laadpassen Frankrijk

Gestart door martjeklap, juli 12, 2024, 10:15:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

martjeklap

Goedeavond, wie weet welke gratis laadpassen de laagste tarieven voor NIET snelladers in Frankrijk hebben? Veel laadpassen hebben een eigen kw uurprijs en we zoeken een pas die het lagere laadpaal tarief volgt zonder te hoge startkosten. Het gaat om een plug in hybride, dus vaker kleine hoeveelheden laden.

CEO

De tarieven van laden variëren enorm is mijn ervaring. Voor mijn 'vaste' laadplekken check ik dat, maar voor incidenteel laden heb ik dat losgelaten. Normale laadtarieven schelen wel wat, maar meestal niet dramatisch, zeker niet als je kleine hoeveelheden laadt.

Ik denk, maar dat is een mening, dat het uitzoeken vs de eventuele besparing niet echt rendabel is... te meer daar het zomaar voor slechts 1 jaar kan zijn, omdat de tarievenkaart er volgend jaar totaal anders uit kan zien.

Ter illustratie: vanuit Zuid-Frankrijk naar Nederland (ruim 1300 km) hebben we in totaal 57 EUR aan stroom verbruikt. Dat is 4,28 ct/km. Met scherper zoeken had ik daar misschien 5 EUR op kunnen besparen?

Op vakantie ga ik zelf voor gemak, ik heb een Shell laadpas. Samen met het Tesla-netwerk zorgt dat ervoor dat we nooit mis hebben gegrepen. In de praktijk kan ik bij ongeveer 90% van de laadmogelijkheden terecht. Wat me wel opviel in LDF is dat de standaard laadpalen flink dunner gezaaid zijn dan hier en relatief vaak niet werken.

Veel plezier in Frankrijk!!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hemertje

Kijk eens naar de Franse Freshmile laadpas

spikehome

Bij tesla 0,34 betaald.
Zie hier in t dorp 50kwh palen met ANWB pas voo 0,32 zelfs ( bij winkels)

martjeklap

Bedankt voor de reacties, ik zag dat mijn reactie niet verstuurd was, gaat weleens vaker mis. Klopt inderdaad dat laadpalen die het doen (en dan heb ik het niet over snelladers, maar laadpalen in steden of dorpjes of bij supermarkten) het regelmatig niet doen in Frankrijk en Oostelijk Duitsland en afhankelijk van de streek waar je bent, ook dun gezaaid zijn. Vorige zomer hadden we een full EV (lease, Skoda Enyiaq, met vouwwagen ongeveer 200km bereik) en hebben we regelmatig benauwde momenten gehad, ondanks alle apps met laadmogelijkheden. Zelfs laadpalen die keurig op de apps vermeld stonden, er ook in het echt stonden, maar het niet deden, die bleken nooit aangesloten te zijn door de eigenaar (stonden er al meer dan een jaar). Na inleveren van de EV wegens pensioen van mijn man, hebben we een plug in aangeschaft, dan is er altijd wel iets om op te rijden. De starttarieven maken dan iets meer uit omdat er vaker geladen moet worden. We hebben naast de 2 laadpassen die we al hadden, nu ook die van de ANWB aangeschaft, ANWB geeft op hun laadapp een goed overzicht van de kosten. Starttarieven kunnen in het buitenland enorm verschillen, laadtarieven ook (en zijn niet goedkoper dan hier). In Frankrijk ook goed opletten om je auto  als die klaar is van de lader te halen, veel laadpalen berekenen blijven staan tarieven na het laden . Ook opletten bij plug inns (laden heel langzaam) dat er boven een bepaalde laadtijd per minuut een tarief gaat gelden. Dan wordt het laden wel heel duur.