Welke vouwwagen/tenttrailer heeft nog redelijke leefruimte

Gestart door Helen84, juli 12, 2024, 10:38:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Helen84

Hoi,

Wij kamperen al een aantal jaar met een tent, maar oa door aantal jaar slecht weer, beperkte leefruimte en gemak voor wat verder weg te gaan willen wij overstappen op een vouwwagen. Ivm opbergruimte heeft een tenttrailer onze voorkeur. Wij willen ook graag op de bak zelf slapen.
Wij hebben een hond die niet altijd mee gaat, maar wel ruimte nodig heeft als ze mee gaat (Duitse herder). Hiervoor willen wij graag zo'n aanritsbaar kindertentje erbij kopen.
Wij hebben 2 jongens van 4 en 9, zij slapen bij langer verblijf in hun bijzet tentje en voor kort verblijf of onderweg dan in het aanritsbaar kinderfeestje.

Wij twijfelen tussen de trigano Camptrail en de campooz lazy jack.

Iemand ervaring met deze vouwwagens? En dan met name hoe wordt de ruimte in de voortent ervaren?
Kan je hier met zijn 4en op een campingstoel aan een campingterrein zitten en is er dannog wat leefruimte over?
Met de tent liepen wij hier afgelopen zomer dus echt op vast en was de reden waarom wij de tent verkocht hebben en de hond was niet eens mee.

Tips voor andere vouwwagens zijn ook welkom 😀

De lazy jack hebben wij in het echt gezien, maar vind deze behoorlijk prijzig. De trigano gaan wij volgende week bekijken, maar ervaringen van gebruikers zijn welkom 😀

Alvast bedankt!

Vouwwagen_ABC

Mij lijken ze beide vrij krap, al kan ik van de Trigano wat lastiger een plattegrond vinden. De Campooz is 220x270 qua 'voortent'.

Nu hebben we zelf een heel ander model vouwwagen, met 4 vaste plaatsen.  Maar qua opbergruimte is een Aart Kok Kavango of combi camp Flexi groter (allebei zijn in principe dezelfde wagen, maar compleet andere tent, gezien je eerder tent kampeerder was, denk ik dat (alle modellen) van Aart Kok je beter bevallen qua looks) dan de genoemde modellen.

De voortent van een Flexi/Kavango is 2,5x4m. In principe zou je een boogluifel met voorwanden kunnen toevoegen, en dan kom je op 5x4m. In die 2,5x4 vond ik het met 3 klapstoelen krapjes (maar nu hebben we bv  ook een porta potti in staan voor de kinderen (3 en 0j).

Koop je hem als T&T dan heb je 1000L bagageruimte. Als comfort met keuken zelfs 1500L. Alleen is de tent zelf niet uitbreidbaar met extra slaap tentjes. Verder heb je wel 4 vaste slaapplaatsen (op hoogte) en een bagageruimte die je ook als slaapplek (voor de hond?) zou kunnen gebruiken.

Ook kan ik een Cabanon Malawi nog noemen. Iets meer zoals de jou genoemde modellen, best wel redelijk wat ruimte. Aanritsbare tenten zijn mogelijk, maar qua opzetten vind ik deze nog best bewerkelijk.

Verder zou ik als tent kampeerder wellicht nog kijken naar Kees Kampeert of Smitveld, als je dat nog niet gedaan had.

poldertoerist

ik heb naar de camptrail gekeken toen we dit jaar op zoek waren naar een 2persoons vouwwagen... ik denk dat de wagentent echt te krap is voor wat  je zoekt. 

mss is een Smitveld een mooi alternatief? die hebben standaard vaak al 2 "kinderkamers".
Adventure Awaits

martjeklap

of een Traildog, daar staan op marktplaats een aantal tweedehands (wordt niet meer gemaakt). Wij hebben er, met voortent, een paar keer met 4 volwassenen in geslapen en geleefd, ging prima.

laurensvdl

Hoi
Wij hebben een week geleden de Sleepy joe van campooz uitgetest. Die heeft dezelfde voortent als de Lazy Jack qua maat. We konden daar savonds met een picknick tafel en 2 stoelen goed zitten. In de hoek stonden ook nog het keuken kastje en wat losse spullen. Er zijn modellen met grotere voortenten te vinden maar uiteindelijk hoop je gewoon buiten te zitten met mooi weer. Veel plezier met de voorpret

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Corien

Ik zou ook naar de Numero 13 van Kees Kampeert kijken. Die heeft een ruime tent en luifel en is flexibel qua indeling.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

CEO

Ga vooral de ruimte en het kamperen met een klapkar ervaren. Wat ik vaak zie gebeuren, is dat mensen op papier uitdenken hoe ze gaan kamperen en dat er dan een jaar later een tamelijk dure wagen te koop staat. Ik ben van mening dat het slim kan zijn om voor een relatief prikkie je eerste wagen te kopen, die in een weekje uit te proberen en daarna kan je veel gerichter kijken wat je nodig hebt.

Bedenk je ook dat je kampeerbehoefte over de jaren kan wijzigen, dus een (bijna)  nieuwe wagen hoeft dan niet de slimste keuze te zijn.

Succes, maar vooral veel plezier met jullie zoektocht!!

(Enne, effe snel besluiten zodat je met de vakantie wegkan is vaak een slecht idee als het om veel geld gaat)
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alpenklapper

Een alpenkreuzer parade (2017) heeft een meeklapbare voortent van bijna 3x4 en alleen wat steunbuizen voor de voortent nodig. Geen boog die eerst in elkaar gezet moet worden oid. De hond kan in de ondertent.

Arent

Wij hebben een Campwerk family tenttrailer aangeschaft. Denk dat dit een van de grootste is. Je kunt hier een extra scheidingswand in hangen met een stapelbed en zo is hij 4 persoons.

Hannah

Tenttrailer, op de bak slapen en een ruime voortent. Daar zijn heel wat mogelijkheden in. Allerlei Cabanon, Trigano, Campwerk en nog veel meer modellen, maar dan heb je het wel over een  aan te bouwen voortent er bij. Wil je alleen een meeklapbare en niet een opbouwvoortent, dan zal die voortent meestal kleiner uitvallen. En aangezien een ruime voortent een van je belangrijkste punten is kun je waarschijnlijk toch beter zoeken naar iets met een aanbouwvoortent.

Helen84

Citaat van: Arent op juli 13, 2024, 11:29:26 AM
Wij hebben een Campwerk family tenttrailer aangeschaft. Denk dat dit een van de grootste is. Je kunt hier een extra scheidingswand in hangen met een stapelbed en zo is hij 4 persoons.

De campwerk is erg praktisch inderdaad, maar vinden hem niet mooi. Ons oog wilt ook nog wat  8)

Helen84

Citaat van: Hannah op juli 13, 2024, 01:42:09 PM
Tenttrailer, op de bak slapen en een ruime voortent. Daar zijn heel wat mogelijkheden in. Allerlei Cabanon, Trigano, Campwerk en nog veel meer modellen, maar dan heb je het wel over een  aan te bouwen voortent er bij. Wil je alleen een meeklapbare en niet een opbouwvoortent, dan zal die voortent meestal kleiner uitvallen. En aangezien een ruime voortent een van je belangrijkste punten is kun je waarschijnlijk toch beter zoeken naar iets met een aanbouwvoortent.

Klopt inderdaad, Wij willen een aanbouw voortent erbij.

Helen84

Citaat van: CEO op juli 13, 2024, 08:31:58 AM
Ga vooral de ruimte en het kamperen met een klapkar ervaren. Wat ik vaak zie gebeuren, is dat mensen op papier uitdenken hoe ze gaan kamperen en dat er dan een jaar later een tamelijk dure wagen te koop staat. Ik ben van mening dat het slim kan zijn om voor een relatief prikkie je eerste wagen te kopen, die in een weekje uit te proberen en daarna kan je veel gerichter kijken wat je nodig hebt.

Bedenk je ook dat je kampeerbehoefte over de jaren kan wijzigen, dus een (bijna)  nieuwe wagen hoeft dan niet de slimste keuze te zijn.

Succes, maar vooral veel plezier met jullie zoektocht!!

(Enne, effe snel besluiten zodat je met de vakantie wegkan is vaak een slecht idee als het om veel geld gaat)

We gaan ook niet effe besluiten hoor!
Vakantie voor dit jaar staat al vast in een huuraccommodatie, dus is voor volgend jaar.

Bedankt voor de tips!

Hannah

Als een opbouwvoortent geen bezwaar is dan heb je keus genoeg. En ook genoeg tijd om lekker rond te neuzen. Behalve de camptrail en de lazy jack kun je ook denken aan b.v. Cabanon malawi, Combi camp, Aart Kok.

Marcel

Dat denk ik ook.
Mijn ervaringen met de Malawi: we zetten nooit de voortent op, maar alleen de luifel. We hebben genoeg leefruimte en dan zouden we bij langdurig matig weer ook nog de luifel kunnen afsluiten met het voorscherm. Dat hebben we dus nog nooit gedaan. Als het weer ons echt naar binnen dwingt zetten we de tafel met stoelen in de basistent. Dat is ons nog maar een enkele keer overkomen. Voor als we een spelletje willen doen ofzo.
Het maakt natuurlijk wel uit hoe je wilt kamperen. Wij willen zoveel mogelijk buiten leven.