Bedplank schuift van de bak af

Gestart door Jsur, september 22, 2024, 09:51:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jsur

Ik heb een oude trigano triolet, deze is in hele goede staat gezien zijn 50jarige leeftijd, en ik wil er graag eens mee kamperen. Wegens omstandigheden is dit dit jaar niet gelukt, maar ik heb hem eens opengeklapt om te tonen aan mijn kindjes, en die waren wel enthousiast.

1 probleem, ik klap hem open, zet het pootje onder de opengeklapte bedplank, maar wanneer je op de bedplank zelf gaat zitten thv de wielkast, dan durft hij van de bak af schuiven. Het lijkt erop dat de bedplanken ter hoogte van de wielkast een cm smaller gemaakt zijn. ik vermoed dat dit af fabriek zo is, want dit is bij de beide kanten zo.

Ik had al gedacht om een soort van steuin te maken die ik onder de bedplank kan vastmaken, thv de wielkast, zodat het niet kan wegschuiven.

Fotos bijvoegen kan ik momenteel niet, want de wagen staat droog ingeklapt, en dat wil ik ook zo houden.

Ik heb deze ook bij "techniek" gepost, maar daar was geen reactie op, dus probeer ik het hier nog eens.

Theu

Ik heb je vraag wel gelezen maar kan je vraag niet beantwoorden of dit zo hoort. Als de constructie nog goed lijkt dan kan het best zo zijn. Heb je ook goed gekeken of de scharnieren geen overmatige speling hebben? Heeft het bed een stalen frame of is het alleen een houten plank met 2 poten? Na 50 jaar kan het hout ook minder zijn geworden, maar dat is wel mijn laatste verdachten.

Er zijn hier, op het forum, wel enkele eigenaren geweest die een of meerdere extra poten onder het bed hebben gemaakt. Maar dat had vooral te maken met het Bourgondische leven en het vertrouwen in de constructie.....

Zonder het te zien is het wel lastiger om je van goed advies te voorzien.

Jon

Zoals @Theu al aangeeft: zonder een weergave van de situatie middels foto's wordt het lastig er iets zinnigs van te zeggen.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.