een stadje ervoor parkeren en trein nemen naar Barcelona. Girona is te ver, willen iets dichterbij.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Kevin2

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Trein Barcelona
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2024, 08:24:52 pm »

Voor 7 euro heb je een jaarvergunning. Die heeft wel een levertijd van 3 weken blijkbaar. Een dagvergunning is digitaal een dag van tevoren aan te vragen en daar kan je er 24 van per kalenderjaar. Of wil je gewoon graag buiten barca verblijven? Dat kan natuurlijk ook maar dan heb ik geen tips…

eriktiel

• Klap nerd
  • Merk: kampeermiddel : jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2024, 09:24:30 pm »

ik las dat een aanvraag 14 dagen minimaal duurde.. dat duurt te lang. Dag aanvragen wist ik niet.
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

MHarst

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Dakota 2010
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2024, 11:04:00 pm »

Wij zijn twee jaar geleden geweest, geparkeerd in de parkeergarage Aparcament Viver. Wij kwamen vanaf het noorden aanrijden en dan is het goed te doen zonder dat je Barcelona in gaat, ligt buiten de milieuzone. Vanaf de parkeergarage is het 10 minuten lopen naar de metro, het begin van lijn 2. Je kunt een dagkaart bij de automaat op het metrostation kopen.

Bij de parkeergarage zit trouwens een beheerder, wij hebben de auto daar twee dagen laten staan.

metalpe

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : CCC
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2024, 07:52:49 am »

De sticker die je voor Barcelona nodig hebt, is de sticker die je in Frankrijk ook nodig hebt.
Om Barcelona te bezoeken gingen we vorig jaar naar camping Sites. Van daaruit met de bus.

Vandaag richting Madrid met de VW, waar het 37° is ... Ook daar heb je zo'n Franse sticker nodig. Allemaal niet duidelijk, er staan ook vaak geen borden om het aan te geven. Dit jaar had je die sticker sowieso nodig om naar het zuiden te rijden als je over Lyon komt. Idd wel op voorhand aanvragen.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Kevin2

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2024, 10:28:51 am »

De sticker die je voor Barcelona nodig hebt, is de sticker die je in Frankrijk ook nodig hebt.

Dat klopt niet! Voor de meeste milieuzones in Spanje kan je inderdaad de Franse sticker gebruiken, maar niet voor Barcelona!

metalpe

• Klap prof
  • Merk: kampeermiddel : CCC
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2024, 12:58:07 pm »

Je hebt gelijk!
Oei, en in Madrid is er ook iets apart nodig, en we zijn daar binnen een paar uur. Hopen dat de camping er net buiten ligt.. weinig info te vinden.

btje1977

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi 2.0
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2024, 09:39:00 pm »

Om Barcelona te bezoeken gingen we vorig jaar naar camping Sites. Van daaruit met de bus.

Vandaag richting Madrid met de VW, waar het 37° is ... Ook daar heb je zo'n Franse sticker nodig. Allemaal niet duidelijk, er staan ook vaak geen borden om het aan te geven. Dit jaar had je die sticker sowieso nodig om naar het zuiden te rijden als je over Lyon komt. Idd wel op voorhand aanvragen.

Ik neem aan dat je alleen een sticker nodig hebt als je de stad in gaat en niet op de snelweg.

Verstuurd vanaf mijn 23078PND5G met Tapatalk

Pagina's: 1   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal