inklappen Holtkamper Spacer

Gestart door Nicole#W, september 02, 2024, 11:17:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nicole#W

Hoi, Ik heb handleiding van Hemeltje gevonden tbv de Holtkamper Spacer. Ik zoek met name informatie over het afbreken. Dat is ook (summier) opgenomen: ik ben op zoek naar informatie over het goed opklappen en opbergen van de stangen van de voorluifel. Ik zie dat de 'schroeven' bovenaan helemaal aan het verbuigen zijn (was ook een probleem van onze hele oude flyer). Oorspronkelijk was alles recht en ging het inklappen redelijk goed. Ik deel de spacer met de vader van mijn kinderen en ik vrees dat er af en toe de klep met veel kracht dichtgedaan wordt, terwijl de stokken niet goed ingeklapt zijn. Ik ben op zoek naar echt goede instructies (want ik vind dit deel ook erg lastig) en een manier om ea te herstellen/erger te voorkomen. Zou je mee kunnen denken?

Hemertje

Hoi Nicole

Zie dit draadje

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20599.msg339661#msg339661

Op blz 11 zie je hoe de stangen in elkaar geschoven en op de juiste manier gedraaid horen te zitten zodat je de luifel kunt uitklappen en weer inklappen

Zitten deze verticale stangen niet goed, dan krijg je de wagen niet goed ingeklapt
Deze stap bij het uitklappen en weer inklappen verdient dus grote zorg!

Wellicht dat iemand voor je een betere foto kan maken?

Hemertje

Wanneer ik de staanders met die van jou vergelijk moeten ze bij jou helemaal naar binnen gedraaid worden, dus van buiten de wagen naar in de wagen

Hemertje

Nicole#W

Dank. Ik hoop vanmiddag even te kijken of het inklappen nu beter zal gaan

Nicole#W

Ik ben bezig de tip op te volgen, maar ik zie niet hoe ik 2 sets palen op 1 steunhaakje zet. Vooral omdat er wel 2 steunhaakjes zijn: 1 aan de binnenzijde en 1 aan de buitenzijde. Daar zet ik de palen op. Dat lijkt logisch? als ik op pagina 11 kijk, dan zie ik wel dat daar de palen naast elkaar aan de binnenkant zitten. Maar hoe houd je beiden aan dezelfde kant, als je maar 1 haak hebt?

Hemertje

Onze Spacer was van 2008, van welk bouwjaar is die van jou?

Stokken op de haakjes moet goed zijn en dan zou je moeten kunnen inklappen.
Kan zijn dat HK destijds het ontwerp heeft aangepast ivm hetgeen waar jij nu tegenaan loopt?

Kan je de stokken met stelschroeven verdraaien zodat je makkelijker kunt inklappen?
Niet dat die schroeven tegen je bak aankomen?

Hemertje

Deze foto is wazig maar het lijkt erop dat wij ook een haak binnen en buiten hadden

Hemertje

Wij hadden trouwens ook altijd gedoe met inklappen
Standaard sloot de bak nooit 100%, bleef altijd wat open staan  en moesten we erop gaan leunen om deze gesloten te krijgen

Dat was 1 van de redenen om de Spacer te verkopen

Is dat wat je ervaart of zijn er meerdere dingen?

Nicole#W

Ja hij sluit meestal niet heel goed, waarbij de stokken vaak de bottleneck waren. we krijgen het nu wel redelijk goed voor elkaar, maar ik zie wel dat schroeven en het draaimechanisme verdraaien. Dan wordt ea nog moeilijker. Dat geeft altijd een beetje stress bij inklappen. Maar de spacer die wij hebben (1999) is wel erg fijn (vergeleken met de flyer uit 1992 :-)).

ik dacht ook te zien op jouw foto dat er 2 haken waren. Maar je hoefde blijkbaar de buitenste niet te gebruiken?

Hemertje

jawel, de buitenste ook, de luifel stond open zoals je kunt zien op de foto anders kon ik de foto niet maken waarschijnlijk

je zou de tijk van het matras kunnen openritsen en van het schuim wat schuin weg kunnen snijden, dan is er wat meer ruimte voor de stokken

Nicole#W

Geef je nu aan dat je het andere deel van de stokken wel op de buitenste haak zet? Dan hoef ik daar mijn hoofd niet meer over te buigen. Dan heb ik alleen nog het issue van alle schroeven zo krijgen/draaien dat ze niet knel komen te zitten tussen de palen en dan verbuigen.....

Hemertje

Citaat van: Nicole#W op september 09, 2024, 09:00:04 PM
Geef je nu aan dat je het andere deel van de stokken wel op de buitenste haak zet? Dan hoef ik daar mijn hoofd niet meer over te buigen. Dan heb ik alleen nog het issue van alle schroeven zo krijgen/draaien dat ze niet knel komen te zitten tussen de palen en dan verbuigen.....

ja dat zeg ik
en daar lijkt het op ja