Nieuwe Raclet Panama up 2025

Gestart door Svd1234, december 22, 2024, 04:50:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Dat is een andere luifel dan deze van camping zorro. Die zit meer tussen voortent en een luifel in. Vind ik praktischer en steviger als deze.  Deze is wel mooi. 

Frank d.W.

Wij hebben onze Panama Up ook bij  Camping Zorro gekocht, inclusief de luifel. De luifel die Camping Zorro verkoopt is iets ruimter.

FriedelP

Citaat van: Frank d.W. op februari 10, 2026, 11:00:03 AMWij hebben onze Panama Up ook bij  Camping Zorro gekocht, inclusief de luifel. De luifel die Camping Zorro verkoopt is iets ruimter.
Het zou me niet verwonderen dat na een paar jaar de camping zorro versie de standaard versie van raclet gaat worden. Is wel vaker dat vernieuwingen die door hen aan de wagens worden doorgevoerd, later standaard worden bij raclet.

Als je daar je wagen gekocht hebt, ben je bijna voorbij mijn deur gepasseerd  :J :J

Vlieger

Erg mooie wagen de Panama Up. Wij staan nu op het punt om een eerste vouwwagen aan te schaffen en de shortlist is nu terug naar 2 wagens, na alle modellen die er te koop zijn te hebben bekeken (behalve Smitveld):
- Panama Up
- Cabanon Malawi

Wat ons bevalt aan de Panama is dat het eigenlijk een soort Malawi+ met beter bed en meer ruimte in de vaste tent is. Net wat meer plek om bij slecht weer met tafel en 4 stoelen in te zitten. Het bed is gewoon echt top.

Waarom gaan we dan zeer waarschijnlijk toch voor de Malawi:
- iets meer hoogte in de slaaptent, het bed ligt lager bij de grond, dus meer ruimte van bed tot dak. 
- maar vooral de achtertent XL. Dat is toch wel het "unique selling point" van de Malawi. Je kunt daar in de diepte 2 matten in kwijt en dan zit er nog ruimte voor spulletjes tussen. Dan creëer een echt gezellige plek voor 2 zusjes die eigenlijk "ook een hoog bed" willen :)

Als de Panama en net wat diepere achtertent had, was de keuze denk ik daarop gevallen.
Of zou je de Malawi achtertent aan de Panama kunnen ritsen :?

Thomas1984

Hierbij m'n ongevraagde tegenargumenten, op de valreep van het aanschaffen. Doe er gerust niks mee, maar wilde het toch gezegd hebben:
- lagere wagenbak is ook minder laadruimte, is dat handig als je met het hele gezin gaat en die XL achtertent moet meenemen?
- hoelang gaan de zusjes in de achtertent slapen tov een eigen (werp)tentje met bijbehorend opzetgemak en lagere aanschafprijs?

Nogmaals, je hoeft hier niets mee te doen. Veel plezier met de aan te schaffen wagen!

FriedelP

We hebben beide wagens ook overwogen, echter wij hadden geen nood aan de achtertent dus daar hebben we niet naar gekeken. Of die van de Malawi op deze van de panama Up zou passen weet ik niet, maar acht de kans klein dat dit zou passen. Merken hebben de neiging te zorgen dat je voor de accessoires altijd bij hen moet zijn want dat betekend extra inkomsten en verkoop. En Cabanon behoort dacht ik niet tot de trigano stal. Zal men in een winkel die beide merken verkoopt het best weten.

Wat de ruimte in de vaste tent betreft, die is op papier zeker groter bij de panama up, maar anderen wezen er op dat die veel schuiner afloopt en je daarom het verschil niet zo groot is met deze van de malawi. Hangt uiteraard af van hoe je de ruimte gebruikt, als je daar meer stapelt tegen de grond ga je wel nog ruimte winnen. Hangt dus af van hoe je de ruimte denkt te gebruiken.

Echter het bed is zeker veel beter bij de Panama Up en de ruimte in de wagenbak is ongeëvenaard en naar mijn mening ook praticher dan bij de Malawi.

De overwegingen van Jacco zijn zeker iets wat je in rekening kan nemen, echter dat hangt ook af van wat de plannen zijn. Wij hadden een veel grotere wagen en bij ons hadden de kinderen helemaal geen zin om op de grond te slapen en daarom hebben we met de safari een hele tijd gedaan. We hadden toen ook de ruimte nodig. Eens we andere behoeften hadden hebben we die verkocht en ingeruild voor de panama up. Dus als je van plan bent dan de wagen in te ruilen dien je daar geen rekening mee te houden, echter als je dan enkel de achtertent zou weg doen, blijf je wel met een wagen zitten die alle pluspunten die je in de Panama-Up opnoemt blijft missen.

We hebben onze zoektocht hier vast gelegd en alle argumenten naast elkaar gelegd en ook heel wat waardevolle inpunt daarbij van anderen gekregen. Je kan die hier nalezen:
Eens iets anders....

Mogelijk kan het helpen bij jullie keuze, hoewel jullie behoeften iets anders zijn en dus altijd een andere uitkomst kan geven, vindt je mogelijk info en afwegingen die je niet je nog niet bekeken hebt.

Het zijn in ieder geval twee mooie wagens en je moet zeker diegene kiezen die naar jullie mening het best bij jullie past nu en in de toekomst dat je met de wagen ziet.