Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aankoopadvies Buiten Lewe 2  (gelezen 1801 keer)

DDBaarn

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Man
  • Welk kampeermiddel : Nog geen
Aankoopadvies Buiten Lewe 2
« Gepost op: oktober 29, 2024, 03:02:37 pm »

Hoi,

Wij een gezin van 4 (2 zoons 14 en 10) zijn in de markt voor een vouwwagen.
Nu zullen de jongens hoofdzakelijk in een eigen tent slapen.

We zijn wezen kijken bij een Buiten Lewe 2 uit 2021 en ik was redelijk onder de indruk, hebben jullie hier ervaring mee?
(we hebben ook de Campooz LJ gezien en de Campwerk etc. echter deze zijn een stuk duurder)

Iemand wat gebruikerservaring?
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2024, 04:16:21 pm door DDBaarn »

Bonny

• Global modderklaptor
  • Klap gek
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper
Re: Aankoopadvies Buiten Lewe 2
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2024, 03:18:48 pm »

Zoek even op het forum buite lewe .
Boven aan staat zoek en dan verder buite lewe opzoeken .
Alles wat we zijn is het resultaat van wat we hebben gedacht.

Alex

• Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2024, 03:20:22 pm »

Buite lewe is ermee opgehouden dus houd er rekening mee dat als er iets mee is dat je dan moeilijk aan onderdelen zult kunnen komen.
Voor de rest je zult vast de topics wel gelezen hebben die hier staan.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Thomas1984

• Klap fanaat
  • *
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up 2016
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2024, 08:40:58 am »

Er is nog een Belgisch bedrijf dat zich bezig zou houden met Buite Lewe: https://www.tenttrailer.be/. Ik weet alleen niet of ze nog actief zijn qua onderhoud, (after) sales en onderdelen e.d. beschikbaar hebben.
Maar ik zou er ver van weg blijven. De ervaringen die zijn beschreven op dit forum liegen er niet om.
Misschien als je ervaring hebt met het vochtdichtmaken van naden en de prijs dermate laag is dat dit loont, kan je het overwegen.

LarsNL

• Klap nerd
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2024, 11:17:25 am »

Ik zou ook nog eens goed nadenken waarom ze zo goedkoop zijn….

JanJD

• Klap nerd
  • Merk: kampeermiddel : 3DOG Traildog
« Reactie #5 Gepost op: november 03, 2024, 07:33:26 pm »

Buite Lewe is ermee gestopt nadat onder meer in dit forum klachten over de afhandeling van klachten over onder meer lekkage en schimmel gemeld zijn. Oorzakelijk verband tussen het stoppen en de problemen heb ik nooit bevestigd gezien. De problemen en het stoppen geven mij geen vertrouwen in zowel het product als de te verwachten service. Dit zal dan ook invloed op de (relatief lage) prijs hebben.

In 'de' Buite-Lewe facebook groep wordt door het beheer zorgvuldig, nadat de reacties geluwd zijn, kritische posts verwijderd. Deze groep is hiermee dus onbruikbaar voor objectieve beeldvorming.

Als je niet van risico nemen houd, de inzet is een zorgeloze vakantie, dan zou ik voor alternatieve merken kiezen.

Gordi Gear lijkt op Buite-Lewe en lijkt een wat betere reputatie te hebben. Ik weet niet hoe het met garantie en service gesteld is.
Als het model je aan staat en een gebruikt exemplaar zoekt dan zou een wat oudere 3Dog camping een goede, veilige keuze kunnen zijn. De precisie en doordachte eenvoud in constructie (o.a. afspannen buizen is minimaal omdat vanaf fabriek de maatvoering perfect in orde is) maakt dat deze wagen zowel kwalitatief goed is en het aantal handelingen om op te zetten minimaal is. Helaas wordt 3Dog camping niet meer nieuw gemaakt. Service en garantie is overgenomen door Campwerk, eerste aanspreekpunt hiervoor blijft de oorspronkelijke nederlandse verkoper/importeur.
Sinds modeljaar 2024 is Campooz ook geheel overgestapt naar doek van gekende kwaliteit, dit zou ik ook aandurven.
Het doek van Campwerk is van onduidelijke oorsprong en kwaliteit. Het doek zou katoen bevatten. Dit samen met de keuze van het juiste naaigaren en naald zou prima waterdichte naden moeten kunnen opleveren. Ondanks dit is er toch voor gekozen de naden met beperkt duurzaam tape te beplakken. Dit geeft mij geen goed gevoel.

(Ik ben als 3 Dog bezitter niet geheel objectief maar onze 3Dog functioneert en ziet er na 8 jaar nog als nieuw uit.:)3])
« Laatst bewerkt op: november 12, 2024, 02:28:07 pm door JanJD »
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

EdwinC

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Buite Lewe
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2024, 02:03:49 pm »

Ikzelf heb een Buite Lewe 2 en ik heb er geen problemen mee gelukkig (ook al de nodige regen gehad) maar als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik het denk niet nog eens gedurfd. Wij blijven de vouwwagen nog wel een tijdje gebruiken en nemen de lage restwaarde voor lief (al hebben we hem toen gelukkig ook goedkoop kunnen aanschaffen).

Qua opzetten, trailer en indeling echt een zeer fijne wagen, maar je moet echt geluk hebben met het doek en daarmee dus de waterdichtheid en schimmelpreventie.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Buite Lewe 2 Tenttrailer

DDBaarn

• Klapperraar
  • **
  • Welk kampeermiddel : Nog geen
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2024, 03:39:50 pm »

Bedankt voor de reacties zover!
Pagina's: 1   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal