Overwinteren

Gestart door Otte, november 18, 2024, 08:47:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Otte

Overwinteren in Spanje/het zuiden, kan dat met de vouwwagen? Ik zie eigenlijk alleen camperaars en dan zie ik overvolle overnachtingsplekken, zo erg.

Een camper is niks voor mij, ik heb sinds een jaar een vouwwagen en daarmee wil ik in februari/maart ook wel eens naar Spanje. Of in ieder geval een lekker klimaat opzoeken. Zijn er leden die daar ervaring mee hebben, dus met het korte of langere tijd met de vouwwagen verblijven in Spanje gedurende onze koude maanden?  Zijn er voldoende overnachting mogelijkheden? Is het niet te druk of sta je juist helemaal alleen op de camping? Is het redelijk betaalbaar? Zomaar wat vragen.

Ik zou leuk vinden om van mensen te horen die dit met hun vouwwagen echt gedaan hebben.

Jon

Ik kan over Spanje niets zinnigs zeggen, wel heb ik een paar jaar gelden iemand ontmoet met een CCC die het hele jaar door op een camping in Overijssel staat en daar zowel in de zomer als de winter verblijft, ook als het sneeuwt en/of vriest. Vond ik wel bijzonder.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

FriedelP

Buiten de bergen, zal het klimaat denk ik wel best te doen zijn, tenzij men zo'n waterbommen krijgt zoals de laatste weken. Vraag is denk ik dan eerder, zijn er voldoende campings die open zijn. En dat hangt dan weer af van zijn er voldoende kampeerders in die periode die er gebruik van willen maken. Dat moet wel uit te zoeken zijn door een bende campings die je interesseren de website te bekijken en te zien of ze open zijn. Je staat met een vouwwagen naar mijn aanvoelen toch minder makkelijk op de wilde boef in het wild. Mijn trekkende nonkel van 80 zit ginder nu ook weer met zijn camper, en rapporteert vaak dat meer en meer plaatsen geen campers meer dulden en de politie hen vaak weg stuurt. En dat dit elk jaar erg toeneemt. En met een vouwwagen ben je dan niet op 1-2-3 opgebroken, naar een andere locatie en terug opgeslagen. Dus campings lijken me toch aangewezen.

metalpe

In zuidelijk Spanje en Portugal zijn er nog veel campings open. Mij lijkt er geen probleem te zijn.

Veel campers staan op gratis of bijna gratis camperplekken. Met de VW ben je op een camping aangewezen, wat het dus wel wat duurder maakt natuurlijk (de overnachtingsprijs, niet de aankoop van de VW tov de camper natuurlijk).
Op veel campings kan je in de winter ook plekken voor lange tijd huren.
Zelf heb ik er helaas geen ervaring mee. Eerst nog 20 jaar werken :)

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk