Disselslot

Gestart door Stefan206, juli 09, 2024, 07:26:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan206

Vandaag een disselslot gemonteerd. Deze soort zat ook op mijn Roadmaster. Ik heb deze altijd als zeer prettig gevonden. Uiteraard tijdens het rijden geen slot maar met de bijgeleverde pin.
Monteren was een makkie toen ik eenmaal doorhad als je de oude bouten er uit haalt. Dat dan de demper langzaam naar de  uitgerekte positie gaat. Ik dacht, waarom krijg ik die bout er niet meer in! Maar met eenige moeite kon ik de demper naar achteren drukken en  vervolgens weer te monteren. Ik heb tevens ook de  2 slotmoeren gebruikt. Om het geheel extra veilig te maken. Laat de vakantie maar komen. Ik heb er zin in!

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

kimopo

🤔 wát doet de bijgeleverde pin dan tijdens het rijden, of eigenlijk , tijdens een calamiteit ?

Zover ik weet mag er tijdens het rijden niéts het "simpele" losbreken tijdens een calamiteit tegenhouden.
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Stefan206

Citaat van: kimopo op juli 09, 2024, 10:10:54 PM
:)848] wát doet de bijgeleverde pin dan tijdens het rijden, of eigenlijk , tijdens een calamiteit ?

Zover ik weet mag er tijdens het rijden niéts het "simpele" losbreken tijdens een calamiteit tegenhouden.
Ik was vergeten de foto mee in het bericht te sturen. Die staat er nu bij. Tijdens het rijden mag er geen slot op.  Als je er geen slot op hebt zitten, dan hangt die beugel er los onder. Dit los je met die borgpen op. Mocht het nodig zijn voor de hulpverleners om de aanhanger los te koppelen, dan is dat mogelijk, zonder dat ze het slot moeten open snijden. Ik heb 8 jaar gedient bij de brandweer. Het zijn allemaal sterke verhalen dat het wel of niet mag. Maar wat belangrijk is. Dat als het mis is gegaan, bij een ongeluk  ofzo. Mocht jij of wie dan ook nog in de auto zitten. Dan blijven ze echt wel van de aanhanger af hoor.  Met het loshalen verander bepaalde spanningen in de combinatie, die vooraf niet te  voorzien zijn. Dus gaan ze daar echt niet aanzitten. Dat is pas aan de orde voor de wegsleepdienst. En die zet er met alle gemak een motorslijper in. Dan geef ik hem drie tellen en dan is ie los.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk

FriedelP

Hangt ook af van land tot land. In België is het toegelaten om met het slot erop te rijden. In Frankrijk staan er behoorlijke boetes op. Een eenvoudig te bedienen slot dat je makkelijk op en af kan doen op een parking wanneer je alles onbewaakt achterlaat is dan de oplossing.

sammyvannorel

Ik rij al jaren met hetzelfde slot rond, en gooi altijd gewoon ook echt het slot erop als ik ga rijden, ik ga niet bij elke parking het slot erop en eraf doen. De pin heb ik nog wel dus mocht de gendarme me lastig vallen dan kan die er altijd nog op. Overigens niet doorvertellen maar mijn afneembare trekhaak gaat nooit op slot, dus mocht mijn slot vastzitten om wat voor reden dan ook, dan gaat op de camping het hele zwikkie eraf.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven