Saharazand

Gestart door Anneloes, augustus 04, 2024, 04:58:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anneloes

We hebben deze zomer in de Franse Alpen flinke regenbuien gehad, vol met Saharazand. Dit zand heeft op onze tent (beige/donkergroen) serieuze vlekken achtergelaten. We hebben de tent bij thuiskomst nog afgespoten, maar dat heeft niet geholpen. Er kwam toen wel rood water van de tent af. Dit weekend waren we weg en de regenbui van vannacht leverde geen rood water meer op, maar de vlekken blijven. Heeft iemand hier ervaring mee? Slijt het er vanzelf in de loop van de tijd af?

OhPeeCee

Zonneschijn en geduld. Bleekt wel er na verloop van tijd er wel uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

CEO

Hebben wij ook gehad, ik heb na thuiskomst de tent gestofzuigd. Ik heb er meer dan een beker zand vanaf gezogen. Scheelde flink in aanzicht, maar loste niet alles op. De rest laten we door zon en water doen (of we wennen eraan).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Hemertje

Laten zitten, met regen en zon erop bleekt het weer

Verder zijn het vakantie herinneringen zegt mijn vrouw altijd :P

Joergarms

Herkenbaar. Bij ons was ook alles oranjebruin van het zand. Gehoopt op een stevige regenbui nadien, die kwam wel, maar t zand ging er niet allemaal vanaf.
Bij het inklappen de ramen zorgvuldig schoongemaakt zodat die niet krassen. Verder niks aan te doen.

Jon

En het is uiteraard niet alleen zand, met dat zand komt ook aangehechte luchtverontreiniging mee.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.