Wat blijft er in de vouwwagen

Gestart door Hannah, augustus 14, 2024, 09:19:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannah

In verschillende inpakken-en-wegwezen topics lees ik dat er alleen kleding en boodschappen hoeven te worden gepakt omdat de rest al in de wagen aanwezig is.
Betekent dat dat jullie 'het textiel', zoals dekbedden en overtrekken, hoeslakens, handdoeken, theedoeken etc. allemaal in de wagen laten liggen? Zelf haal ik dat er eigenlijk altijd uit, ik ben bang dat het anders toch wel muf wordt ofzo. Zeker in de winterstalling, maar ook tussen zomertripjes in.
Of valt dat dus mee?

Marcel

Kleding en slaapzakken moeten er nog in. Wat eerste boodschappen. En de klapstoeltjes leggen we in de kofferbak. Al het andere laten we in de vouwwagen.

Marjolein_B

Als we de wagen klaarmaken voor het seizoen (dus voor de meivakantie meestal) gaat alles er schoon op. De kussens liggen wel altijd in de vouwwagen maar de hoezen en dekbedden gaan er dan in. En dan blijft het ook liggen voor de weekendjes. We willen alleen de koelkast en de kleding in de auto gooien en de vouwwagen niet open hoeven doen. En voor de zomervakantie gaat alles in de was en er weer schoon op. En dan na de zomer er dus weer af tot de meivakantie het jaar daarna.
Nooit muffigheid gemerkt of zo.

Kruiden laat ik er wel in liggen. Dat vergaat niet zo snel. Ik heb heel veel kruiden in van die zakjes van HelloFresh (heb je toch altijd te veel van).

OhPeeCee

Beddengoed en kleding gaat eruit als we de laatste keer inklappen, zeker de slaapzakken. Dons houdt er niet van om een paar weken platgedrukt te zijn. Dan de garage in, in het najaar nog wat goede droge dagen dan gaat ie weer open. Na deze periode gaat ie in de stalling. Dan is alles van het bed, alleen de molton over het matras blijft zitten. Alle andere hardware blijft in de bak, keuken en disselkist. Dan de winterslaap. In het voorjaar weer uit de stalling. Bij begin kamperen ligt al het spul voor het bed in de auto en bij de eerste keer klappen gaat dat naar het bed. Blijft daar zolang we aan het rondtrekken zijn, totdat de laatste keer dicht klappen gaat gebeuren, dan weer terug naar zin 1.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

LarsNL

Wij pakken nog in; slaapzakken, dekens, hoeslaken (wat van toepassing), kleding, handdoeken, stoelen (gebruiken we ook in de tuin), eten voor onderweg en 1e nacht + ontbijt. En of de hond met eten etc of een 2e koelkast. Slaapzakken en stoelen gaan in de wagen, rest in de auto. Ik pak ook vaak nog wat gereedschap in (doet me er aan denken dat ik mn klauwhamers in de vouwwagen heb laten liggen potverdorie)

Hemertje

Citaat van: Hannah op augustus 14, 2024, 09:19:34 PM
In verschillende inpakken-en-wegwezen topics lees ik dat er alleen kleding en boodschappen hoeven te worden gepakt omdat de rest al in de wagen aanwezig is.
Betekent dat dat jullie 'het textiel', zoals dekbedden en overtrekken, hoeslakens, handdoeken, theedoeken etc. allemaal in de wagen laten liggen? Zelf haal ik dat er eigenlijk altijd uit, ik ben bang dat het anders toch wel muf wordt ofzo. Zeker in de winterstalling, maar ook tussen zomertripjes in.
Of valt dat dus mee?

Klopt, zo doen wij het

Na de vakantie gaat alles in de wasmachine en/of vaatwasser
Daarna gaat de schone vaat terug in de keuken en 'het textiel' gaat in luchtdichte zakken met een geurzakje terug de bak van onze Kyte in

Hiermee is de wagen start klaar voor vertrek
Kleding en de toilettassen in de kofferbak en we kunnen gaan

Hemertje

Ow en boodschappen doen we ter plaatse
Daar hebben ze ook supermarkten

Snap dan ook nooit waarom men voor de hele vakantie boodschappen meeneemt?

Marjolein_B

Citaat van: Hemertje op augustus 14, 2024, 10:24:08 PM
Ow en boodschappen doen we ter plaatse
Daar hebben ze ook supermarkten

Snap dan ook nooit waarom men voor de hele vakantie boodschappen meeneemt?
Nou niet voor een hele vakantie maar wel ontbijt voor de dag erna. En specifieke thee en chocopasta... we hebben één kieskeurig kind... tja.

Hannah

Leuk, zoveel reacties al! I.h.a. gaan de slaapzakken/dekbedden dus niet mee de winterstalling in (tenzij luchtdicht verpakt) maar blijven ze wel het zomerseizoen in de kar. Dat ga ik ook maar eens doen, moet wel kunnen dan.
Boodschappen betekent hier overigens alleen eten voor de reisdag, koffie, thee, pindakaas e.d., en wat er nog aan bederfelijks thuis ligt.

Caspers

Alles blijft er in behalve de slaapzakken die we ook gebruiken voor logeerpartijen en kleding. Het textiel gaat in vacuüm zakken.

Eten is enkel voor onderweg. En het gas en accus gaan eruit.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Marjolein_B

Citaat van: Hannah op augustus 14, 2024, 10:44:13 PM
Leuk, zoveel reacties al! I.h.a. gaan de slaapzakken/dekbedden dus niet mee de winterstalling in (tenzij luchtdicht verpakt) maar blijven ze wel het zomerseizoen in de kar. Dat ga ik ook maar eens doen, moet wel kunnen dan.
Sterker nog, ik laat de dekbedden en slaapzakken gewoon op het bed liggen met inklappen.

poldertoerist

Onze vouwwagen wordt altijd vertrekklaar weer naar de stalling gebracht.

Alles wat we op vakantie gebruiken blijft op zijn vaste plek in de wagenbak. van afwasmiddel tot haringen, van slaapzakken (het bed is gewoon opgemaakt) tot handdoeken en theedoeken.. Alleen de fietspomp gaat er weer uit. En natuurlijk de gasflesjes. 

Al het textiel/linnengoed wordt wel gewassen en we hebben afsluitbare curverboxen. Dus daar zit het wel luchtdicht in. Maar de slaapzakken gaan gewoon het bed op incl. overtrek enz. Dat hebben we echt nog nooit anders gedaan en dat ruikt zeker niet muf. Hoogstens naar tent. Maar ja Tent ruikt naar kamperen en dat is dus stiekem best wel lekker.

Als we op vakantie denken.. dit gebruiken we echt nooit meer dan gaat er bij thuiskomst uit en andersom als we denken.. hee wat gemist dan wordt dat gekocht en gaat direct de wagen in. Volgende vakantie.. niets meer om over na te denken. Behalve welke kleding neem ik mee? en welk speelgoed (zo omschrijf ik mijn foto/videocamera's)  die gaan bij vertrek de bak nog in.

inpakken en vertrekken is nu ook supergemakkelijk. Er gaat een koelkastje in de kofferbak van de auto en daarnaast staan twee stapellades met idd wat boodschappen voor de eerste dagen (makkelijk avondeten en makkelijk ontbijt zoals ontbijtgranen)  en die gaan er naast en we kunnen. 

Nadeel heeft het ook.  We hebben ook een kampeerbusje en die is net zo ingericht. Alleen nog kleding en paar boodschappen er in voor vertrek. We hebben dus heel veel kampeerspullen dubbel.

Voor de goede orde, alles wat op eten lijkt of er naar zou kunnen ruiken dat moet de wagen wel uit.
Adventure Awaits

metalpe

Wij gaan maar 1x per jaar meestal. Dan wel meteen heel lang, maar startklaar staan is dus niet nodig.
Blijft in de winter erin: alles van de tent zelf (luifel, stokken, haringen,.gas, bidon, hamer, gereedskist) en alles van de keuken (bestek, servies, Nespresso ..), en alle lege kratjes.

De tafel, Grillplaat, matrasjes van de kids, slaapzakken, hoofdkussens en ons dekbed gebruiken we hier ook dus die gaan er ook uit. Stoelen leg ik ook in de kelder, al zouden die eigenlijk wel erin kunnen blijven, alsook de tent van de kids.

Onze bak onder het bed is op reis voornamelijk gevuld met kleren. Daar bovenop komen tafel en stoelen, ook onder het bed. Kleren in de bak kan natuurlijk niet in de winter maar is op vakantie het handigst. Je kleren hoef je dus, buiten op ze aan te trekken, nooit in en uit te laden, wat bij een camping of 8 aandoen, toch het snelste is. De kofferbak van de auto ligt vol andere spullen (nog een koelkast, surf, en de boodschappenkrat). Dingen die er wel elke camping uit moeten dus. Als je je kleren daar legt, ben je alles te vaak aan het verplaatsen.

Tijdens de reis zelf bed wel netjes opgemaakt. Dekbed ligt erop, en de luchtmatrassen van de kids en hun slaapzakken. Die klappen we daar mee in. Bij vertrek wordt dat daar allemaal gelegd en eens terug thuis komt dat pas eruit. Wordt wel eens gewassen onderweg.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Hannah

Zelfs beddengoed in de winterstalling dus. Nou, misschien ook maar eens proberen dan.

Gas eruit lees ik hier en daar, dat blijft er bij ons dus in. Wij hebben een niet zo grote hervulbare blauwe campinggaz fles, waarom zou die er uit moeten?

FrankAndrea

Citaat van: Hannah op augustus 15, 2024, 09:52:48 AM
Zelfs beddengoed in de winterstalling dus. Nou, misschien ook maar eens proberen dan.

Gas eruit lees ik hier en daar, dat blijft er bij ons dus in. Wij hebben een niet zo grote hervulbare blauwe campinggaz fles, waarom zou die er uit moeten?
Als je wagen in een officiële stalling staat, is het verplicht je gasflessen en accu's uit je kampeermiddel te halen i.v.m. ontploffingsgevaar. :J