Gekker moet het voor Spanje niet worden

Gestart door FriedelP, september 19, 2024, 10:34:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

OhPeeCee

Nieuw verdien model. Toeristenbelasting is zo uit de tijd. :)41]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Jon

Enerzijds begrijp ik wel dat ze een en ander willen uitzuiveren al is het alleen maar om dorpen en steden te vrijwaren van toeristen die het niet zo nauw nemen met regels en culturen. Van de andere kant vind ik het wel een dingetje als ze bij de campingreceptie een kopie van je ID en bankpas willen.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

OhPeeCee

Zou het verdrag van Schengen opgeheven zijn ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

cahummel

Het werkt nu al: ik ga met deze regels in het vooruitzicht never nooit niet naar Spanje  :H

FriedelP

Lijkt mij ook in strijd met GDPR. Waarom zou men als registratie dat ik daar ben mijn rekeningnummer moeten weten. Als ik gewoon na afloop mijn camping cash betaal heeft men geen rekeningnummer nodig.

C5CCV

Mijn eerste reactie: 'dan gaan we daar niet meer naar toe', ik ben gekke Henkie niet, alles delen met iemand die achter de receptie van een camping/hotel/B&B staat, en maar hopen dat mijn gegevens veilig zijn. Juist met de combinatie van de gegevens die genoemd worden kunnen ze jouw volledige identiteit overnemen.

RobB

De overheid heeft speciaal hiervoor een app laten ontwikkelen die copieren van id-kaart of paspoort mogelijk maakt:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs

En een copie van je bankpas: ik heb niet eens een pas, doe alles via NFC.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

FriedelP

Meer info over waarom en wat met data wordt gedaan in dit artikel dat beter is dan het eerst gedeelde artikel:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09/21/nieuwe-regels-voor-toeristen-die-naar-spanje-trekken/

PenH

RobB

Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

FriedelP

Dat dacht ik eerst ook toen ik dit las. Echter als je doorlinkt, kom je wel degelijk op Spaanse overheidssites met de wetgeving errond en het lijkt nog te kloppen ook.

Hoe ze dat gaan regelen voor buitenlanders is mij lang nog niet duidelijk. Maar ze zijn daar in ieder geval goed bezig om het toerisme te doen kelderen.

Ik vermoed dat dit voor buitenlanders niet zal hoeven. Nu is het verplicht als Spanjaard twee gevarendriehoeken te hebben waarvan je één 50 meter achter en een andere 50 meter voor het voertuig moet plaatsen. Die tweede is echter niet verplicht voor buitenlanders. Daarom vermoed ik dat dit alarmlicht ook niet verplicht zal zijn voor buitenlanders en die nog steeds een gevarendriehoek mogen gebruiken en een noodnummer versturen.

sanderv

Jawel, het lijkt erop dat het vanaf 1 januari 2026 voor iedereen verplicht gaat zijn. We protocoleren onszelf compleet naar de knoppen. We maken het steeds onmogelijker voor onszelf. Bizar.

PenH

Ik vraag me ook af wat het nut van deze maatregel is. Vanaf 2018 moeten alle nieuwe auto's al voorzien zijn van e-call (SOS knop dat de hulpdiensten kan waarschuwen). Deze functie in het lampje is dus dubbelop voor steeds meer auto's. Alleen het knipperlichtje valt misschien wat beter op in het donker dan de driehoek. Maar alleen op een rechte weg! ;-)

FriedelP

Zie je het al gebeuren dat een hele resem landen dit invoeren, echter je moet dan natuurlijk eentje hebben dat in het land dat je bent werkt met een sim van dat land zodat de juiste diensten worden geïnformeerd  :O  Doe je wat landen aan, moet je handschoenkastje vol liggen met die dingen voor elk land, kom je iets tegen, hopelijk niet vergissen dat je deze van het andere land hebt geactiveerd  :K ::)

Niet alle wagens zijn van Na 2018, echter ook daarvoor hebben al velen dat systeem. Je contacteert dan een noodcentrale van het merk en ze gaan er duidelijk vanuit dat die niet de autoriteiten verwittigen die verwittigd worden door dit ding.

En wij gaan nogal eens naar afgelegen plekken waar niet altijd GSM ontvangst is. Heb je daar pech, dan mag je dat lampje op je dak plaatsen, men gaat je mogelijk zien staan, maar de autoriteiten zullen niet verwittigd worden. Zie ze dan ook nog in staat je in dat geval een boete te geven omdat je één zou gebruikt hebben die niet conform is waardoor ze niet verwittigd waren en een overijverige agent gepasseerd is die gecheckt heeft is dit gemeld bij de centrale, nee? Dan boete.

In ieder geval zijn dergelijke maatregelen de tool om toerisme te ondermijnen.